Sund0se
Cadet 4th Year
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Also ich will mein Notebook übers Internet verkaufen und schreibe gerade mit einem Interessenten (angeblich) und der ist aus Polen (Laut seiner Mail-Adr: pl) und der will sich mein Notebook kaufen und ich soll es nach Nigeria zu einem seiner Clients schicken, klingt schonmal komisch oder? 
Er hat mir seine Adresse usw. geschickt und ich habe ihm meine Kontodaten geschickt und gesagt er soll überweisen, dann schick ich das Paket weg!
Nun das Problem, welches ich schon sehr verdächtig finde, und zwar schreibt er, er hat folgendes Problem mit seiner Bank:
Nach seinem Englisch zu urteilen will er, dass ich das Paket verschicke, sodass seine Bank die Transaktionsnummer erhält und den letzten Schritt zur Überweisung auf mein Konto machen kann. Natürlich schicke ich kein Paket weg, ohne dass ich vorher das Geld bekomme. Dann bekomme ich noch eine Email von seiner Bank (haha?) mit folgendem Inhalt:
edit:
Anschließend habe ich ihm geschrieben, dass das nicht geht usw. und habe die Antwort bekommen:
Wollt nurmehr eure Meinung zu dem ganzen hören, natürlich werde ich nicht vorzeitig handeln
Er hat mir seine Adresse usw. geschickt und ich habe ihm meine Kontodaten geschickt und gesagt er soll überweisen, dann schick ich das Paket weg!
Nun das Problem, welches ich schon sehr verdächtig finde, und zwar schreibt er, er hat folgendes Problem mit seiner Bank:
Thanks for your mail, and also sad to read from you because i so late to respond back. As my bank explain to me about the transaction process, it was made by buying and selling so the transaction process as to required for the shipment tracking number so that they could be able to complete the last process of the transaction. Without the shipment tracking there is no how my bank could proceed on the transaction, also the money as been deduct to from my account. The only thing now is for them to get the shipment tracking and add it to the transaction mode and after the transaction mode as read the shipment process they would be able to complete the last process of the transaction. Kindly understand this situation and get the item shipped out.
Nach seinem Englisch zu urteilen will er, dass ich das Paket verschicke, sodass seine Bank die Transaktionsnummer erhält und den letzten Schritt zur Überweisung auf mein Konto machen kann. Natürlich schicke ich kein Paket weg, ohne dass ich vorher das Geld bekomme. Dann bekomme ich noch eine Email von seiner Bank (haha?) mit folgendem Inhalt:
Dear xxx,
Your Payment has been successfully processed on your behalf and it remains the final processing to transfer your money into Your A/C so we implore you to go ahead and make the Shipment and get back to us with the Shipment Tracking Number OR the RECEIPT SCAN OF THE SHIPMENT.
And once we confirmed the Shipment has been made your money will be activate into your A/C As soon as possible
Please do Allow 24-48 hours to activate your A/C after verifying the Shipment of the item to the buyer
This is how we work things out here,concerning the payment for goods and we do hope you will understand us as well and comprehend with us about our form of payment to secure both the interest of buyer and seller's from any type of risk and fraudulent activities that is very rampant via online transactions.
OUR TERMS AND CONDITIONS
We write to inform you of the readiness of this bank to make the transfer as soon as the shipment is made and verified .
We urge you to please send to us the Shipping Services
*THE SCANNED RECEIPT*
This scanned receipt must be digitally snapped and sent to the customer<span id="yiv830772324yiv1980839243yiv360175536yiv1807738434yiv332900656yiv45798948yiv452876970yiv2004045634yiv825481485yiv622502499yiv602093yiv86537080yiv1550278815yiv2064336951yiv481740471yiv1293245842yiv739407590yiv1174648616yiv81606572yiv1244067390yiv1464651544yiv1203573379yiv2097646032yiv1543216065yiv197180244yiv671764399yiv1341656345yiv913084205yiv1850083243yiv644561853yiv1206661821yiv1378767421yiv1268061181yiv363797535yiv1882447360yiv1521874766yiv1851750257yiv605280504yiv1056693462yiv740471815yiv1836990306yiv1852665170yiv542313201yiv1551078715yiv2125266738yiv68943350yiv1573844994yiv1268400858yiv50455603yiv61968093yiv859906473yiv1336266583yiv1975331022lw_1281544618_1" class="yiv830772324yiv1980839243yiv360175536yiv1807738434yiv332900656yiv45798948yiv452876970yiv2004045634yiv825481485yiv622502499yiv602093yiv86537080yiv1550278815yiv2064336951yiv481740471yiv1293245842yiv739407590yiv1174648616yiv81606572yiv1244067390yiv1464651544yiv1203573379yiv2097646032yiv1543216065yiv197180244yiv671764399yiv1341656345yiv913084205yiv1850083243yiv644561853yiv1206661821yiv1378767421yiv1268061181yiv363797535yiv1882447360yiv1521874766yiv1851750257yiv605280504yiv10566934
...
edit:
Anschließend habe ich ihm geschrieben, dass das nicht geht usw. und habe die Antwort bekommen:
Thanks for your mail, i would like you to know that you are the one delaying the money to be credit into your bank account because the bank haven't make their normal clearance on the shipment tracking scan slip of the consignment and if this is not done their is no way the money could be credit into your bank account until the clearance as been done. Kindly understand the procedure of the transaction and get the item shipped out and get back to the bank customer care my bank not me with the shipment tracking scan slip of the consignment for them to make the clearance on it and credit your money into your bank account. i am 47 years old i can never cheat you and i am into this bussiness over 13 years now never cheat any one ok thanks
Wollt nurmehr eure Meinung zu dem ganzen hören, natürlich werde ich nicht vorzeitig handeln
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