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Warframe Warframe (gratis)

Hab nun etwas nachgeforscht.

1. Es gibt nun sog. Medallions, welche man in den Syndikatsmissionen einsammelt und welche in den Hubs für Standing bei den Syndikaten eintauschen werden kann.

2. In den Hubs kann man seine überflüssigen Prime-Teile verkaufen und bekommt dafür eine neue Währung namens Ducats. Mit diesen Ducats kann man bei einem speziellen Händler einkaufen, welcher in den Hubs zu bestimmten Zeiten erscheint. (Am letzten WE war er da). Bei diesem Händler bekommt man Legendary Mods wie z.B. "Primed Continuty", wobei mit jedem Erscheinen das Angebot wechselt.
 
Nova Prime ist seit heute im Prime Zugang.

Ich finde den momentanen Prime Zugang echt cool und auch für 125 Euro lohnenswert...

Man bekommt:

  • Nova Prime (ich mag den Warframe, sehr guter Allrounder)
  • Soma Prime (Hammer Stats gegenüber der eh schon guten normalen Soma)
  • Vasto Prime (Secondary Revolver mit auch ok Stats)
  • Sigil (sieht cool aus mit dem Effekt)
  • leuchtendes Syndana (sieht ebenfalls cool aus)
  • Paar tausend Platinum
  • 90 Tage Credit und Exp Booster

Wenn man selber suchen will:
Nova Prime
Blueprint T1 Sabotage
Helmet T4 Sabotage
Systems OD Survival (C)
Chassis T3 Survival (C)

Soma Prime
Blueprint T2 Defense (A)
Barrel T4 Interception (C)
Stock T3 Exterminate
Receiver T2 Survival (C)

Vasto Prime
Blueprint T4 Survival (C)
Barrel T2 Mobile Defense
Receiver T1 Defense (C)

Vergleich Nova zu Nova Prime:
1tXK4BB.jpg

Vergleich Soma zu Soma Prime:
r36f8sZ.jpg

Vergleich Vasto zu Vasto Prime:
dV7uUrW.jpg

Syndana:
AbhxkvY.jpg
in Bewegung:
http://gfycat.com/SpiffyMiserableBoilweevil

Velorium Prime Sigil:
mhA9e2C.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
Update 15.11

Wyrmius

Wyrmius, the most anticipated Warframe-themed; side-scrolling mini game of the year is here!

Use Wyrm’s signature laser rifle to blast through increasingly challenging enemies in this Sentinel-based space shooter.

To play, visit your Arsenal and Equip Wyrm. Visit ‘Appearance’ and select the ‘W’ loadout at the top of the screen. Could it be any simpler? Yes, yes it could be but it’s not.

Shoot ‘em up, Tenno!

Noggles

Liset lacking flair? Is its décor the saddest in the Solar System?

Electrify Liset interior design with the new Volt Noggle, terrify space dust bunnies with the Elite Arid Lancer Noggle or acquire a token reminder of that time you whooped the baddest Saturn System boss with the new Sargas Ruk Noggle.

The best part? Ask them a question and they'll always agree!

Pick up these agreeable new Noggles in the Market today.

Ember Changes:


Base Stamina increased to 150.
Base armour increased to 100 (125 for Ember Prime)
Movement Speed increase.
Fire Blast has had a mechanic added. In addition to placing a ring of fire on casting location, it will now also generate a growing wall of fire (like the Arson Eximus ability).

World On Fire is now a toggle ability with a 50 Energy cost on cast. It will drain 5 energy over time as well as consider your power duration (affected by mods).

World on Fire has had its casting time reduced.

Archwing Changes:

Increased the Itzal Archwing’s Fighter Escort Ability to 20. Added visual effect for Itzal’s Fighter Escort drones exploding once the Ability expires.

Changes:

Improved audio quality on Fusion MOA firing sounds.
Increased Sugatra size on Jat Kittag.
Slightly lowered the speed in which Mag’s Pull Ability will drag enemies and items towards you.
Resource boosters now apply to Dojo color pigment drops. (Note: because pigments drop at 100% from their enemy types, for pigments, drop chance boosters are treated as drop amount boosters)
Players can now be able to see downed allies through walls via an outline.

Fixes:

Fixed visual effects on Mirage’s Hall of Mirrors clones when using the Panthera.
Fixed Poison and Gas procs inappropriately stacking visual effects, causing characters to glow.
Fixed the Itzal Archwing’s Fighter Escort drones explosion range not properly increasing as you rank up.
Fixed Mag’s Greedy Pull Augment not picking up items within range on client, due to host registering items as being further away.
Fixed instances of the player becoming stuck in the ATV on Corpus Hijack Missions.
Fixed the Panthera not appearing on the ground for pickup when player becomes disarmed.
Fixed creative (but unintended) parkouring that allowed players to reach unfinished levels of the Relay.
Fixed host migration triggering a replay of Lotus’ broadcasted Mission alerts.
Fixed visual issue with Flux and Spectra laser beam appearance.
Fixed clients showing as muted in the UI when connecting to a session in progress..
Fixed players getting a broken ‘End of Match’ screen at the end of Dark Sector Missions.
Improved Yamako Syandana’s collision for female Warframes using the Noble Stance.
 
