Umfangreiche Änderungen

Update 1.7.5.1 für „DayZ“ macht Überleben härter

Vor wenigen Stunden wurde ein neues offizielles Update für die ArmA-2-Mod „DayZ“ veröffentlicht. Die Version 1.7.5.1 bringt dabei zahlreiche Neuerungen und Änderungen mit sich, die insbesondere dem Survival-Aspekt in der von Zombies bevölkerten Spielwelt mehr Aufmerksamkeit schenken.

Seit dem letzten Update 1.7.4.4 im November ist eine Menge Zeit vergangen. Offenbar wurde diese aber gut genutzt, denn das überwiegend von Mitgliedern der Community in Absprache mit den DayZ-Entwicklern erarbeitete Update 1.7.5.1 gehört zu den umfangreichsten in der Geschichte der Mod.

Neben einigen neuen Waffen und Fahrzeugen wurden vor allem Punkte, die das Überleben in Chernarus nicht gerade einfacher machen, eingeführt. So können Zombies nun auch in Fahrzeugen befindliche Spieler angreifen oder gar aus dem Vehikel ziehen, sofern die Fensterscheiben zerstört sind. Die Chance, sich durch eine Zombie-Attacke zu infizieren wurde verdoppelt, im Falle der Erkrankung helfen aber Antibiotika, die es im Gegenzug dafür häufiger zu finden geben soll. Doch nicht nur durch untote Widersacher, sondern auch den Verzehr von rohem Fleisch, der nun erstmals möglich ist, sowie das Trinken von nicht sterilem Wasser und verabreichten Bluttransfusionen drohen ab sofort Infektionen, welche ebenfalls Antibiotika benötigen. Durch das Kochen von Fleisch und Wasser wird diese Gefahr vermieden.

Screenshot aus „Day Z“
Screenshot aus „Day Z“

Das Überleben ebenfalls erschweren dürfte vor allem die generelle Reduktion von Munition im Spiel: Bei Waffenfundorten sei die Zahl beiliegender Munition verringert worden. Zudem sei das „Combat-Logging“, welches ein vorzeitiges Ausloggen im Gefecht verhindert, weiter verschärft worden und gelte nun auch, wenn man von Zombies gejagt wird. Selbst beim Holzhacken muss nun Acht gegeben werden, da dieses nun Zombies anlocken könne.

In puncto Benutzeroberfläche kehrt der zwischenzeitlich komplett entfernte Statusmonitor zurück und zeigt wieder Abschüsse von Zombies, Spielern und Bandits sowie den „Menschlichkeitswert“ an. Der Status von „Blut“, „Wasser“ und „Nahrung“ wird nun durch ein sich allmählich „leerendes“ Symbol dargestellt. Darüber hinaus soll ein neuer Login-Prozess für schnellere Spielstarts sorgen.

In folgendem Klapptext ist die komplette Liste der Neuerungen, die auch einige Fehlerbereinigungen beinhaltet, zu finden. Bezüglich der Standalone von „DayZ“, welcher sich das Team hinter Dean „Rocket“ Hall seit geraumer Zeit widmet, wurde ein neuer Beitrag im Entwicklerblog für den heutigen Montag angekündigt.

+ Changelog: DayZ Mod Update 1.7.5.1

Changelog:

