Antimon
Commander
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...oder warum Nvidia die Grafikkarten so oft umbenennt
Quelle
Quelle Übersetzt (Google)
Kurz zusammen gefasst, Nvidia betreibt das Umlabeln nur aus dem Grund, weil die großen OEM Kunden öfters mal etwas neues als Werbeträger brauchen und ein neuer Grafikkartennamen kommt da wohl gerade recht.
Leider bleibt Nvidia im Zuge des Statements eine Antwort auf die Fragen, warum Intel, ATI & Co ihre Produkte kaum bis gar nicht für die OEMs umlabeln und warum auch Karten wie z.B. die GT 250 umgelabelt wurden obwohl es sich dabei nicht um OEM Karten handelt, schuldig.
/Nachtrag
Der Ursprungsartikel auf bit-tech.net wurde wohl entfernt der direkte Link führt nur noch zu einem "Page not found" Google dagegen hat die Seite noch im Cache, wen also der Artikel interessiert *klick mich* bzw. hier ein Quote falls der Artikel gänzlich im Datennirvana verschwinden sollte.
Nvidia Corp. has blamed its partners among computer makers for frequent re-branding of their products. The company said that original equipment manufacturers (OEMs) need to constantly offer customers something new, which is why Nvidia is forced to rename its old products.
Nvidia said in an interview with Bit-tech.net web-site that it only rebranded its products at the request of large PC OEMs and that the most rebrands are OEM-only products and would never be seen within the retail space. According to Nvidia, large suppliers of personal computers “often require new products because they need to have something new to sell to customers”, besides, Nvidia itself has to be competitive against the new products by ATI, graphics business unit of Advanced Micro Devices.
The graphics chip designer from Santa Clara, California, started to rename its G92-based products back in 2008, when it re-branded the GeForce 8800 GTS 512MB into GeForce 9800 GTX and started to sell it as a brand new product. Back then, the company’s competitive position was much better than today and the necessity to rename old products into new was not exactly clear.
ATI, graphics business unit of Advanced Micro Devices, also renames its old products into new, primarily in the notebook space, which creates no less confusion that is caused by Nvidia’s actions. Still, ATI has not done re-branding for so many times.
Quelle
Quelle Übersetzt (Google)
Kurz zusammen gefasst, Nvidia betreibt das Umlabeln nur aus dem Grund, weil die großen OEM Kunden öfters mal etwas neues als Werbeträger brauchen und ein neuer Grafikkartennamen kommt da wohl gerade recht.
Leider bleibt Nvidia im Zuge des Statements eine Antwort auf die Fragen, warum Intel, ATI & Co ihre Produkte kaum bis gar nicht für die OEMs umlabeln und warum auch Karten wie z.B. die GT 250 umgelabelt wurden obwohl es sich dabei nicht um OEM Karten handelt, schuldig.
/Nachtrag
Der Ursprungsartikel auf bit-tech.net wurde wohl entfernt der direkte Link führt nur noch zu einem "Page not found" Google dagegen hat die Seite noch im Cache, wen also der Artikel interessiert *klick mich* bzw. hier ein Quote falls der Artikel gänzlich im Datennirvana verschwinden sollte.
Nvidia: OEMs want rebrands, not us
Author: Richard Swinburne
Published: 2nd March 2010
Comments (45) Email to a friend Stumble
Nvidia: OEMs want rebrands, not us
The OEM only Nvidia GeForce 330.. or was it 9800 GT, or 9600 GSO.. GT? or 8800 GS? GT?
At a press event last Friday, Nvidia discussed the topic of rebranding with us and claimed that it only rebranded its products at the request of large PC OEMs, though our source was reluctant to say which companies in particular were requesting the rebrands.
Despite how much consumers moan about Nvidia's rebranding exercises and how confusing it makes buying a new GPU, the company was quick to point out that most rebrands are OEM only products and would never be seen within the retail space.
OEMs, such as Dell and HP, often require new products because they need to have something new to sell to customers, whileNvidia needs to appear to be competitive with ATI's recent 6 month old 5000-series products.
While Nvidia argues that we won't ever see a rebranded product available at our favourite retailers these days, the fact is that Nvidia might not need to appease OEMs so much if it actually had new products to sell. Ho-hum.
Does it bother you what the general public buys in PC World or are you having enough trouble saving your family from buying three year old products in 'modern' desktop units? Let us know in the forums.
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