Dikus schrieb:
für 125 Euro lohnenswert...
Sorry, aber da muss ich dir wiedersprechen. 125€ sind einfach viel zu viel. Das ist außerdem schon der achte Prime Warframe.
Die Soma Prime finde ich auch nicht soo gut. Sie macht zwar viel Schaden, braucht dafür aber viel zu viel Munition. Und die Vasto... naja.

Wenn man die Accessories haben will, kann man sich die auch für 45€ kaufen. Die ganzen Prime Sachen bekommt man nach einer Weile günstig getauscht.

Für den einen sind 125€ viel, für den anderen nicht. Aber man darf nicht vergessen, dass man aktuelle Top-Spiele für 50-60€ bekommt. In Warframe bekommt man für das Doppelte nur einen winzigen Teil des Spieleinhaltes.

Ich will natürlich niemanden davon abhalten so viel Geld auszugeben. Warframe ist echt ein hammer Spiel. :cool_alt:
 
Warframe U16 ist raus
Es gibt viele Neuerungen:

  • - PvP
  • - neues Warframe Chroma (das durch die energiefarbe seine fähigkeit beeinflussen kann z.B. Rot=Feuer, Grün=Gift)
  • - 8 Mann Raids
  • - Beschreibung und Ansicht im Verbesserungsmenü
  • und vieles weiteres


Changelog:



Warframe: Sanctuary

New Quest: The New Strange


Work with Cephalon Simaris to find the source of a mysterious voice. Something is out there, and it is hunting. Work with Simaris to track it down and discover its true nature.

WHAT YOU SHOULD KNOW

In order to obtain this new Quest, players must first visit Cephalon Simaris in his Sanctuary. From there players can acquire the Quest and accept it from the Codex once they return to the Liset.

New Warframe: Chroma

A master of the deadly elements, Chroma can alter his damage output by changing his energy coloring.

Chroma’s powers include:

Spectral Scream: Exhale a deep breath of elemental destruction. Chroma's energy color determines the element.

Elemental Ward: Depending on Chroma's elemental alignment, an offensive area-of-effect is created. Chroma and its nearby allies are imbued with defensive energy.

Vex Armor: When shields are damaged, Chroma's armor grows stronger, when health is damaged, weapon damage output increases. Active for a limited duration, the strength of this ability corresponds to rank.

Effigy: Chroma turns his pelt into a massive sentry that strengthens nearby allies and engulfs enemies in elemental attacks.

New Mission: The Law of Retribution

Tenno are out for vengeance, and Grineer Councilor Vay Hek has nowhere left to hide. Hot on his trail after the assault on Relays during Eyes of Blight, the Lotus will guide a precision strike force to hunt down and put an end to Vay Hek once and for all. Be wary Tenno. Numbers alone will not protect you when diving into the heart of Grineer military power.



· Create a squad of 4 to 8 Tenno and work through three challenge scenarios as you track down Vay Hek across the Solar System.

· Earn Arcane enhancements from defeating Vay Hek, each of which provide a unique bonus Warframes can unleash during combat.

o In order to equip an Arcane enhancement players must construct it in their Foundry under the Miscellaneous tab.

o Players will then need to select what Helmet or Syandana they would like the Arcane to be attached to.

o After construction the Arcane Helmet or Arcane Syandana will appear in their Arsenal under Attachments.

· The Law of Retribution Key Blueprint is available for purchase in the marketplace for 100,000 Credits.

· This Mission can be completed with a minimum of 4 Tenno for an additional challenge. Enemies will not scale down in difficulty with fewer players present in the Mission.



Conclave Syndicate, Teshin, and Cephalon Capture

Cephalon Capture is our latest PvP game mode available on the Conclave Console in the Liset, and with its arrival come a slew of new changes to our existing PvP system. The following are a list of general changes to PvP immediately available in Update: Sanctuary:

· Players will only be allowed to select Warframes from an existing list of warframes balanced exclusively for PvP 2.0. This list will be expanded upon in future Updates and currently includes:

o Mag

o Chroma

o Excalibur

o Frost

o Rhino

o Volt

· Players will be limited to Weapons and Mods that have balanced exclusively for PvP. This list will be expanding upon in future Updates.

· Players can access their unique Conclave loadouts from the Arsenal by selecting ‘Select Mode’, followed by ‘Conclave’.

