Relativer Pfad in der Registy möglich?

brenner

Commander
Registriert
Apr. 2002
Beiträge
3.030
Irgendwie finde ich mit meinen Suchbegriffen gerade nichts passendes bei Mr.Google.

Kann ich anstatt z.B.

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{Test}\Test]
@="C:\\Program Files\\test\\test.dll"


auch folgendes verwenden?

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{Test}\Test]
@="C:\\%Program Files%\\test\\test.dll"


Es geht mir um eine Software für deutsche W2K und WXP Maschinen die sie bei der Umgebungsvariable "%Program Files" ja unterscheiden und somit nicht hart verdrahtet werden können.
 
Dann brauchst du aber soweit ich weiß das C:\\ nicht, nur %programfiles%\...
Probieren kann ja nicht schaden.
 
Das kommt auf die Anwendung, die diesen Eintrag in der Registry ausliest an.

Wenn die Anwendung %variable% selber auflöst, kannst du wie oben verfahren.

Soll die Anwendung gleich den aufgelösten Pfad bekommen, dann musst du 'REG_EXPAND_SZ' verwenden.

Teil des MSCE http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5033644.html


Code:
Registry values
Knowing the registry keys and the type of information found in each one is important. You should also know the difference between the different registry values you’ll find in Windows 2000. Two types are used most often: REG_DWORD and REG_SZ.

REG_DWORD values are typically used for counters or intervals. They are often set as 0, meaning off, or 1, meaning on. REG_DWORD values appear as eight-byte alphanumeric entries, such as ff800000, or simply 00000001 (or 1).

REG_SZ values are Unicode strings that read as text or numerical strings, such as 20000, FASTDETECT, or biosinfo.inf. They are almost always human-readable.

Other important registry values are REG_BINARY and REG_EXPAND_SZ entries.

REG_BINARY values store registry settings in binary form. They appear similar to this:
0000� 00 40 99 31 2E BF 01 13


REG_EXPAND_SZ values are similar to REG_SZ values, but they also contain variables that can be expanded by applications when appropriate. A sample REG_SZ entry might appear as
%SystemRoot%\MEMORY.DMP


REG_MULTI_SZ entries contain a group of REG_SZ values. Programs read the separate REG_SZ values in a single REG_MULTI_SZ entry, which looks similar to this:
0000� 6B 00 62 64 00 63 00 A3

0008� F4 TT 56 89 3F 22 01 00
 
Zuletzt bearbeitet:

Ähnliche Themen

  • Gesperrt
2 3 4
Antworten
69
Aufrufe
13.944
Zurück
Oben