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Stalker Stalker Lost Alpha deutsch + Fixes/Mods

N-O Shooter schrieb:
Hast du versucht mit General Woronin im Bargebiet zu reden???
Hast du auch beim Auftrag- Tiefer in die Minen- zu gehen auf die Nachricht von Petrenko gewartet.... denn erst dann kannst du umdrehen und zurück ins dunkle Tal gehen.... Viel Glück.

Ja habe ich. Die ganze Geschichte war halt ziemlich komisch.
Meine Probleme damit hier mal zusammengefasst.
(Ich hzabe die Sünder in Kordon getötet und damit wohl die Wächterlinie begonnen)
Ich hzatte den Auftrag von Petrenko die Banditenuniform zu klauen und inx X-18 zu gelangen. Der Schritt mit den Banditen schluf sofort fehl als ich mich dem Gebiet näherte. Sie entdeckten mich auf Anhieb. Ich konnte aber danach sofort ein Neues Ziel, Stiehl X-18 Dokumente, machen. Da hatte ich die untötbaren Monolither und musste mitm Godmode durch. In der dunklen Schlucht angekommen im Tunnel gings nicht weiter, was auch geklärt wurde. Ich konnte aus dem Tunnel umdrehen und ins X-18 gehen. Das Passwort musste ich im Hilfethread nachschlagen, da die Wächterlinie das wohl nirgends vergibt. Alle X-18 Dokumente geholt, bei der Bad den Sünder gesehen. Mit Barkeep gepsrochen und X-18 Dokumente an Petrenko gegeben.
Danach wie gesagt Garnichts. Nichts bei Petrenko, Nichts bei Voronin. Habe versucht wieder in die dunkle Schlucht zu gehen, sterbe aber immernoch automatisch in der Mine.
 
Das "hört sich alles sehr merkwürdig an.
Als du aus der Mine zurück bist ins dunkle Tal, hast du da von Petrenko den Auftrag bekommen den gefangenen Wächter zu befreien ??
Das beste ist, wenn du noch einen Speicher im Kordon hast... am besten noch vor dem Fox- Auftrag den zu aktivieren.
 
Den Auftrag, den Wächer zu retten gab es tatsächlich. Leider hat ihn ein Bandit, der sich bis zuletzt versteckte, getötet. Ich habe mir nicht viel Gedanken darüber gemacht, da ich ganz normal weiter nach X-18 konnte.
 
Genau so war es da macht das Sammeln keinen richtigen Spaß mehr.Ogse soll ja auch demnächst ein neuer Patch kommen dann noch mal von vorn,ich habe ja ne ganze Menge Nebenquests gemacht aber auf deutsch macht es schon mehr Spass.
 
drago1606 schrieb:
Genau so war es da macht das Sammeln keinen richtigen Spaß mehr.Ogse soll ja auch demnächst ein neuer Patch kommen dann noch mal von vorn,ich habe ja ne ganze Menge Nebenquests gemacht aber auf deutsch macht es schon mehr Spass.

Jepp, genau so ist es. Ich werde auch auf jeden Fall noch mal neu durchstarten.
 
Es gab erneut eine Aktualisierung im Changelog und zwar am 09.05.2016:

S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha official Developers Cut
--------------------------------------------------

Work in progress version!
Updated on: 9th of May 2016
Engine version: 1.4000
Build number: build 6303
ETA: n/a

Fixes:

- fixed incorrect syntax in task_manager for relation
- fixed cost for Rat pie
- fixed crash when trying to talk to wounded military on Pripyat
- fixed the handling of white niva vehicle and the model itself
- fixed the handling of lada cabrio and raf truck
- fixed the VIP card dialogue in Bar (Duty arena)
- fixed unresponsive zombies on Forest
- cleaned out all stashes of unused items
- fixed the few invincible monolith soldiers on Darkdolina
- fixed rare error with xr_effects.script:2142: attempt to index local 'inv_box' (a nil value)
- fixed bugs in sound engine
- fix for xr_logic.script:42: attempt to index local 'stor' (a nil value)
- fixed the tunned white niva (root bone was set too low, it could stuck to small rocks and debris easily)
- fixed the remaining vibrating windows/glass surfaces on R1 (static lightning) render
- fixed and finetuned water surface on r1 and r3 render
- added back ammo tracers and bullet holes
- fixed several sound files
- fixed the unresponsive AI
- fixed the not properly working 'hit sounds', 'death sounds' (and other sounds) so AI reacts even better
- fixed the random crashes when using some of the 3rd party graphic overlays, like fps counters or Steam in-game panel
- fixed shooting effector
- fixed water which visible through the fog
- fixed stripes with rain on DX10/11
- fixed treasure manager (which gives stash info to player)
- fixed some missing strings (text files)
- fixed incorrect materials
- fixed glows (they won't shine thru the walls)
- fixed the black fences around Doc's house on Swamp level (wrong surface -> incorrect shadow)
- fixed smoke particles
- fixed the intro sound
- fixed the missing mutant names (when player searches body)
- fixed and finetuned xr_heli chopper scheme
- fixed bugs in bind_car script for proper NPC detection when actor is behind a vehicle, or stays in it
- fixed mutant cat-head item (was needed for a pda task, but the mutant never spawned it)
- fixed the bandit scene on Garbage level
- fixed translucent dynamic objects (windows, anomalies etc.) which visible through the fog
- fixed the bug at the countryside blockpost, where army always attacked the player on returning from lost factory level
- fixed a sidetask on construction site, which could fail due to a missing precondition
+ all previous patch fixes

