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Andere NeverWinter Nights - "defekter" Henchman

C

Chippo

Gast
Spiele gerade NeverWinter Nights - Diamond Edition (Englische Version).
Nachdem mein Henchman Tomi es dreimal geschafft hat zu verrecken, weigert er sich jetzt nach seiner Wiederherstellung mir wieder anzuschließen. Es steht da einfach nur das Tomi einen anderen Spieler folgen würde. Spiele übrigens Singleplayer.
Da im Handbuch nichts darüber steht und die anderen Henchmans noch korrekt funktionieren, denke ich mal das es ein Bug ist.

Was die Sache noch schlimmer macht, wechsele ich denn Henchman und will dann wieder Tomi haben, kommt ebenfalls die Meldung das er nun einen anderen PC folgen würde. Während der Wechsel zwischen anderen Henchmans problemlos klappt.
Das schränkt mich ziemlich ein.

Weiß jemand wie ich Tomi debuggen kann? Elektroschocks, Prügel, Nacktbilder von Claudia Roth?

Ach ja, inzwischen auf 1.71 (inoffizieller Patch) gepatcht. Das Problem ist immer noch da.
 
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Komisch, hatte ich bisher noch nicht und ich habe NWN bestimmt ein dutzend Mal durchgespielt.
Im Archiv habe ich noch einen Beitrag gefunden, der dir vielleicht helfen könnte:
http://smf.asmodei.net/index.php?topic=22241.0

Der entsprechende Abschnitt:
The Rehiring ProblemÂÂ

A number of people are having trouble rehiring henchmen after they have dismissed them. The majority of the time this is caused by dismissing the henchmen by way of the radial menu or by hiring another one and dropping the current henchman. The henchmen are scripted to be dismissed by the conversation dialogue. When they are not dismissed through conversation, it can cause problems. Example: they give you the line that they are working for someone else. This can be fixed by using DebugMode to reset their NW_L_HENHIRED variable.

What you need to do:

Before doing anything else, be sure to make a backup save (new save, not a quicksave). This will give you a save to go back to if something goes wrong. The next thing you need to do is drop the contract they gave you (the item they gave you when you hired them). You will get a new one when you rehire them. Make sure you type the following carefully. It is case sensitive. To enter DebugMode type:

~ or ` (depends on keyboard, key next to the 1 key)

DebugMode 1

You should see the word Success in the upper left corner of your screen. Next type:

~ or ` (whichever worked before)

dm_setvarint NW_L_HENHIRED FALSE

Your cursor will change to target mode, so click on the henchman you need to reset. The reason for this is because the variable is stored on the henchman. Some people have gotten 0 to work in place of FALSE here, but most of the time I have had to use FALSE. Then before doing anything else, be sure to close DebugMode by typing:

~ or ` (again whichever worked)

DebugMode 0

You should now be able to rehire the henchman and go on with the game. Under some circumstances relating to their quests, you may have to reset a henchman completely.ÂÂ
 
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Es funktioniert!!!
DANKE:)

Ich habe das übrigens über die Messenger-Console gemacht. So das ich vor jeder Weisung ## eingeben musste. Aber egal, es klappt.
 
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