· Cephalon Capture has three maps on launch that will rotate between rounds!

· Cephalon Capture now features Challenges that can be unlocked while fighting against your fellow Tenno.

With our expansion to PvP 2.0 comes a new figure to guide Tenno through the Conclave’s trials and toward the path of enlightenment. Teshin, a survivor of the Orokin Era, disagrees with the Lotus’ policies and strives to see Tenno break free of that which restrains their potential.



Teshin and the Conclave Syndicate have established their presence in the Northern Wing of any Relay, and offer unique Syndicate rewards for Tenno who represent Teshin when participating in Conclave PvP.

Simaris and Sanctuary

In the cradle of space on Tenno Relays across the Solar System Cephalon Simaris has constructed a Sanctuary with the goal of eternally preserving all life. But Simaris needs your help, Tenno. Using Simaris’ advanced Synthesis Scanner you must track down unique targets to scan in a Codex shared by Tenno all over the world, and help unlock exciting new lore and Syndicate rewards.

· Simaris is a Neutral Syndicate and can be joined by any Tenno regardless of current Syndicate allegiance.

· Synthesis Scanners can be equipped like regular Gear, and are used in the same fashion a Codex scanner is.

· Running a Mission that features a targeted enemy will prompt a notification from Simaris, making it a little easier to hunt targets.

· Enemies scanned will be tracked by Simaris unlock a global Codex of lore, in addition to providing affinity toward Simaris’ unique Syndicate rewards.

· While playing in Missions Rare Spawn enemies with unique abilities may appear. These enemies will be more difficult to scan, but will provide bonus affinity with Simaris should you complete their scan!

· Scanning targets will earn affinity with Simaris, and earning affinity with Simaris will not decrease Standing earned with other Syndicates.

New Enemy

Grineer Manic- Dashing in for quick strikes before falling back to the shadows the Grineer Manic is difficult to catch, and deadly to ignore.

New Mods:

New Ability Augment Mods


· Loki: Invisibility: Hushed Invisibility - Weapon noise is reduced by 100% while invisible.

· Mag: Crush: Fracturing Crush - Survivors have their armor decreased by 50% and become unable to move for 7 seconds.

· Frost: Snow Globe: Chilling Globe - Enemies that enter have a 50% chance to become frozen solid for 8 seconds.

· Chroma: Spectral Scream: Afterburn - On deactivating this ability Chroma will launch an elemental projectile dealing 100 damage for each second the ability was active, to a maximum of 500 damage.



New Conclave Mods


  • · Pistol Mod: Night Stalker - Target visible on map for +6 seconds if hit
  • · Rifle Mod: Apex Predator - Target visible on map for +6 seconds if hit
  • · Shotgun Mod: Bounty Hunter -Target visible on map for +6 seconds if hit
  • · Excalibur Augment: Purging Slash - Allies in the path of Slash Dash have 4 debuffs removed and 100 shields restored.
  • · Excalibur Augment: Signal Flare - Enemies blinded by Radial Blind are marked on the minimap for 12 seconds.
  • · Mag Augment: Sapping Reach - Pull steals up to 25 energy from the target
  • · Mag Augment: Shield Overload - Increases the time for a target’s shields to regenerate by 9 seconds.
  • · Volt Augment: Kinetic Collision - Running into an opponent increases the duration of speed by 4 seconds.
  • · Volt Augment: Recharge Barrier - Allies that pass through have 100 shields restored.
  • · Pistol Mod: Eject Magazine - +20% Clip Reloaded per Second when Holstered.
  • · Rifle Mod: Tactical Reload - +20% Clip Reloaded per Second when Holstered.
  • · Shotgun Mod: Lock and Load - +20% Clip Reloaded per Second when Holstered.
  • · Pistol Mod: Reflex Draw – +80% holster rate
  • · Rifle Mod: Twitch - +80% holster rate
  • · Shotgun Mod: Soft Hands – +80% holster rate


New Cephalon Simaris Mods

The following Mods can be purchased through Cephalon Simaris in the Relay Sanctuary with Standing.

  • · Helios: Detect Vulnerability - Upon completing research on an enemy subsequent scans will reveal their weak points. This ability works similar to Banshee`s sonar.
  • · Madurai Transmute Core - Ensures transmuted Mod is of the Madurai polarity and eliminates credit cost.
  • · Vazarin transmute Core - Ensures transmuted Mod is of the Vazarin polarity and eliminates credit cost.
  • · Naramon Transmute Core - Ensures transmuted Mod is of the Naramon polarity and eliminates credit cost.


New Weapons



  • Kohmak - Like the larger Kohm, this hand-shotgun doubles its volley with every successive shot.
  • Ripkas - Motorized saw fists usable in close combat.