Addons:
- finetuned the dynamic weather on DX9/10 render
- disabled blowouts in Bar until freeplay to avoid a very rare bug
- disabled the strange cutscene on Swamp on request of fans
- added more, previously missing xml nodes
- added extra behaviour for npcs when they use grenade
- added steal and sneak behaviour to certain monsters such as zombies, psydogs
- tweaked postprocessing to achieve nicer display
- engine now detects all the sound cards connected to your pc and you can select any of them to use
- atmospheric ukrainian weather pack with around 50 unique skybox captured in Ukraine (pending)
- weather tweaks
- HD textures addon for many surfaces, which actually looked lowpoly previously
- HD foliage texture pack (optional)
- more alife on almost all levels, with higher respawn rate
- more variety in the mutant relations, to see more epic fights between them
- more sidequests
- doubled the battery duration
- lowered the fuel usage
- lowered the volume of detector sounds
- finetuned generic trader files
- added more weapon fixer-upgrader npcs (ivancov, guide, ghost, freedom barman, doc, kruglov)
- the lada cabrio is no longer immortal
- weapon upgrade system from Call of Pripyat (needs lots of fixes and testing, crashy!)
- added ammo parameters from Call of Pripyat (k_dist, k_air_resistance, k_ap etc...)
- flight of bullets are now depending on the protection of armour (bullet wont go thru the heavy armor, it will cause ricochet)
- grass movement can now be controlled from user.ltx, and from weather files
- grass draw distance now can be set from console from 30 to 240 meters (SoC used 25meter by default)
- sun lumscale, ambient and hemi color can now be controlled from weather, so it can be changed or mixed as the weather changes, creating nice atmosphere
- implemented DX11 render mode
- finetuned grass shadows
- finetuned grass shading without using grass shadows
- re-enabled artefact hunter scheme (wandering and camper npcs search for artefacts)
- re-enabled looting scheme (wandering and sometimes camper npcs loot dead bodies)
- re-enabled humming, whistling for random npcs to achieve even nicer atmosphere
- added back some old articles to pda, which we forgot to enable previously
- upgraded items are now marked with an arrow in left corner, so players will know which one is edited if they have more of the same kind
- weapons and armor huds ported from Call of Pripyat to Lost Alpha (wip!)
- added shaders cache ('r__shaders_cache' console command) which speeds up the loading of shaders when pressed alt+tab
- added support v3 and v4 skinning types to models. Lost Alpha can load CS and COP models
- made clean up G-buffer each frame to avoid "ghosting" on sky
- added new hud adjust mode to adjust weapons on cop hands
- opened up the countryside level a bit more to the east
- pripyat secret trader won't disappear after a couple of minutes
- several weapons got new animations
- recompiled cordon with vegetation changes/fixes
- recompiled rostok factory with geometry and vegetation changes/fixes
- recompiled countryside with vegetation and geometry changes/fixes
- btr has a working trunk now
- you can bribe the arena guard from now, which means you don't need to wait a week to be able to go thru the arena, you can do it anytime now
- bar's (great metal factory) geometry was changed for easier access
+ all previous patch addons

STILL WIP:
- returning the skills module to pda which we disabled back in 2013
- incorrect sunshadows on dx10 render with older ATI-AMD cards (if we can fix)
- SweetFX and alikes renderer injectors crash


------------------------------
GSC GAMEWORLD | DEZOWAVE 2014.

Quelle: http://www.dezowave.com/lost_alpha_patch_changelog_dc.txt
 
Na da scheint doch noch Leben im DC zu sein.

