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Battlefront [Sammelthread] Star Wars Battlefront (3)

Nein, gibt es auf PC generell nicht. War in Battlefield auch nicht so. Warum auch, entweder man kann damit spielen oder nicht.
 
Aim Assist im MP ist so lame. Im SP kann ich es nachvollziehen, aber im MP hat es nichts zu suchen.
 
Warum gibt es das wohl? Weil die Controllersteuerung so unpräzise ist dass es sonst einfach den wenigsten Spaß machen würde.
 
Ja und?

Werden PCs neuerdings mit Controller ausgeliefert?

Wer mit M/T nicht kann soll sich halt eine Konsole ins Regal stellen.)
 
Ja, ich spiele auch nicht mit Controller am PC aber die Dinger taugen halt nix in Shooter.
 
Ich spiele halt gern von der Couch aus ? Schön die Füsse hoch und zocken.
Ihr sagt doch immer M+T und man zerfetzt Controller Spieler und jetzt hört man das Spiele deinstalliert wurden weil Controller eine OPTION bietet ? Verkehrte Welt :>
 
Ja, gepflegt vom Sofa ist natürlich ein Argument, aber einen Shooter?

Spiel wurde deinstalliert weil es einfach keinen Spass macht gegen Controller Nutzer um die Ecke herum getrackt abgeräumt zu werden, aber ist ein anderes Thema als Battlefront.
 
Ich zerfetz die ja auch und such hier keine Ausreden wie die anderen. Bitte nochmal genau lesen. Mir ist das egal.
 
Ich spielte Shooter (vor allem CoD) sehr lange an der Console und der Aim Assisst trackt nicht um Ecken oder durch Wände. Du erzählst Bullshit zumal in CoD evtl UAV, Wallhack Perk oder ein Cheat Aktiv war.

Shooter spielen sich wunderbar mit dem Controller, wer natürlich die PCMR Scheuklappen auf hat wird das nie verstehen (ich warte schon auf den ersten CSGO Vergleich).
 
Jo, falsch ausgedrückt, natürlich nicht durch Wände.

Um Ecken meinte quasi...wenn der anvisierte Gegner ums Eck rennt oder nen Haken schlägt besser gesagt, quasi Dogfight Modus, eingeloggt ist eingeloggt, und dann fängst Du sie erst mal.

Kann ja sein, dass sich n Shooter mit Drücker nach gewisser Eingewöhnung gut spielt, mir fehlt da eben die Geduld für.

Renn-/Sportspiel gerne.

Hab auch nur nen 22 Zöller, also auch nicht bequem vom Sofa.)
 
Hm seit dem Update kann ich das Spiel nicht mehr starten, weil ich einen zu alten Treiber habe. Soll das ein Witz sein? Ich update nicht den Treiber nur weil das Spiel es so will -.- Zudem ich mom. eh nicht upgraden kann, weil Nvidia/Microsoft oder wer auch immer zu dämlich sind, 1.3er und 2.0er Grafikkarten zusammen in jedem Treiber zu unterstützen, oder mind. dass beide dann halt mit 1.3 laufen. (WDDM irgendwas)

Ergo kann ich das Spiel schmeissen oder wie. So ne verarsche -.-
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich hatte dafür nach dem Update meinen ersten Crash mit "Battlefront funktioniert nicht mehr". So etwas hatte ich das letzte Mal beim Release von BF4 gesehen. Ansonsten gibt es wieder gut mehr Content und einige UI-Anpassungen. Die neue Hoth-Map finde ich nicht schlecht, habe aber bisher diese nur im Gefecht gespielt. In den grossen Modi ist sie ja auch wählbar. Es ist ist auch schon eine neue Endor-Karte bei den grossen Spielmodi gelistet, die aber noch nicht freigegeben ist.
 
Gut 800Mb.

Kein Crash hier.

Also Start, Spielsuche normal, um die Uhrzeit keines gefundenen, nur eine leicht leere Lobby paar wartender Spieler, aber bis dahin in drei Spielmodie kein Absturz.
 
Heute lief es auch ohne Probleme bzw. ohne einen Absturz. Trotzdem finde ich, dass seit dem Januarupdate die Performance etwas gelitten hat.
Es gibt hier und da mal einen Mikroruckler. Bei meinen beiden Mitspielern (i7 6700K mit GTX980Ti und der andere mit AMD Fury X auch).
War vor den letzten beiden Updates definitiv nicht so.
 
8GB Patch. Ich Spiele es immer noch. Für mich war es überhaupt kein Fehlkauf.