New Stance

Four Riders - A claw Stance capable of fast strikes and powerful slams.

Additions

· Added Boss Sigils for Nef Anyo, Jackal, Vay Hek and Tyl Regor.

· Banshee and Vauban Noggles have been added to the Market!

· Tigrol Gene Masking Kit for Kubrow has been added to the Market!

· Players can now select between Cooperative, Archwing, and Conclave loadouts independently. Conclave loadouts will not be selectable in Cooperative and visa.

· Players can now see a Warframe’s Power Strength, Range, Duration and Efficiency stats in the Arsenal.

· A new Sigil has been added to the inventory of our current Blade and Gun Champions. Congrats, and good luck to future participants!

· Players can now use a spinner under Join Session in the Friends list to randomize what available sessions can be joined.

· A ‘Missions’ section has been added to the Codex, describing Warframe’s various game modes.

· Energy, Health and Affinity orbs now have received a visual update. Same colored orb, new stylish look!

· Treasury Ship Alerts will now appear on the Star Chart! These Missions offer greater Credit rewards at a higher level of difficulty than normal Missions.

· New Ordis transmissions have been added to the Liset!

· Further improvements have been made to Reverb effects in Missions.

· Melee impact audio on all weapons have been adjusted -- hitting enemies and being hit should sound much more pronounced!

· Added new sound effects for bullet impacts

· Revised Warframe footsteps audio on all surfaces for walking,running and sliding.

· New refined damage/affinity numbers.

· Added audio details to Arsenal -- weapons should now display their loudness to help better distinguish between Silent or Alarming weapons fire.

Warframe Changes

  • · Improved Volt’s Overload FX to more accurately show the range of the attack.
  • · Improved the quality of Volt’s shock FX.
  • · Excalibur has been given a visual update via PBR!
  • · Mag`s Crush now ticks three times during its casting animation. New enemies that enter within the range will be caught within Crush during each tick.
  • · Enemies that survive Mag`s Crush will be ragdolled at the end of the animation.
  • · Warframe’s will now show a special visual effect when reaching 0 Stamina, similar to Shields.


Ability Augment Mod Changes

The following Augment Mods can be used in PvP


  • · Frost - Ice Wave Impedance
  • · Rhino - Iron Shrapnel
  • · Chroma - Afterburn.


Excavation Mission Changes:

· The Excavation scanner has been removed from the Mission instead giving 3 dig sites at once.

· Dig sites will appear in an order that gives players a reasonable tour through the map starting at the closest dig site.

· Added a small ramp-up to the spawns so that players don't get jumped right away when entering the Mission.

Mission Changes:

· Life Support Modules now have a chance to spawn from lockers and breakable containers in Survival.

· Made a small boost to Life Support Module drop rate in Survival when playing in Solo.

· After completing a Mission a ‘Repeat Mission’ button will be available on the Last Mission Results screen. This will take you directly to the Star Chart node selection.

Weapon Changes:


· Synoid Gammacor now consumes 7.5x more ammunition.

· Synoid Gammacor magazine capacity has been reduced.

Changes
  • · Rebalanced values for Survival enemy spawn loop and drop chance.
  • · Adjusted traps, camera drone patrols, and enemy patrols of various Vaults in Spy Missions.
  • · Adjusted lighting in Corpus Spy Vaults to remove shadows from laser grids.
  • · Various weapons have been given the PBR treatment!
  • · The Viper, Dual Vipers and Wraith Twin Vipers have been given a visual and audio overhaul!
  • · Made a wide range of audio adjustments to improve the sound quality of most sidearms.
  • · Slightly reduced Soma Prime audio.
  • · Several tweaks were made to spawn rooms and tileset connectors in Void Derelict missions.
  • · Made several adjustments to room generation on the Infested Corpus Survival tileset.
  • · Made several adjustments to room generation on Corpus Gas City Survival tileset.
  • · 8 Syndicate Medallions are now guaranteed to appear in any Syndicate Mission.
  • · Login rewards now have ‘Blueprint’ descriptor where applicable.
  • · Made tweaks to Boss health to better reflect the balance of Host and Clients on Mission start.
  • · Syndicates no longer require multiple sacrifices if players drop from a higher tier to a lower one. Players will only need to make one sacrifice ever when moving between tiers.