Kann das meiste nicht verstehen... sieht aber nach vielen Änderungen und Fehlerbehebung aus.
 
So mal ne Frage....Schonwieder.
Wie kriegt man den Bürer in der Arena in 10 Sekunden tot? Er macht ja immer sein Schild an, das länger dauert als die zeit die man hat.
 
Nein. In der Arena hat man nur 30 Schuss in der AK und Messer. Wenn man schießt, schützt er sich nach ca. 5 Kopfschüssen. Wenn man das Messer nimmt, nach einem Rechtsklick.
 
Hab ich leider noch nicht versucht aber ich hätte auch gesagt Messer und Schleichmodus.
 
Ich glaub, du musst so schnell wie möglich versuchen ihn von hinten anzugreifen mit nem Messer.

Dann baut er sein Schild nicht auf....
 
Zuletzt bearbeitet:
Man weis aber auch kaum noch was "genau"aus der LA.

Ich "glaube" ist das Schlagwort... ist halt schon ne kleine Ewigkeit her... bei mir Nov. 2014. Da ist ne Menge verloren gegangen.
 
Moin. Hat von Euch auch jemand das Problem, das man bei den Fahrzeugen (z.B. für tanken/Reparatur) nicht in das entsprechende Menu kommt? Normal kommt man ja über den Kofferraum in das Menu, aber ich kann auf der Tastatur rumkloppen wie ich will...es öffnet sich einfach kein Menu. Eine Neuinstallation ohne Sprachpatch etc. habe ich schon probiert, es ändert sich aber nichts.
Das nächste Problem:
Da der Tank beim Fahrzeug leer war, musste ich es zerstören, damit ich mir ein neues kaufen kann. Wenn ich aber Eins beim Barmann kaufen will, habe ich als Liefer-punkt nur eine Auswahl: Aussenbezirke (Chernobyl). Aber da komme ich gar nicht hin um das Auto abzuholen. Habe schon verschiedene Wege probiert. Wenn ich bei den entsprechenden Übergängen bin kommt immer die Meldung, das das Gebiet unter Quarantäne steht oder so ähnlich.
Als Notlösung habe ich jetzt in der Vehicle.ltx den Spritverbrauch von dem Jeep drastisch reduziert.
Vielleicht kann mir ja jemand bei den Problemen helfen.:rolleyes:
 
Der Jeep hatte in frühren Patches das Problem, dass der Kofferraum im Ersatzreifen war und beim ersten Anstubsen abgefallen ist. Das Problem wurde mit Patch 1.0003 behoben (da is jetzt eine Kiste auf der Ladefläche die auf Kofferraum macht.
 
Es gibt wieder ein wenig Neues:

S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha official Developers Cut
--------------------------------------------------

Work in progress version!
Updated on: 22th of May 2016
Engine version: 1.4000
Build number: build 6303
ETA: n/a

Fixes:

- fixed incorrect syntax in task_manager for relation
- fixed cost for Rat pie
- fixed crash when trying to talk to wounded military on Pripyat
- fixed the handling of white niva vehicle and the model itself
- fixed the handling of lada cabrio and raf truck
- fixed the VIP card dialogue in Bar (Duty arena)
- fixed unresponsive zombies on Forest
- cleaned out all stashes of unused items
- fixed the few invincible monolith soldiers on Darkdolina
- fixed rare error with xr_effects.script:2142: attempt to index local 'inv_box' (a nil value)
- fixed bugs in sound engine
- fix for xr_logic.script:42: attempt to index local 'stor' (a nil value)
- fixed the tunned white niva (root bone was set too low, it could stuck to small rocks and debris easily)
- fixed the remaining vibrating windows/glass surfaces on R1 (static lightning) render
- fixed and finetuned water surface on r1 and r3 render
- added back ammo tracers and bullet holes
- fixed several sound files
- fixed the unresponsive AI
- fixed the not properly working 'hit sounds', 'death sounds' (and other sounds) so AI reacts even better
- fixed the random crashes when using some of the 3rd party graphic overlays, like fps counters or Steam in-game panel
- fixed shooting effector
- fixed water which visible through the fog
- fixed stripes with rain on DX10/11
- fixed treasure manager (which gives stash info to player)
- fixed some missing strings (text files)
- fixed incorrect materials
- fixed glows (they won't shine thru the walls)
- fixed the black fences around Doc's house on Swamp level (wrong surface -> incorrect shadow)
- fixed smoke particles
- fixed the intro sound
- fixed the missing mutant names (when player searches body)
- fixed and finetuned xr_heli chopper scheme
- fixed bugs in bind_car script for proper NPC detection when actor is behind a vehicle, or stays in it
- fixed mutant cat-head item (was needed for a pda task, but the mutant never spawned it)
- fixed the bandit scene on Garbage level
- fixed translucent dynamic objects (windows, anomalies etc.) which visible through the fog
- fixed the bug at the countryside blockpost, where army always attacked the player on returning from lost factory level
- fixed a sidetask on construction site, which could fail due to a missing precondition
- fixed a crash in cordon which happened if you talked to one of Petruha's men without taking the quest from Wolf
+ all previous patch fixes

