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Neues Bethesda Spiel "Brink" auf der Quakecon 2009

Einhörnchen

Rear Admiral
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März 2007
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Der Zeitplan der Quakecon ist nun bekannt: http://forums.quakecon.org/showthread.php?t=12783

Auszug:
THURSDAY, AUGUST 13:

3:30pm – Main Stage
id Software Press Conference
id Software welcomes thousands of attendees to QuakeCon 2009 and offers exclusive insight into the studio’s latest development projects and exciting announcements.

4:00pm – Main Stage
John Carmack Keynote
John Carmack, technical director of id Software, offers his annual keynote address and audience Q&A, with topics ranging from the state of graphics hardware and the development of idTech5, to his ventures into rocket science.

FRIDAY, AUGUST 14

1:00pm – 2:00pm – Main Stage
Brink™ First Public Demonstration
Previously shown only to media and behind closed doors, Splash Damage CEO and game director, Paul Wedgwood, will offer the first public, live gameplay demonstration of the highly anticipated first-person shooter from Bethesda Softworks and Splash Damage, Brink along with a Q&A.


3:00pm – 4:00pm – Event Stage
Bethesda Game Studios’ Todd Howard
Todd Howard takes you behind the scenes and offers some insights into the game-making process at Bethesda Game Studios, creators of the 2006 Game of the Year, The Elder Scrolls IV: Oblivion and 2008 Game of the Year, Fallout 3, and offers an audience Q&A.

SATURDAY, AUGUST 15

2:30pm – 3:00pm – Main Stage
RAGE™ - First Public Demo
RAGE creative director, Tim Willits, and lead designer, Matt Hooper, drop the top on id Software’s revolutionary new game RAGE, with the first ever public demonstration of live gameplay.

Es sieht so aus, als würden durch Zenimax id Software und Bethesda stärker zusammen arbeiten. Laut der Brink Website von Splash Damage verwendet es Virtual Texturing, was soweit ich weiß derzeit nur die idtech5 unterstützt. Edit: Ist wohl doch "nur" idtech4 mit eigenem Virtual Texturing.

Für die technisch versierten Leser gibt es hier einen interessanten Vortrag zu Virtual Texturing von der diesjährigen Siggraph.

Und ich bin mir ziemlich sicher, dass Fallout 4 idtech5 nutzen wird...

Edit: Hier gibts übrigens ein paar Brink Screenshots
 
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