Problem mit TFT!

LinusTorvalds

Cadet 2nd Year
Dabei seit
Feb. 2004
Beiträge
20
Problem Mit Tft!!!

Hallo,

ich habe seit ca einem Jahr ein TFT Bildschirm.
Seit dem ich den habe, gibts eigentlich nur Probleme.

Meißt wenn ich ein neues Fenster öffne, in ein anderes Wechsel etc,
geht der Bildschirm aus, wieder an ganz komisch.

Manchmal gibt er dann auch so ein komisches Farnspektrum aus.

Einstellungen laufen unter 1024x768Pixel 32Bit 60Hz
DirectX9

Die Grafikkarte ist eine GeForce MX 440MX. Treiber sind alle neu!
DXDIAG - Wert ausser Kraft setzten habe ich schon gemacht.

Was kann ich da noch machen?

MfG
 

uboot

Captain
Dabei seit
Juni 2001
Beiträge
3.181
Re: Problem Mit Tft!!!

Hast du einen passenden Treiber installiert? Oder hat Windows das übernommen? Könnte nämlich sein, dass Windows einen ungeeigneten Standard Treiber gewählt hat. Nenne mir doch mal deine Monitormarke + Typ
 

LinusTorvalds

Cadet 2nd Year
Ersteller dieses Themas
Dabei seit
Feb. 2004
Beiträge
20
Re: Problem Mit Tft!!!

Hey, danke für die Schnelle Antwort.

Moni.

Marke: Princeton
Modell: B15MS

Soweit ich weiß gibts dafür keine Treiber, oder ich hab noch keine Gefunden!

Gruß

LT
 

Atte

Lieutenant
Dabei seit
Dez. 2002
Beiträge
622
Re: Problem Mit Tft!!!

Hast du den Digital oder Analog angeschlossen?
 

LinusTorvalds

Cadet 2nd Year
Ersteller dieses Themas
Dabei seit
Feb. 2004
Beiträge
20
Re: Problem Mit Tft!!!

Analog, der MONITOR und die Graka haben keinen DVI!!

Gruß

LT
 

Joypad

Lieutenant
Dabei seit
Juli 2002
Beiträge
623
Re: Problem Mit Tft!!!

http://www.prgr.com/support_faq_lcd.htm#blnk_five

My monitor went off, while I was in the middle of a program. What should I do?
The monitor Energy Saving circuitry cannot be disabled, this must be accomplished from within the PC. First determine if the monitor went into the power management mode by observing the power light . When the power light on the monitor turns from green to orange, or turns from green to orange and blinks, that indicated that it was commanded to enter a sleep mode. You need to perform a series of steps to determine the cause. Do the following:

Disable power management in your PC motherboard BIOS, and WINDOWS screen saver Energy Star settings under Display Properties.

If the problem recurs, leave the PC on, turn off the monitor power switch and disconnect the monitor signal cable from the video card. Power the monitor, and observe the power light. It should stay green and you should see the self test, "signal missing" or "check signal cable" message on the monitor. These indicate the monitor is functional but no receiving a signal from the computer.

Reconnect the signal cable to the video card. If a picture appears, the monitor may have gone into the sleep mode by itself. If the problems recurs after this, leave the PC on, do not disconnect the signal cable, but turn the monitor power switch off for five seconds, then back on. If the monitor enters the sleep mode after re-powering, contact your vendor for service.

If, after powering the monitor with it disconnected from the video card, and then reconnecting the cable, you see the self test, "signal missing" or "check signal cable" message on the monitor, it indicates no signal from the PC. If the display is restored by rebooting the PC, there is an indication that the PC is crashing, and this will need to be resolved.
My monitor screen changes color by itself. What should I do?
You may have a connection problem.

Check your cable connections.

Take the video card out of the PC, clean the card contacts with a pencil eraser, then reinstall the card.

Observe if the problem occurs only in Windows. If so, it may be a software driver problem.

Test with a different resolution or color depth setting.

You can also connect the monitor to another PC (or substitute another monitor on your PC, if possible)

We always suggest checking external factors when color changes are the question. If you feel you have the problem isolated to the monitor, please contact our Customer Service Department to receive an RMA. (Return Material Authorization)
du hast genau diese beiden in der FAQ beschrieben Probleme, so wie es sich anhört. ich hoffe du kannst englisch. :)
 
Zuletzt bearbeitet:
Top