Addons:
- finetuned the dynamic weather on DX9/10 render
- disabled blowouts in Bar until freeplay to avoid a very rare bug
- disabled the strange cutscene on Swamp on request of fans
- added more, previously missing xml nodes
- added extra behaviour for npcs when they use grenade
- added steal and sneak behaviour to certain monsters such as zombies, psydogs
- tweaked postprocessing to achieve nicer display
- engine now detects all the sound cards connected to your pc and you can select any of them to use
- atmospheric ukrainian weather pack with around 50 unique skybox captured in Ukraine (pending)
- weather tweaks
- HD textures addon for many surfaces, which actually looked lowpoly previously
- HD foliage texture pack (optional)
- more alife on almost all levels, with higher respawn rate
- more variety in the mutant relations, to see more epic fights between them
- more sidequests
- doubled the battery duration
- lowered the fuel usage
- lowered the volume of detector sounds
- finetuned generic trader files
- added more weapon fixer-upgrader npcs (ivancov, guide, ghost, freedom barman, doc, kruglov)
- the lada cabrio is no longer immortal
- weapon upgrade system from Call of Pripyat (needs lots of fixes and testing, crashy!)
- added ammo parameters from Call of Pripyat (k_dist, k_air_resistance, k_ap etc...)
- flight of bullets are now depending on the protection of armour (bullet wont go thru the heavy armor, it will cause ricochet)
- grass movement can now be controlled from user.ltx, and from weather files
- grass draw distance now can be set from console from 30 to 240 meters (SoC used 25meter by default)
- sun lumscale, ambient and hemi color can now be controlled from weather, so it can be changed or mixed as the weather changes, creating nice atmosphere
- implemented DX11 render mode
- finetuned grass shadows
- finetuned grass shading without using grass shadows
- re-enabled artefact hunter scheme (wandering and camper npcs search for artefacts)
- re-enabled looting scheme (wandering and sometimes camper npcs loot dead bodies)
- re-enabled humming, whistling for random npcs to achieve even nicer atmosphere
- added back some old articles to pda, which we forgot to enable previously
- upgraded items are now marked with an arrow in left corner, so players will know which one is edited if they have more of the same kind
- weapons and armor huds ported from Call of Pripyat to Lost Alpha (wip!)
- added shaders cache ('r__shaders_cache' console command) which speeds up the loading of shaders when pressed alt+tab
- added support v3 and v4 skinning types to models. Lost Alpha can load CS and COP models
- made clean up G-buffer each frame to avoid "ghosting" on sky
- added new hud adjust mode to adjust weapons on cop hands
- opened up the countryside level a bit more to the east
- pripyat secret trader won't disappear after a couple of minutes
- several weapons got new animations
- recompiled cordon with vegetation changes/fixes
- recompiled rostok factory with geometry and vegetation changes/fixes
- recompiled countryside with vegetation and geometry changes/fixes
- btr has a working trunk now
- you can bribe the arena guard from now, which means you don't need to wait a week to be able to go thru the arena, you can do it anytime now
- bar's (great metal factory) geometry was changed for easier access
- added a precondition to Petruha's men, so the game wont crash even if you don't talk to Wolf, they will send you to talk to him first
+ all previous patch addons

STILL WIP:
- returning the skills module to pda which we disabled back in 2013
- incorrect sunshadows on dx10 render with older ATI-AMD cards (if we can fix)
- SweetFX and alikes renderer injectors crash


------------------------------
GSC GAMEWORLD | DEZOWAVE 2014.

Quelle: http://www.dezowave.com/lost_alpha_patch_changelog_dc.txt
 
Naja... also bei mir ist sie erst mal runter geflogen.
Mal sehen wan die DC kommt und wie viel Arbeit dann dahinter steckt.

Eins ist jeden Falls sicher: Noch mal schicke ich denen die Übersetzung nicht zu.
Bei dem Mist den die damit verzapft haben, bleibt das eher was eigenes, als das ich mir eine korrekte Übersetzung wie versemmeln lasse. :rolleyes:
 
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