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BF2042 battlefield 2042 ingame performoverlay

Slashchat

Captain
Registriert
Apr. 2010
Beiträge
4.060
hi,
hab mal die fps anzeigen lassen in battlefield 2042 ingame,
die cpu fps sind gleich wie in riva als gpu fps.
ingame zeigt perf overlay fps noch gpu fps an die ca 35% hoeher sind als die cpu fps,
also scheint das game cpu limiert zu sein?

i5 10400 und 1080 gtx
120fps als cpu fps und 150fps als gpu fps.

conquest mode, 128 player, scheint wohl cpu lastig zu sein der mode,
also wohl cpu limit?

vielen dank
lg slashchat
 
Ja das Spiel ist sehr CPU lastig allerdings kann die GPU trotzdem mehr fps generieren als die CPU hergibt.
Ich verlinke mal auf eine Erläuterung was ingame "cpu/sim/gpu0 fps" bedeuten:

IIRC CPU is the polling of inputs and such (where you're looking/firing/movement/etc) and most of the various calculations required to feed the GPU data to render, SIM (simulation) is the CPU calculation of world/object physics/game logic/etc (where everything is located and what it's doing based on update packets from the server, with interpolation/extrapolation), GPU is the actual FPS and how long it takes the GPU to render each frame (this framerate can be higher than your refresh rate if vertical sync is set to 'off' or 'fast'), and mp/s is the megapixels per second.

Unlike previous engines these are asynchronous and the time taken for one of them doesn't impact how long another will take. This part is new and the specifics of how it works are largely unknown at this time, what is known is the GPU is allowed to render at higher frame rates than the CPU can achieve; but does this mean it simply renders duplicate frames when the CPU can't keep up? (...no one knows!). What this means is that your CPU (the first line) can * itself and take a long time to do anything making your inputs feel like they're not registering (or are delayed) despite your system maintaining a high and stable FPS (the third line) such that everything on screen still appears smooth (without any jolts or jittering).


https://answers.ea.com/t5/General-D...ve-Guide-to-perfoverlay-drawfps/td-p/10971050
 
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Ich weiß, ist schon eine Weile alt, aber ich wollte keinen neuen Thread aufmachen.

Mein i9-12900KF limitiert ebenfalls gegenüber der RTX 4090.
Einstellung mit DLSS auf Qualität: CPU +/- 130 FPS, GPU 144 FPS
Aber laut G-Sync-Anzeige des Monitors werden nur die CPU-FPS ausgegeben, weil die CPU limitiert.

Ohne DLSS liegen beide ca. gleich auf bei rund 130 FPS. Über das hohe Niveau möchte ich hier gar nicht reden, bin super zufrieden und ich glaube, selbst ein i9-13000K würde limitieren (hat hier jemand Erfahrung?).
 
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