  • [NEW] Weapon - Sa58P_EP1. (Military)
  • [NEW] Weapon - Sa58V_EP1. (Military)
  • [NEW] Weapon - Sa58V_RCO_EP1. (MilitaryS)
  • [NEW] Weapon - Sa58V_CCO_EP1. (MilitaryS)
  • [NEW] Weapon - G36C. (HeliCrash)
  • [NEW] Weapon - G36C_camo. (HeliCrash)
  • [NEW] Weapon - G36A_camo. (HeliCrash)
  • [NEW] Weapon - G36K_camo. (HeliCrash)
  • [NEW] Weapon - M40A3 (MilitaryS)
  • [NEW] Vehicle - HMMWV_DZ.
  • [NEW] Vehicle - MH6J_DZ.
  • [NEW] - Ability to flip ATV's.
  • [NEW] - Zeds spawn while in vehicles.
  • [NEW] - Zeds now have the ability to damage vehicles. This is limited to glass only once glass is destroyed players within will be damaged.
  • [NEW] - Zeds now have the ability to pull you from open vehicles.
  • [NEW] - New Load screens added.
  • [NEW] - Chopper weapons can now be reloaded.
  • [NEW] - UH60Wreck added
  • [NEW] - New zed & loot spawn systems rewrote Phase 1.
  • [NEW] - Revamped GUI icons to now empty as you lose the relevent item (blood,food,water) Thanks Des
  • [NEW] - Infection changes when eating food and drinking water. (tin and canned items don't count)
  • [NEW] - Epeen monitor added to display player stats. (Zombies Killed, Headshots, Murders, Bandits Killed, Humanity) - Press Scroll Lock to use
  • [NEW] - Toolbox is now needed to build Wire,tanktrap.
  • [NEW] - Etool is now needed to build Sandbags.
  • [NEW] - 5 New types of food ("FoodmuttonCooked","FoodchickenCooked","FoodBaconCooked","HIDDEN","FooedRabbitCooked").
  • [NEW] - 4 New Raw food. ("FoodbaconRaw","FoodchickenRaw","FoodmuttonRaw","foodrabbitRaw")
  • [NEW] - Bloodbags can now give an infection.
  • [NEW] - Added moving combat roll (KK's Volt).
  • [NEW] - Survived Dayz added to Epeen monitor.
  • [NEW] - Cutting down trees now attracts zeds.
  • [NEW] - After you have eatern a canned product you now get an empty tincan back.
  • [NEW] - Added definition of arrays for meatraw / meatcooked
  • [NEW] - You can now eat raw meat (low hp add + possible infection), and Cooked meat (high hp add w/o infection)
  • [NEW] - RawMeat blood values (beef-100,rabbit-400,bacon-150,chicken-100,mutton-100).
  • [NEW] - Cookedmeat blood values (beef-600,rabbit-1600,bacon-400,chicken-400,mutton-400).
  • [NEW] - You can now boil water using a fire,TrashTinCan or ItemSodaEmpty and fullwaterbottle
  • [NEW] - Water (possible infection), and Boiled Water (w/o infection)
  • [UPDATED] - BAF_L85A2_RIS_CWS replaced with BAF_L85A2_RIS_Holo. (HeliCrash)
  • [UPDATED] - Added a much faster login process. (Advantages: Login Speed up)
  • [UPDATED] - Limted amount of ammo found with weapons.
  • [UPDATED] - Gender selection images updated thanks Des.
  • [UPDATED] - Updated infection chance during zed attacks from 1/1000 to 1/500.
  • [UPDATED] - Changed Loot tables to increase the supply of Antibiotic drops.
  • [UPDATED] - Combat Mode is now affected by everything you do and everything done to you
  • [UPDATED] - Updated Mi17_DZ and UH1H_DZ to max ammo Max 100 rounds per gun.
  • [UPDATED] - UH1 Crash sites no longer all spawn on server start but throughout the game.
  • [UPDATED] - Damage processing for zombieattacks with prebuilded weighted arrays. (Advantages: speedup and saves a lot of cpu cycles)
  • [UPDATED] - Much faster fn_instring.
  • [UPDATED] - Cargo space redo.
  • [UPDATED] - CZ_VestPouch_EP1 to be more useful 12 slots 0 weapon slots.
  • [UPDATED] - Zeds will talk to other zeds within 80 meter.
  • [UPDATED] - Combat Logging is now active during Zombie chase.
  • [UPDATED] - Backpacks updated.
  • [UPDATED] - Animal Meat reset. 6(cow),4(goat),4(sheep),4(boar),2(Hen),1(Rabbit)
  • [UPDATED] - Epeen monitor moved to scroll lock key and work started on moving to diary
  • [UDDATED] - Massive cleanup remove all useless files.
  • [UPDATED] - Redone all public EH's
  • [UPDTAED] - Combat/zombie logout + anti-duping overhall
  • [UPDATED] - String tables to include = English, German, Russian, Spanish, Dutch, French
  • [UPDATED] - All base class's have been updated to match the dayz removal proc's (weapons)
  • [FIXED] - Zeds hearing should now be fixed.
  • [FIXED] - Temperature icon color now ranges from iceblue (cold) to red (hot)
  • [FIXED] - German Tranlations updated.
  • [FIXED] - mi17 gunner seat is now fixed (you no longer stand outside)
  • [FIXED] - Bloodbag glitch fixed.
  • [FIXED] - UH1Y_DZ animation issues.
  • [FIXED] - Infection is now fixed loss of blood 3 per sec (will not drop below 3k blood)
  • [FIXED] - Epeen monitor animation should now work correct without the fps drop.
  • [FIXED] - DZ_Czech_Vest_Puch backpack class config.
  • [FIXED] - Variable spelling mistakes hsould be corrected now.
  • [FIXED] - Moved all new foods to stringtable.
  • [FIXED] - Fixed infection chance when giving blood.(No longer applys to player giving blood) :-(
  • [FIXED] - ALT F4 Sync issue now fixed
  • [FIXED] - Pause menu can no longer be assigned to mouse keys to bypass respawn.
  • [REMOVED] - BAF_L85A2_RIS_CWS (Based on poll)
  • [REMOVED] - Banned m136 as it never really worked and served no real purpose.
  • [REMOVED] - In Combat bot removed while we work on speed improvements.
  • [REMOVED] - Peripheral Vision. (Peripheral Dots)
  • [REMOVED] - MPTable Removed.

Hotfix Changes 1.7.5.1.

  • [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - German (Eine Flasche mit abgekochten Wasser)
  • [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - French (Une bouteille a été remplie d'eau bouillie qui peut être consommée.)
  • [UPDATED] - HMMWV Cargo space. (transportMaxWeapons = 4;, transportMaxMagazines = 12;, transportmaxbackpacks = 4;)
  • [FIXED] - HMMWV Should now be able to be repaired fully.
  • [FIXED] - Gut object should be working without errors.
  • [FIXED] - Repair option should now only work on vehicles.
  • [FIXED] - AS50 was mistakenly banned now unbanned.
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