Additional content/functionality

Outer Rim: Now available for Season Pass owners
New Feature: Hutt Contracts add a new way of obtaining Weapons and Star Cards
New Feature: Spectator Mode introduces a way to watch Private Match games with a variety of camera angles and the ability to swap between players quickly
Multiplayer Menu: Redesigned the screen to facilitate players being able to get into a game mode more quickly and easily
Multiplayer: Teams will now re-balance when transitioning between maps
Teamplay Focus: New feature in which an objective can be highlighted by each player to highlight where players are heading; press X (Xbox One), Square (PlayStation 4), or E (PC)
Ranks: Increased Rank cap from 50 to 60
Scoreboard: Added icons for playing as a Hero, playing in a vehicle, and player ping
Scoreboard: Rearranged Score to be the first column represented
Scoreboard: Faded player row to signify when a player has been defeated
Combat: Added combat roll to non-Hero characters; strafe and double tap B (Xbox One) or Circle (PlayStation 4), for PC strafe and press Alt (can be rebound)
Partner: The Partner Icon will now be visible on screen at all times
UX: The currently selected Trait card is now shown in the deploy screen
Credits: Updated Game Credits list
Weapon and Star Card changes

New Weapons: The DL-18 and the DLT-19X can be obtained via Hutt Contrats
New Powerup: The T-7 Ion Disruptor has been added to the powerup pool
General: Triggering a card right before death will no longer result in an effect not triggering and the card going on cooldown
Bodyguard: Corrected the Level 3 description from “Decreases explosive damage by a high amount AND blaster damage by a small amount” to “Decreases explosive damage by a medium amount AND blaster damage by a small amount”
Survivalist: Corrected the Level 3 description from “Health regeneration starts much faster AND replenish a small amount of health with each kill” to “Health regeneration starts faster AND replenish a small amount of health with each kill”
Bounty Hunter: Corrected the Level 3 description from “High chance to get a Power-up with each kill AND resets cooldown with each kill” to “Medium chance to get a Power-up with each kill AND current cooldowns decreases with each kill”
Bounty Hunter: Modified drop chances and cooldowns – Level 1: 25% Drop chance, Level 2: 50% Drop chance, & Level 3: 50% Drop chance AND 75% cooldown on each kill
Shields: Personal Shield, Squad Shield, & the Blaster Cannon will now deflect and absorb most forms of projectiles; exceptions being the Cycler Rifle, Scatter Gun & Proximity Bomb
Shields: When Personal Shield is active, the player is unable to fire weapons and throw grenades, but can still deploy droids, turrets, & call in Heroes and vehicles
Bowcaster: Updated damage to be consistent across all 3 charge levels – Projectile damage is now 40, Explosion damage is now 33, & the Explosion radius is now 2m
Bowcaster: Lowered max hold time from 5 to 3s
Bowcaster: Now properly goes on cooldown when firing a shot and then quickly entering a turret
Barrage: Lowered fuse timer from 2-2.25 to 1-1.5s
Barrage: Decreased inner explosion radius from 3 to 2m
Impact Grenade: Increased damage from 90 to 100
Impact Grenade: Decreased explosion radius from 2.25 to 2m
Ion Grenade: No longer deals collision damage
Flashbang Grenade: Added a screenshot component to give it an extra disorienting effect
Scan Pulse: Cooldown time increased from 10 to 18s (normal) and 8 to 16s (upgraded)
DL-44: Damage decreased from 19 to 13 at a ranges greater than 40m
Powerups: Deployed Droids and Turrets will now self-destruct after 20s when the owner is defeated
Blaster Cannon: Kills will now count towards leveling Trait Cards
Blaster Cannon: No longer takes splash damage from its own shots
E-Web: Players now correctly take damage when right up against the barrel of the gun
Viper Probe & R5-D4 Droid: Spawn protection decreased from 2 to 0.5s
R5-D4: Now shows the correct health bar color for both teams
Smart Rocket: No longer fires from the center of the player camera, now from the barrel of the weapon
Vehicle Turret: Destroying this will now properly grant you score
Jump Pack: Cooldown lowered from 25 to 22 (normal) and from 20 to 17 (upgraded)
Vehicle changes

T-47 Airspeeder: Now properly explodes when hitting the ground after a player ejects
T-47 Airspeeder: During Walker Assault it is no longer possible to switch Tow Cable targets during the Tow Cable event
Speeder Bike: Kills with the cannon are now properly displayed
Speeder Bike: No longer takes damage when just outside the edge of the Orbital Strike boundary
AT-ST: No longer takes damage from fire
AT-ST: Changed the max pitch on the grenade launcher
Millennium Falcon & Slave I: Now are immediately destroyed when crashing into the ground while in 1st Person view
DF-9: Laser fire is now visible when angling the turret up
Y-Wing: Players are now properly notified if they are killed by a Y-Wing
Multiplayer game mode changes

