• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

Next Car Game: Wreckfest [Sammelthread]

AW: Next Car Game (Flatout)

Nein.
Die Räder schlagen genau so langsam ein, wie das Lenkrad sich dreht.
Gegenlenken ist da fast unmöglich.
Mit der Tastatur bewegen sie sich einen hauch schneller, aber immer noch nicht zufriedenstellend.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

All righty!

It’s been a while since we blogged last, and we’re sorry about the silence. But, we have indeed been quite busy developing Wreckfest to be all it can be, and we’ve made huge progress in these past months. Unfortunately, we couldn’t reach a build that would be releaseworthy before the holidays are upon us.

Allow us to go into detail:

We have introduced several features to our internal build, and all of them have made Wreckfest a better experience.

Disabling resets? You got it.

Changing cars and tracks in the lobby so you don’t have to quit every time you want to shuffle things up a bit? Yep, that’s in the game as well now.

AI cars in multiplayer races, both LAN and online, to create some extra havoc? Damn straight.

Class restrictions so that you can limit the power of the cars in the race? That’s there, too.

Server filters, so you can find the type of game and track you want? Yessirree bob, we deliver.

Improved tire physics? Looking good!

Improved suspension physics? Yes, well, there’s the rub :)

As it is, Wreckfest is absolutely taking several good sized leaps compared to what the previous build could and does offer, but we couldn’t nail the suspension physics down just yet. We’re really close, oh so close, but… Well, not close enough. Simply put, the cars can’t handle jumps or bounces very well, and even the slightest bump can launch your car into the air just like from a catapult. It’s like… It’s like driving a car with superballs instead of tires! If we released this new build now, we’d be introducing all kinds of sweet and cool features to the game while taking a big step backwards when it comes to actually driving the cars.

We can’t have that.

So, we will not release the new build in time for the holidays. We are really sorry about this, but them’s the breaks. The new build will see the light of day early next year, and we promise you, it’ll be worth the wait.

Enjoy the holidays all y’all, and, as always, stay safe.


http://community.bugbeargames.com/index.php/topic,6959.0.html
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Danke ak.
Klingt doch interessant!
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Manche Early Access verlaufen im Sande, sind vermutlich von vornerein nur als Abzocke geplant. Wreckfest gehört dazu. Das Spiel wird nie fertig werden.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Wie kommst du zu dieser Aussage? Ich bin bei wreckfest eigentlich sehr zuversichtlich, dass am Ende genau das Spiel herauskommt, das ich wollte.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

1. Mit einer EA schwimmt immer ein gewisses Risiko mit.
2. Wenn man denkt, dass man mit einer EA eine Lizenz erwirbt die möglicherweise in 6 Monaten fertig sein wird täuscht sich nicht selten.
3. Spiele brauchen Zeit, auch wenn sie schon nach "recht weit entwickelt" aussehen.
4. Hinter EA`s stehen meist kleine Studios deren Manpower und meist auch die finanziellen Mittel sehr begrenzt sind.

Wenn man das nicht akzeptiert sollte man bis zum release warten, statt Müll zu posten, alternativ kann man zum aufgegossenen Einheitsbrei diverser Publisher greifen:freak:
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Wenn man die regelmäßigen Berichte der Devs regelmäßig verfolgt weiß man wie der Stand ist bzw. welche Änderungen gemacht werden das es noch etwas dauert bis zum nächsten Update.

Ausserdem reden wir von Bugbear die wissen wie man Spiele erfolgreich entwickelt.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Die Fortschritte sind doch recht akzeptabel. Keine Ahnung wie groß das Team ist, aber wenn man davon ausgeht, dass das auch nicht sehr groß ist, lassen sich die Fortschritte seit Beginn schon sehen.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Das Team ist doppelt so groß wie Kunos, dafür gehts mehr als 4x so langsam vorran, bzw es geht garnix vorran.
Die sind ja nichtmal in der Lage auf Sandpit1 Texturen drauf zu kleben und es zu releasen.
Außerdem lügen die Devs, im Dez schrieben sie, anfang des Jahres wirds ein Update geben, jetzt is n Vierteljahr rum und immernoch nix.

Polish wandert jetzt auf Ignore. Kein Bock weitere Beleidigungen zu lesen.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

meckswell schrieb:
Außerdem lügen die Devs, im Dez schrieben sie, anfang des Jahres wirds ein Update geben, jetzt is n Vierteljahr rum und immernoch nix.

Haha :D Dazu fält mir spontan ne Sim ein die schon vor Jahren erscheinen sollte ^^

Einer der Unterschiede ist aber das dort nicht im Oktober letzten Jahres beschlossen wurde die Basis komplett zu ändern ;)

Und bei kunos wurde auch schon 2010 mit AC begonnen das sollte man berücksichtigen.

