Carmack: "Cylindrical TimeWarp Layers" sollen GearVR zu höherer Schärfe verhelfen

Blaexe

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Dachte mir dass die Info doch ganz interessant ist und anscheinend keine News hierzu erscheint.

John Carmack hat (mal wieder) gezaubert und Softwareoptimierungen entwickelt, die die Schärfe der GearVR deutlich verbessern soll. Aktuell ist ein Update von Oculus Home am ausrollen, in der diese Änderung implementiert ist.

https://uploadvr.com/new-john-carmack-software-doubles-oculus-home-resolution-gear-vr/

I was astonished by how dramatic the improvement was. The new Oculus Home on Gear VR is the best looking thing I have ever seen inside of any headset. It even puts its older brother Rift to shame. For the first time in VR I could read text clearly without straining my eyes. That alone is a huge milestone for this technology.

Den technischen Hintergrund hat er hier erklärt, allerdings ist das doch etwas zu hoch für mich...

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1942692682631906&id=100006735798590

Wichtig ist dass die Entwickler dafür spezielle Anpassungen machen müssen - und in den Kommentaren wird angedeutet dass es auch für die Rift kommen wird.

Not sure what the schedule is, but Rift will also be getting cylindrical layers. Devs still have to design for it, and that can be a struggle -- lots of people really didn't like the idea of targeting a 2D surface for their UI, because they were so enamored with the potential for arbitrary 3D UI. It was absolutely the right thing for mobile, but PC may want to trade differently.
 
Habs nur kurz überflogen, aber klingt nen wenig nach Nvidia's Lens Matched Shading
 
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