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RaceRoom RE [Sammelthread] RaceRoom Racing Experience

Hmmm, ich krieg den Effekt nicht entschlüsselt, er wird halt kleiner wenn ich das gesamte FFB runterregle.

@Video:
Also die Mikaela könnte mir selbst nen Fiat Multipla verkaufen.
Ansonsten ists das 08/15 Simracing-Gefasel, da hätte ich mir mehr erwartet.
 
Die in GTR3 umgemünzten Fahrzeuge hätten sie ja auch kostenlos anbieten können, wenn man die eh schon hat.
Unterschiede sucht man mit der Lupe. Nur die Leistung angepaßt plus neue Lackierungen, die man auch noch extra kaufen muß.

Mittlerweile bin bei R3E da angelangt, das ich denen nicht mehr alles abkaufe.

Ich warte nun auf die Open Wheeler u. die Nordschleife, u. hebe mir dafür mein Guthaben auf.
DTM 2015 habe ich auch nicht gekauft, auch wenn ich da nur 1149 vRP zahlen bräuchte, wohl weil ich DTM 13 u. 14 habe.
Da gibt es im Grunde auch nur ein paar Änderungen wofür mir die 1149 vRP auch zu schade für wären.
 
Bei Fifa is der Ball auch jedes Jahr rund... Zum Vollpreis :D


Für DTM Fans gibts bei der Preisgestaltung m.M.n. nichts auszusetzen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich mag das Gschäftsmodell auch nicht besonders.

Doch ich habe meine Spielweise von R3E daran angepasst.
Soll heissen ich kaufe mir ein Auto mit einem Skin und fahre eine (custom) Meisterschaft.

Das macht schnell 10h Spielzeit für 0,50 bis 3,00 Euro an sector3.
Die Strecken habe ich soweit alle im Sale gekauft, es fehlen mir allerdings noch drei.

Bislang habe ich 10000 VRP's gekauft für umgerechnet gut 70€ und noch ca. 1800 auf dem Konto und kann bis auf die fehlenden Strecken alle Klassen fahren.
Das ist sicherlich nicht günstig, aber auch nicht furchtbar teuer. Gemessen an meiner Spielzeit absolut okay.

@AK: Mit FIFA kann man das sogar in etwa vergleichen, bei beiden Spielen fallen unheimlich hohe Lizenzkosten an.

Edit: Gab es (oder gibt es) bei R3E eigentlich auch Blackfriday-Sales?
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Je mehr Content es wird, desto schwerer wird es Multiplayer zu fahren, weil die Community durch das Geschäftsmodell ziemlich fragmentiert wird.

Schade eigentlich, weil von der Fahrphysik her gefällt mir Raceroom eigentlich ziemlich gut.

Strecken hab ich grad alle und Autos alles was mich interessiert, aber ich werd in Zukunft sicher auch nicht alles gleich sofort kaufen :)
 
Es gibt Steam Sale manchmal und auch von S3 50% Aktionen.

Und ehrlich gesagt arbeiten sie m. M. n. schon mehr als am Limit. Noch niedrigere Preise und sie können den Laden gleich schließen.

Die Community wurde bei Race mehr gespalten da man dort das komplette Paket brauchte um auf Server mit diesem fahren zu können. Somit großer Pluspunkt R3E.
 
Zuletzt bearbeitet:
Informer schrieb:
@AK: Mit FIFA kann man das sogar in etwa vergleichen, bei beiden Spielen fallen unheimlich hohe Lizenzkosten an

Und da hat R3E ne Menge zu bieten. Das vergessen scheinbar auch die meisten aber wären die ersten die plärren wenn sie plötzlich z. B. Marmorghini oder Maserocki vorfinden würden.
 
Ja, das will keiner. Ich glaube die Lizenzen der Rennklassen fallen ebenso ins Gewicht. (DTM, WTCC, GT-Masters...)
So viel Markencontent bietet sonst keine Sim.

@Guy:

Die Community ist sowieso extrem "fragmentiert". Obwohl die Simfahrer alle zu 98% das Gleiche wollen verteilt sich alles auf viele Spiele (R3E, AC, RF 1+2, GTR 2, GT-Legend, Race07, PCARS, SCE, iRacing, LFS, etc..).
Das sehe ich als Hauptproblem. Auf der Sim-Expo habe ich das auch nochmal erfahren, viele gute Simracer wissen nicht auf welches Spiel sie setzen sollen und zockeln deshalb noch mit ihren alten Sims wie rFactor/Race07 rum.
 
Informer schrieb:
Gab es (oder gibt es) bei R3E eigentlich auch Blackfriday-Sales?

per Mail folgende Info erhalten:

"Black Friday coming to RaceRoom
Get ready to line up around the virtual RaceRoom store this coming Friday, as we have cooked up a very special and limited Black Friday deal for determined shoppers out there.

More info on this special deal will be available on our facebook and forum channels.
Stay tuned for the RaceRoom deal of the year!"
 