Und strengenommen haben wir noch Anfang des Jahres und für Spieleentwicklung liegen sie m.M.n noch auf normalem Niveau was die Verzögerung betrifft die du da empfindest wenn dich auf Januar als Anfang des Jahres versteift hast wie es scheint ^^

Also immer mit der Ruhe das wird schon :)
 
Zuletzt bearbeitet:
AW: Next Car Game (Flatout)

Ich mach mir da ehrlich gesagt auch keine Sorgen, vor allem weil Bugbear viel Erfahrung mit bei der Spieleentwicklung hat und daher wahrscheinlich größtenteils wussten worauf sie sich einlassen wenn sie ein Spiele so entwickeln wollen und weil das was sie bis jetzt abgeliefert haben schon ganz ordentlich ist.
 
AW: Next Car Game (Flatout)

http://community.bugbeargames.com/index.php/topic,7472.0.html

Hello again!

As the launch of our newest build draws nearer (but isn’t yet here, sorry to say), one thing that has been wished of us has been a recap of what all will be in the next iteration of Wreckfest. So, this week’s blog will be a very special Cheesy Clip Show episode, meaning we’ll showcase stuff we’ve talked about in our previous blogs and on both our own and Steam forums! \o/


First and foremost, the update will bring a mighty upgrade to physics modeling! What that means is that we’ll increase the resolution of how much depth our physics can handle. It is a bit like comparing a 32” FullHD picture TV, which is fine and dandy and quite sufficient to your everyday needs, to a brand new 56” widescreen with 4k support: you’re bound to notice differences here and there, but most of the magic lies in the level of detail your display can now support.

That’s the same way with our physics modeling. We’re increasing the number of different values by roughly 50% -- for example, suspension alone, meaning springs and sway bars and such, holds over sixty variables, and suspension is just a small part of the overall physics modeling of a single car! Tires, on the other hand, go as far as measuring surface rigidity, rubber mixture and shock absorbance in addition to friction and heating up.

You can read about changes in physics in this blog: http://nextcargame.com/weekly-report-8/


Second, the update will introduce two new game modes, Elimination and Team Race.

Elimination is a merciless mode where the last player is weeded out. When this happens depends on settings, so it can be after a full lap, or every 20-60 seconds. Regardless of such details, Elimination becomes not a race of who crosses the finishing line first, but who is the last one to burn? This means all you really need to worry about is that you aren’t the last driver when the axe swings, and to accomplish that, dirty tricks are par for course. Better them than you, right?

Team Race allows up to four teams to race for victory that doesn’t come from merely being fast, but also from being furious. Your team gets points from top positions and swiftest laps, but also from damaging and wrecking opponents. This means that even if you lose your chances of being in the first five to finish, you can still rack up points by clobbering your foes off the road! This mode supports tactics really well, since each player can play a different role in the mayhem.

Read more here: http://nextcargame.com/weekly-report-9/


We’re also introducing more robust methods of maintaining your server, like the ability to change cars, tracks, and car upgrades in the lobby. This means that the host won’t have to quit the whole race just to change to the next track. Class restrictions also make their debut, meaning you can limit what kind of powerhouses your server will allow, and resets can now be disabled altogether. Driving backwards is severely limited, too, so there’ll be less griefers to ruin your races. Oh, and AI cars can be added to the mix, meaning you can do a full 24-car race even if you’re just gaming with a few friends.

From player’s point of view, server filters that help you find just that specific type of game you want will make life easier.

You can read more here: http://nextcargame.com/week-48-report/


In addition to these, we’re working on a lot of good stuff, like new tracks, new cars, new menus, career progression and such, but since these will make appearance later on, and not necessarily in the next build, we won’t go into detail here. But, if you’d like to know more, do visit our blog and read about it all: http://nextcargame.com/blog/


As a final note, a completely new feature!
Confirmed just mere hours ago today (that is, April 10th), we have functional dedicated servers.

That’s right, folks! Dedicated servers will make their way to Wreckfest! We’ll make a bigger post of this next week when we have something to also show and not just tell, for at this point, our dedicated server support is at so early stages that we can’t grab a screenshot of it! Not even a command line on our internal use command console :D

But, next week, we’ll have something to show. Stay tuned.


That’s it for this week!
Stay safe all y’all.

-Team Bugbear
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Genau 2 Monate später. Freu mich druff :D
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Da bin ich auch sehr gespannt!
 
AW: Next Car Game (Flatout)

Hauptsache es lohnt sich ;) Macht prinzipiell schon viel Bock beim zocken..
 
Zurück
Oben