Fixes
  • · Fixed collision in Corpus Spy vaults to prevent players circumventing trap doors in the floor.
  • · Fixed an issue where if Helios restarts his scan, players would lose all Codex information gained in the Mission so far.
  • · Fixed an impassible doorway on the Grineer Asteroid Tileset that would appear in Spy Missions.
  • · Fixed stealth weapon XP multipliers increasing the stealth combo xp multipler as per: https://forums.warframe.com/index.p...finity-bonus-is-being-incorrectly-calculated/
  • · Fixed an issue where picking up Life Support Modules in Survival at 0% caused the bar to freeze.
  • · Fixed Syndicate allies using throwing weapons not having holsters for their weapons.
  • · Fixed player`s Warframe Mission Summary not appearing correctly after aborting a Mission, instead showing a missing experience bar.
  • · Fixed some instances of inappropriate collision at the End of Mission screen.
  • · Fixed an issue causing some space skybox to show a visible cube shape in the distance.
  • · Fixed Loki`s Decoy showing broken decorations or special effects.
  • · Fixed various issues with navigation markers in Grineer Spy Missions.
  • · Fixed incorrect audio cue that could occur when picking up items in a Mission.
  • · Fixed force fields in Grineer Spy vaults not appearing for Clients.
  • · Fixed missing reverb effects in the Orokin large fountain room in Void tilesets.
  • · Fixed Loki`s switch teleport being able to get him stuck into the wall.
  • · Fixed a dead Rescue target`s health appearing in the HUD.
  • · Fixed the weapon trail placement on the Lecta.
  • · Fixed a portion of the ceiling on Void Derelict maps that players could clip through.
  • · Fixed an issue caused by being able to access the Pause Menu from within the Mods Loadout screen.
  • · Fixed inappropriate sound replication occurring when Nekros` Soul Punch hits an enemy.
  • · Fixed an issue that would occur when uninstalling a Mod that would exceed energy capacity while fusing.
  • · Fixed an issue where a constant stream of bullets would not knock players out of parrying as stamina is reduced to zero.
  • · Fixed issue causing players Warframe / Appearance in Arsenal showing as ‘No Helmet Selected’ under all categories.
  • · Fixed the Relay minimap missing portions of the Relay.
  • · Fixed issue caused by Zanuka being launched out of the Alad V fight arena, making it impossible to finish the boss fight.
  • · Fixed an error that would occur when using Mesa’s Shatter Shield to deflect Panthera blades.
  • · Fixed Spy Rewards displaying more information than just an unidentified item.
  • · Fixed the energy color of Helios not applying to his center ‘eye’ until you back out of Appearance in the Arsenal.
  • · Fixed Clients getting stuck in voting stage of Mission Select if Host leaves during pre-mission countdown.
  • · Fixed Host’s Mission select / countdown being cancelled when a Client leaves the squad.
  • · Fixed incorrect lighting on Grineer shipyards causing some areas of the floor to appear pitch black while others are fully lit.
  • · Fixed the objective marker not leading to extraction in Rescue Missions after freeing the captive.
  • · Fixed Mesa’s Peacemaker not playing its firing sounds correctly.
  • · Fixed enemies not becoming released from Vauban’s Bastille when a Nullifier bubble passes over them.
  • · Fixed various exploits that could be used on the obstacle course.
  • · Fixed opening the menu while using Hydroid’s Undertow causing the menu to appear in the wrong location.
  • · Fixed four squares appearing in place of allies on the Cephalon Suda Genius Syndicate daily Mission.
  • · Fixed Corpus Nullifiers being affected by Limbo’s Cataclysm.
  • · Fixed enemies still firing their weapons while ragdolled.
  • · Fixed an issue in Hijack where the objective will travel backwards if it encounters a door faster than the door can open.
  • · Fixed the Carrier Sentinel dragging items that have not (or cannot) be claimed, following the player forever.
  • · Fixed Wyrmius respawning behind a wall if the player died behind a wall.
  • · Fixed the Dragon Nikana’s Hilt appearing as orange even with no color selected.
  • · Fixed issue causing players getting spammed with ‘Player has received your invitation’ messages after sending an invite.
  • · Fixed Red Veil allies in Syndicate Missions using the incorrect skin on their Ballistica.
  • · Fixed grey lines that appear on various Immortal Skins.
  • · Fixed players being unable to see proper values of items being traded in Trade UI.
  • · Fixed players being unable to spend Platinum to buy weapon slots from the Foundry after being prompted with a message to do so.
  • · Fixed users being unable to compare Archwing stats in the Arsenal.
  • · Fixed players not receiving their reward for completing the Once Awake quest.
  • · Fixed Grineer Spy Vault alarms triggering after the Vault has been completed or failed.
  • · Fixed Sancti Castanas looking blurry.
  • · Fixed enemy Eximus Toxic auras proccing on players when the enemy is under the effect of mind control as per: https://forums.warframe.com/index.p...n-nyx-mind-control-on-ancient-corrupt-eximus/
  • · Fixed an issue where selecting Enter Clan Dojo from the Star Chart would not bring you to the Dojo.
  • · Fixed the Panthera’s alt fire being able to damage squad mates.
  • · Fixed a broken selection under Audio in the Options menu.
  • · Fixed the Kubrow Howl ability affecting targets that should be immune due to existing effects like Chaos or Disarm.
  • · Fixed Gear equipped in Arsenal not properly saving to the ‘Gear Wheel’, making it impossible to use any items.
  • · Fixed an issue caused by closing a queued Inbox Transmission that would cycle the Transmission into an infinite loop.
  • · Fixed an issue where players could open multiple Sell windows at the Ducat Kiosk in Relays.
  • · Fixed the Attachments options in the Arsenal / Appearance overlapping the Physique menu.
  • · Fixed grammatical error in the Gemini Nikana’s Market description.
  • · Fixed melee auto targeting overestimating range as per: https://forums.warframe.com/index.php?/topic/376612-melee-autotargetting-overestimating-melee-range/
  • · Fixed Missions not being properly translated on Nodes featuring multiple Missions.
  • · Fixed an issue that would occur when trying to accept a Clan invite without having built a Clan key.
  • · Fixed the chat bar overlapping the Purchase button on the Syndicate Offerings page for Sigils.
  • · Fixed the dialogue between Lotus and Maroo at the final mission of Stolen Dreams being out of order.
  • · Fixed certain loot caches always showing up (no matter what) on Corpus ship tilesets.
  • · Fixed an issue that would occur when players are taxi’d to a node they had not yet unlocked, causing the Star Chart to lock requiring a forced restart to escape.
  • · Fixed Bastille not working on neutral enemies such as the Kubrow or Sand Skate.
  • · Fixed VO not triggering when in the Relay.
  • · Fixed clients receiving a ‘Button Label’ text when joining a Defense Mission at the exact moment the Host completes the 5th wave.
  • · Fixed Host getting stuck on a loading screen when returning to Liset from a Mission.
  • · Fixed terrain that was causing spawn problems on the Corpus Outpost tileset
  • · Fixed a Corpus flare that would not disappear when created.
  • · Fixed Ash’s Smoke Shadow Augment Mod not functioning properly.
  • · Fixed Vauban’s Vortex not properly gathering nearby items.
  • · Fixed issue with Helios caused by viewing another player’s profile then entering a Mission, causing Helios to count scans from other player’s completed Codex.
  • · Fixed crash that would occur when launching Warframe.
  • · Fixed various localization issues.
 