Wenn ich mal RaceRoom auf Facebook zitieren darf:

It's ‪#‎BlackFriday‬ this week, and we will have a very special offer for you guys this weekend! Get ALL the current R3E content for only 49,99 €.
There are only 500 codes available though! First come, first served.
The Black Friday All-In-One deal will give you 87 car models in 24 car classes ready to race. More than 500 unique car liveries also included!
The cars span from historic classics to hillclimb racers to modern touring cars, prototypes and GT cars.
The deal also includes 29 highly detailed tracks and hillclimbs spread across the world from The US to Macau and from Germany to Australia.
In total you get 65 unique track layouts to race your 500+ unique cars on.
This is the perfect gift to anyone ready to step in to the world of RaceRoom, or for you who have already decided that you want it all.
This is a limited one time deal, so keep a close eye on www.raceroomstore.com this weekend!

Edith: Für die, die schon fast alles haben gibt es auch ein Angebot:

For those of you, who don't want to take advantage of our All-in-One deal, we will also run a separate 30% discount on individual items (not including Pack's) in the game.raceroom.com store!

Hier nochmal zum nachlesen.
https://www.facebook.com/raceroom/
 
Zuletzt bearbeitet:
Update 09.12.15

Game:
- Added new content that will be released very soon.
Implemented Refuelling in pitstops. This is still work in progress and there will be additional fuel options in car setup later. For now all cars will start with full tank.

- Increased session length up to 6 hours.(R3E only. Does not apply to other experiences.) Please note the replay file size will be rather big on longer session races. You can disable replay recording by adding “-disableReplay” to Launch Options for the game on Steam.

- Added Push-to-Pass logic with a temporary HUD element for it. (HUD will be changed in the near future). Push-to-Pass info is available for spectator overlays and in shared memory.

- Removed the hidden fuel and wear multipliers that were automatically applied depending on race length in R3E.

- Added mandatory pitstop, tyre wear and fuel use options to R3E single player races.
- Fixed a crash that was occurring when car status hud was getting disabled.

- Fixed Mandatory pitstop not counting for player on certain experiences.
- Fixed issue with window values getting wrong if window was minimized, which caused hud objects to appear incorrect.

- Fixed a couple of memory leaks.
- Fixed background video being stretched to right monitor on triple screen setups.

- DTM 2013 - Fixed an issue with 4th round of qualifying ending after the outlap and ending the session with no qualifying time.

- DTM 2014 - Fixed mandatory pitstop not counting for the player.

- Fixed an AI related crash that could have occurred while updating certain events.

- Fixed an issue where the menu would show two “End Session” buttons after returning to Garage from Pause menu after session time has run out.

- Fixed car setup screen blinking red when using non English languages.

- Tweaked AI to improve AI starts on grid.
- Fixed an endless loading issue that could occur on slow connections that would timeout mid loading.



Multiplayer:
- Increased default connection timeout to 30 seconds.
- Removed a double call to set a connection related option (TCP_NODELAY) for server-client tcp socket.


Sounds, Cameras, Physics & AI:

- A.I. logic improvements. More racy, less hesitant to overtaking, handles crashes better; AI’s now try and avoid cars even when collisions are disabled.

- Improved AI behaviour coming into sharp corners and pitstop area, and various other small fixes.

- Improved AI logic for the chosen gear when player regains control from AI.

- Tweaked AI speed on 2nd hairpin of Norisring.
- Tweaked AI speed on 2nd turn of Oschersleben.
- Tweaked Bathurst AI behaviour.
- Tweaked Monza AI behaviour and merged cut corridors for all difficulty levels.

- Nurburgring: Fixed "empty pitboxes" problem where AI couldnt perform pitstops

- Redbull Ring: Fixed "empty pitboxes" problem where AI couldnt perform pitstops.
- Lausitzring: Fixed "empty" pitboxes and merged cut corridors for all difficulty levels.

- Hockenheim: Fixed “empty” pitboxes and tweaked AI behavior in turn 1.

- Updated single screen chasecam positions for all cars
- Added missing action cameras for RUF RT12R (GTR3)

- Increased FFB strength for Prototype and Radical cars


Art:

- Mid Ohio - Fixed some flickering banners.
- Nurburgring - Fixed mixed advertisement banners.
- Paul Ricard - Tweaked distant terrain texture
- Zolder - Reduced bumpiness of the track, fixed some flickers in turn 10.

- Monza - Updated curbstones to current design, lowered some rounded curbs, and various tweaks

- Hockenheim - Curbs tweaked and adjusted to match drivers feedback. Gravel texture update. Oil bottle on top of pitbuilding now has new sponsor.

- Bathurst - Small tweaks
- Suzuka - Removed an abandoned truck in pitlane

- Fixed Aquila car shadows.
- Fixed flickering labels in Nissan GT-R GT3 cockpit


Portal & Backend Systems:

- Fixed certain content returning error 20103 when trying to use them.

- Fixed leaderboard challenge launch function checking whether the player owns the livery instead of the car.

- Fixed newsletter subscription option not saving in Account Settings.
 
ak1504 schrieb:
- Suzuka - Removed an abandoned truck in pitlane

Widderrechtlich parkende Fahrzeuge werden kostenpflichtig abgeschleppt :D

Im Update enthalten:

Chang (Strecke)
Autos: Audi TT, raceroom_fr2 (open wheeler?), nsu_tts (variante vom TT? oder was ganz anderes?)

:)
 
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