General: Misc spawning improvements across various map & mode combinations
General: Princess Leia’s Honor Guard and Emperor Palpatine’s Shocktroopers are limited to only 2 spawns during the Heroes vs. Villains and Extraction Game Modes
General: Players no longer instantly die during vehicle deployment after having taken damage that would kill them prior to the transition
Fighter Squadron: Games will no longer end in a draw when a player that crashes into the ground would have awarded the winning points
Fighter Squadron: Vehicles of equal size will now both be destroyed when colliding regardless if one vehicle is shielded
Hero Hunt: Redesigned the way in which the new Hero is selected, now the top 3 damage dealers have a chance to be the next Hero – Spin the Wheel!
Blast: Re-added Sulphur Fields back into the Blast map rotation
Drop Zone: Altered player count from 16 to 12
Mission changes

Survival: Stars earned in the Survival in the Ice Caves and Rebel Depot Missions now count towards your total in the social hub
Survival: Zoom now functions properly on all maps
Survival: The AT-ST during Wave 4 on Hoth will now properly spawn in
Split Screen: Player 2 can now see the health of Player 1’s deployed turret
Split Screen: Player 2’s Scan Pulse now highlights enemies as expected
Hero Battles: Friendly AI tokens will now properly award points to the enemy team during Solo Play
Battles: Losing a life in offline Battles is now correctly tracked when winning
Hero changes

General: Fixed inconsistencies with blocking blaster fire between active and passive blocking for Luke Skywalker, Darth Vader, & Emperor Palpatine
General: When blocking blaster fire modified with Explosive Shot or Ion Shot, Luke Skywalker & Darth Vader now deflect and reflect Explosive Shots or Ion Shots back
General: Heroes can no longer fire their weapon while melee’ing
Darth Vader: Increased health from 1500 to 1650
Darth Vader: Block ability time increased from 4 to 8s
Darth Vader: Decreased cooldown of Lightsaber Throw from 7 to 6s
Darth Vader: Increased distance of Lightsaber Throw by 3m
Luke Skywalker: Decreased health from 1000 to 925
Luke Skywalker: Slightly decreased running speed
Boba Fett: Increased the range at which his blaster damage starts to drop off from 30 to 45m
Boba Fett: Increased the range at which blaster damage is at the low end from 60 to 75m
Misc. bug fixes

General: Lighting, textures, audio, user interface, text, and collision fixes
General: Crash fixes
General: Partner and Party connection fixes
Map: Removed erroneous Stormtroopers outsider of the playable area from Heroes vs. Villains on Twilight on Hoth
Achievement / Trophey: Updated text of Ackbar’s Elite to state “Complete any survival mission on Master without spending a life”

http://www.consolewars.de/news/65273/star_wars_battlefront_-_neuer_patch_veroeffentlicht/
 
Cool, Outer Rim ist schon draussen ? Gleich mal runterladen heute Abend :D Ich spiels auch noch und hab Spaß damit .. für eine gepflegte Dosis Star Wars ist´s völlig OK.
 
Joa, ich spiels trotz der Tatsache, dass es mich immer mal wieder nervt, auch immer noch. Der Patch passt aber leider wie die Faust aufs Auge bezogen auf die Punkte, die mich nerven: Vielspieler sind schlicht zu stark bevorteilt. Schon im "Hauptspiel" ein Problem, wird das lustig weitergezogen mit den neuen Waffen und Sternenkarten. Gestern schnell angespielt, sind doch schon wieder allzuviele RL-Verweigerer mit den neuen Sachen unterwegs und damit nochmals ein Schippchen mehr OP als Gelegenheitszocker wie ich. Das ist und bleibt einfach schade, mittlerweile habe ich mich aber damit abgefunden und geniesse die SW Atmosphäre anstatt mich dauernd zu nerven. Gelingt mir aber weiterhin nicht immer...
 
Jo, das stimmt schon ... ich bin grade mal Level 24 :D Aber ich hab mich auch damit abgefunden das ich halt einfach die Atmo genieße und gut. Ich hatte jedenfalls gestern Abend einige vergnügliche Runden in Jabbas Palast. Ob ich das mit den Contracts hinkriege um die Waffen freizuschalten, weiß ich nicht und ich hab auch keinen Bock darauf zu achten und das freizuspielen. Das nervt.
 
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