Zuletzt bearbeitet:
Warum postest du das Zeug hier?
Jeder der das Spiel spielt weiß das selbst bzw. kann es im Warframe Forum nachlesen.
 
S.Kara schrieb:
Warum postest du das Zeug hier?
Jeder der das Spiel spielt weiß das selbst bzw. kann es im Warframe Forum nachlesen.
Viele Spieler haben das installiert und schauen immer nur bei jedem special Event oder update vorbei. Das hier über den automatischen Verteiler ist eine Möglichkeit dafür.
Ergänzung ()

Beitrag schrieb:
@Dikus
Ergänze bitte Spoiler in deinem Post. So ist das extreme unübersichtlich.

Hab die Fixes -als größte Liste- mal rausgenommen... ;)
 
Ja, Danke Dikus, dass du dich für übersichtliche Posts einsetzst..... Das hat's übelst gebracht...nicht.

Übrigens:
Hab kurz vor den Osterferien überhaupt mal wieder angefangen Warframe zu spielen und inzwischen auch 2 Syndikate auf die letzte Stufe gebracht (Cephalon Suda und Arbiters of Hexis). Als nächstes nehme ich Steel Meridian in Angriff. Ich kann übrigens empfehlen die 3 feindlichen Syndikate nicht hochzuspielen. Die Spieler im Handel tauschen die Syndikatmods relativ gerne - hab mir so schon 2 Mag, einen Volt und einen Zephyr mod geholt - vllt. kann ich sogar die Waffen tauschen aber mal schauen.
Ergänzung ()

Kennt Jemand ne gute handelsplattform für Warframe? Der Ingame Chat lässt noch zu wünschen übrig.
 
Hab nach einer halben Ewigkeit auch mal wieder reingschaut, hat sich ja wieder einiges getan.

Was hat es denn mit den Syndikaten auf sich? Was kann man mit denen machen? Habe im sonst gut gefüllten Wiki nichts dazu finden können.

Und gibt es irgendwelche neuen Mods die man für Warframe / Waffen standardmässig einbauen sollte?
 
Wat? Im Wiki steht zu den Syndikaten eher zu viel als zu wenig (außer natürlich du warst im Deutschen unterwegs...)

Du Spielst entweder die 3 linken oder die 3 rechten Syndikate hoch und dann holst du dir die ganzen Mod und den anderen Kram bei den Angeboten. Da die 3 rechten und die 3 linken Syndikate sich nicht ab können solltest du dir den Kram der anderen Syndikate einfach via Handel holen oder wie ich mit nem Kumpel absprechen wer was hoch spielen soll.

