EAX - bitte um erklärung

benus

Lt. Junior Grade
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ich habe jetzt mal eine frage zu EAX von CREATIVE.
was hat es mit EAX, EAX 2.0 und EAX 3.0 auf sich.
wann wähle ich was??? (bei spielen)

ich habe ein ASUS A7n8x Deluxe borad mit nvidia soundstorm und neusten treiber.
es unterstützt EAX soweit ich weiß, aber nur bei manchen spielen.

letzte frage: hab bei Mafia (dem spiel) in einer logfile den eintrag
"EAX UNIFIED not found" gefunden....was ist das nun???? (nicht speziel auf mafia bezogen)
das problem bei dem spiel ist gelöst habe die treiber nochmal neu installiert jetzt wird EAX 3.0 angegeben.

danke für die anteilnahme
 
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EAX sind Klangeffekte, damit wird zB die Akkustik in große Hallen, kleinen Räumen oder in der freien Natur simuliert
 
Original erstellt von benus
ich habe jetzt mal eine frage zu EAX von CREATIVE.
was hat es mit EAX, EAX 2.0 und EAX 3.0 auf sich.
wann wähle ich was??? (bei spielen)

Das sind ganz normal die Versionsnummern. Also immer das neuste wählen. Für den Fall, dass du es ganz genau wissen willst...

Version 1.0:

EAX builds on DirectSound 3D's positional audio capabilities with property set extensions. EAX 1.0 was designed to provide developers with the ability to create a convincing sense of environment in entertainment titles and a realistic sense of distance between the player and audio events. EAX 1.0 provides a variety of environments with different characteristics of reflections and reverberation, different room types and/or room size. The API also allows for customizing late reverberation parameters (decay time, damping, level) and automatic level management according to distance. EAX 1.0 provides for enhancement of distance cues on a per source basis. Many developers have been using this API to add interactive audio environments to 3D games.

2.0:
EAX 2.0 builds on the ability of EAX 1.0 to create a more compelling and realistic environment with tools that allow simulating the audio effect of partitions between environments and obstacles within environments. These features include occlusion and obstruction and can be applied on each individual audio source. In addition, EAX 2.0 provides adjustable reflections with a more complete reverb interface, a tunable air absorption model and an improved source directivity model. Creative will be providing a driver update supporting the features of this new standard through its Live!Ware program.

3.0:
EAX 3.0 builds on EAX 2.0 with powerful, easy to use sound design tools. EAX 3.0 introduces new levels of realism to interactive audio applications. The new tools include the ability to use and tune localized reflection clusters or isolated individual reflections, to continuously ``morph'' between environments, and to further improve distance rendering and naturalness with Creative's proprietary statistical reverberation model. These features allow the developer to create dynamic reverberant environments with superior, more robust distance cues and enhanced control over each audio event in the virtual sound scene. Creative plans to debut the EAX 3.0 SDK at its annual developer's conference, Creativity, taking place on May 17 and 18 in Universal City, CA.
 
EAX 1.0 = Gut

EAX 2.0 = Besser

EAX 3.0 = noch besser

EAX 4.0 = noch noch besser ? ( Audigy 2 ZS )

so würde ich das einfach mal frei deuten ohne mir das alles durchgelesen zu haben :)
 
Zuletzt bearbeitet:
Naja, kann man nicht wirklich so sagen, da EAX Advanced HD einfach einen Schritt vorraus ist. Aber das muss auch verdammt gut unterstützt werden um die Qualitäten die auf dem Papier und in Demos ersichtlich sind, wirklich auszuspielen. Ich habe übrigens momentan keinen Schimmer wie viele Kanäle die angesprochenen Versionen unterstützen. Vielleicht kann das jemand von euch auf die schnelle mal nachschlagen.
 
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