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samotyr
Gast
Wo hast du denn diese Zahlen her? 7/10 PC-Spielern sind Raubkopierer? Quelle?
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Trying to make it on PC product is even tougher, and here's why. Piracy.
Titan Quest did okay. We didn't lose money on it. But if even a tiny fraction of the people who pirated the game had actually spent some god-damn money for their 40+ hours of entertainment, things could have been very different today. You can bitch all you want about how piracy is your god-given right, and none of it matters anyway because you can't change how people behave... whatever. Some really good people made a seriously good game, and they might still be in business if piracy weren't so rampant on the PC. That's a fact.
1668mib schrieb:@Natan: Quellen zu den Zahlen wirst du nur schwer auftreiben schätze ich, aber ganz ehrlich, meine Erfahrungen im Freundeskreis stellen das ganze noch extrem drastischer dar als nur 7/10...
bensen schrieb:wenn es nach dir ging wär ja jeder 2. entwickler pleite wegen den raubkopierern
komisch das es viele andere hinbekommen, auch ohne online games
bensen schrieb:das problem ist das kaum ein publisher mehr ausgefallene spiele entwickeln lässt
das risiko das das spiel floppt will keiner eingehen
das man allerdings mit ner innotiven spielidee, welche am markt ankommt, nen goldesel hätte will wohl auch keiner sehen