Du wirst inzwischen im Rek. Chat öfters nach Pullmag gefragt werden. Das ist ein Mag mit dem Augment Mod für Pull (gibt's bei Perrin Sequence oder New Loka) mit dem man Items pullen kann und der deshalb zum campen weit verbreitet wurde. Ansonsten sind noch stehlender Schwarm für Hydroid (Bonusdrops für die Tentakel), Sonnenfinsternis für Mirage (Eklipse für alle im 5-m Radius um dich herum und funzt mit Mesa's 4. Skill) und die Vauban Mods interessant. Der Rest ist eher B-Ware und nur individuell mal sinnvoll.

Die Syndikat Mods für Waffen dienen eher dazu unbeliebte Waffen zu buffen. Das "Treffsicher" bei der Vulkar ist übrigens nur ein +60% Gesamtschadensmultiplikator. Die ganzen Sachen wie "Hauch" oder "Sequenz" sind 1000-Damage radial Attacken (fast wie ein 4. skill) die die Waffe - wenn ausgerüstet - immer macht, wenn sie x XP gesammelt hat - entweder als Bonus XP durch Teammates oder durch eigene Kills etc. Ziemlich nützlich und kann übrigens auch Heatshot Damage machen.

Ansonsten ist noch was zum Relais zu sagen. Da kannst du entweder Zeug vom Void Händler kaufen, wenn er mal da ist, oder Prime Teile für Dukaten die du für den Händler brauchst verkaufen oder zu den Räumen der Syndikate gehen und u.a. "Siegel" einlösen, die du in Syndikatmissionen irgendwo auf der Karte findest. die bringen jeweils 500|1000|5000 Punkte. Die täglichen Syndikatpunkte, die dir in der Liset angezeigt werden sind 1000+(Rang*1000). Die kriegst du immer, wenn du ein Siegel des Syndikats drauf hast.

Das ist das wichtigste, ist aber wie immer noch 'ne ganze Menge nachzuholen, wenn du lange offline warst. Wirst dich schon dran gewöhnen. Einfach immer das Wiki parat haben beim spielen und zur Not mal im Chat fragen.

PS. Auf deine letzte Frage: Du hast die +120% Einschlagsschaden Event Mods verpasst. Aber ob die nun so essenziell sind ist 'ne andere Frage...
 
Ergänzend zum Vorredner:

- Hier der link zum englischen Wiki:
http://warframe.wikia.com/wiki/Syndicate

- Wichtig finde ich bei den Syndicaten vor allem die Möglichkeit von
1. Warframe Module
Diese sind manchmal super, manchmal ok. Sollte man selber ausprobieren.
2. Waffen Module
Da gibt es genausowelche die klasse sind (+100% Schaden und 1000 dmg AE Proc und selbstheilung z.b.) und manche die sind so lala. Manche Waffen (z.B. Furis) werden durch das augment (dort wird man durch jeden Treffer geheilt) wieder sehr interessant je nach Missionstyp.
3. Void Schlüssel
für 25k Syndicate Reputation bekommt man Void Schlüssel (zufällig) Diese sind natürlich auch nützlich.
4. Syndicate Helfer
Sind je nach Mission und Klasse mal mehr mal weniger nützlich, wichtig ist nur: Die Helfer haben das gleiche Level wie die momentanen Feinde. Wenn man dann gegen lvl 80 Feinde kämpft ist ein lvl 80 Steel Meridian Roller Ball schon witzig.


Grundsätzlich noch was: Such dir das Syndikat aus das Deine Lieblings Warframes abbildet. Macht das ganze einfacher.

Ich hab mit Red Veil angefangen (gleichzeitig Steel Meridian) und bin nun soweit das ich auch geschafft habe Loka auf Max und Perrin bekomm ich bald auf Max und halten kann. 4 Syndicate sollten von daher nicht allzuschwer machbar sein.


Wegen den Mods:
- Primed Continuity
- Melee Stance: Tempo Royale
- Impact Mods von dem Event "False Profit" (für alle Waffenarten vorhanden)
 
Zuletzt bearbeitet:
@Beitrag, Dikus: Besten Dank für eure ausführliche Antworten!

In der Zwischenzeit sind mir noch 5 weitere Fragen gekommen:

1.) Ich habe im Markt gesehen, dass man sich jetzt so ein Starter-Pack für Hunde(?) kaufen kann. Lohnen die sich, oder sind die nur Gimmik? Ersetzen die den üblichen Sentinel oder sind die zusätzlich?

2.) Bisher habe ich als Sentinel immer den Deathcube genutzt. Ich hab im Market gesehen, dass es einen "neuen" gibt, den Carrier. Taugt der was, der soll ja Mats ranziehen?

3.) Ich habe in meinem Inventar gesehen, dass ich für den Frost Prime Blueprints für Helm, Brust und System hab. Wenn ich mich richtig erinnere braucht man noch den Blueprint für den Warframe selbst. Woher kann man den bekommen? Lese ich das im Wiki richtig, dass man den gar nicht mehr bekommen kann, seit Patch 16.2?!

4.) Ich habe gesehen, dass man jetzt anscheinend auch die Waffen-Schaden-Mods kombinieren kann um neue Varianten zu erzeugen. Z.b. kann man Toxin (das Ding selbst ist auch neu für mich) und Cold zu Viral kombinieren. Macht es Sinn sowohl Toxin, Cold UND Viral in die Waffe zu packen, oder nur noch Viral, oder hängt das wiederum von den Gegnern ab?

5.) Wie komme ich ins Relais? :confused_alt:
 
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1: kp, aber ich halte die Kubrows generell für nicht lohnenswert, damit erübrigt sich die Frage für mich.

2: Alle Wächter taugen was. Imo sind Shade und Carrier am sinnvollsten, wobei ich inzwischen wieder mehr Shade als Carrier nutze. Warum? Weil man den Itemsammelbug, der in aller Munde ist, kaum wegbekommt, wenn Carrier die ganzen Items alle über deinem Kopf hält und drauf wartet dass du sie einsammelst. Ansonsten, d.h. wenn man mal ohne besondere Camp-Taktik spielt (die sind inzwischen ja zu Recht voll im Trend) ist Carrier imo der nützlichste Wächter.
Dethcube kann aber nach wie vor am besten mit Waffen umgehen. Ich merke bspw. gravierende Unterschiede zwischen Sweeper auf Dethcube und Sweeper auf Carrier.

3: Hier: http://warframe.wikia.com/wiki/Frost_Prime
Latron und Reaper Prime sind damit auch weg. Juckt mich persönlich nicht wirklich, hab das eh schon alles und gerade op sind die 3 Dinge ja nicht. (wobei die Reaper ja schon die beste Melee ihrer Klasse ist und die Latron imo ein angenehmes Gameplay bietet)

4: http://warframe.wikia.com/wiki/Damage_2.0
Übrigens: Die +/- x% bei den Panzerungstypen Alloy und Ferrite sind anders zu verstehen. Du beschädigst nicht direkt die Panzerung der Gegner (Das hab ich nämlich anfangs gedacht) sondern du ignorierst einen Teil ihrer Rüstung. Les dir dazu mal das durch - ist recht hilfreich, wenn du noch Damage 1.0 gewöhnt warst solltest du nämlich sämtliche Waffenbuilds ändern und immer je 1 Build pro Fraktion haben - mindestens.
Falls du wirklich seit Damage 1.0 nicht mehr gespielt hast wäre noch erwähnenswert: Grineer haben jz nur noch HP und Armor, Corpus nur noch HP und Schild und Infested nur noch HP - aber auch Armor durch einige Auras wie bspw. der vom Teer Mutalist MOA oder dem Unterbrecher. Ätzende Projektion macht also nur noch gegen Grineer und Corrupted Sinn.

5: Auf der Sternenkarte die Mission anwählen. Gibt's sogar schon auf Merkur.
 
Ah ok, super, verstanden.

Eine Frage hätte ich noch. Ich bin gerade bei einer ekelhaften Meisterschaftsprüfung angekommen, man hat pro Tag ja immer nur ein paar Versuche. Nun habe ich gelesen, dass man im Relay Testläufe für die Prüfungen machen kann. Ich hab gestern gesucht, aber irgendwie nur Syndikate gefunden.
Gibt es unterschiedliche Relais mit unterschiedlichen Funktionen, oder habe ich nur nicht richtig gesucht, oder gibt/gab es die Prüfungsübungsfunktion nie?
 
Die Tests sind fast alle traurig einfach. Als ich vor paar Wochen den Rang 14 Test gemacht hab war ich den Tränen nahe, als Lotus meinte, ich habe mein Können bewiesen. :'(
 
Beitrag schrieb:
1: kp, aber ich halte die Kubrows generell für nicht lohnenswert, damit erübrigt sich die Frage für mich.

2: Alle Wächter taugen was.
Wohl noch Anfänger? :)
Der Huras Kubrow ist Shade bei weitem überlegen.

Bei "normalen" Missionen würde ich immer Carrier empfehlen, wenn man noch nicht so weit ist, einfach um alle Ressourcen und Mods aufzusammeln. Falls die mal überm Kopf schweben sollten, reicht ein weiter Sprung aus und sie werden eingesammelt.

Und ja die Tests sind extrem einfach. Der MR zeigt ja auch nicht das können eines Spielers, sondern seine Erfahrung.
 
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