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Notiz Raytracing: Nvidia plant RTX-Remaster weiterer Spiele

Blutschlumpf schrieb:
...weil du die nicht auf nem TFT erleben wirst, sondern auf ner 15 Zoll Röhre. ;)

Du suchst also jemanden, der sowohl nen Uralt-PC gebaut hat und 3dfx-Spiele mit ner V2/Banshee spielt als auch auf nem aktuellen PC ...
@Blutschlumpf
Die Röhre hätte ich sogar noch :p

Ja das trifft in etwa zu.
Wenn der Unterschied nicht so gravierend ist würde mir das langen.
Ich habe auch teilweise schon gelesen dass die Glide-Experience so viel anders/besser sein soll.
Deswegen würde ich mich sehr über einen Erfahrungsbericht freuen, im www habe ich noch keinen brauchbaren gesehen.

Unreal hatte ich damals für ein paar Stündchen angefangen weil es bei einer Zeitschrift beilag und fand es toll.
Dann kam irgendwas dazwischen und naja, wie das manchmal so läuft im Leben... ^^

Ich habe auch einen "Retro"-PC hier stehen, allerdings ist der nicht ganz so retro wie man sich das vielleicht vorstellt ^^ (Athlon XP 3000+, Radeon X850 AGP) aber der reicht i.d.r. weil viele alte Games mit Dual-Cores und sonstigem nicht klarkommen.

Ich hätte durchaus Spaß am basteln aber irgendwann wird der Platz auch mal knapp xD
 
Wenn dies aktuell das einzige sinnvolle Anwendungsgebiet von Raytracing ist, dann scheint es ja nicht sehr zukunftsträchtig zu sein...
 
Also man sollte jetzt nicht alles sofort madig reden..Scheint Volkssport geworden zu sein.
Ich finde Raytracing ziemlich interessant und bin gespannt wie zukünftige Titel damit umgesetzt und programmiert werden
MFG
 
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Das ist irgendwie mega cool, werden die folgenden Spiele auch alle gratis auf Steam zu haben sein?
 
Quake II for NVIDIA RTX 1.7.0

Version History
1.7.0 (April 18th, 2023)
Fixed Issues:

Fixed a crash in the game logic when a monster interacts with a door in notarget mode (#92)
Fixed a crash when the map file doesn't have a VIS hunk (#223)
Fixed some Vulkan validation layer issues (#229, #246, more)
Fixed texture alignment issues on some doors (#211)
Fixed the flare gun still using ammo with dmflags including 8192 (DF_INFINITE_AMMO) (https://github.com/NVIDIA/Q2RTX/issues/)191)
Fixed Vulkan queue initialization on platforms that don't support split queues (#248)
Switched the OpenAL dependency with a statically linked library (#224)
Misc Improvements:

Added support for building on PowerPC 64 LE CPU architecture (#260)
Adjusted the automatic UI scaling to avoid making the UI too big
Improved precision of target frame rate adjustment (#242)
Tuned the full-screen blend effects to be less intensive
Updated the Loading plaque texture (#265)
Contributions by GitHub user @res2k:

Added a warning when screen-space image memory usage is very high (#179)
Added control over fallback radiance of emissive materials (#210)
Added menu controls for the full screen blend effects (#216)
Added support for spotlights with an emission profile and a player flashlight (#203, #214)
Fixed a crash when some textures are missing (#263)
Fixed an overflow condition when pt_bsp_sky_lights is more than 1 (#262)
Fixed animated textures on BSP models (#187)
Fixed crashes when renderer initialization fails (#199)
Fixed FSR image scaling in some cases (#232)
Fixed incorrect scaling of textures without a custom material definition (#235)
Fixed mode setting on Linux in GitGub CI builds (#268)
Fixed save game compatibility with Q2RTX 1.5.0 (#193)
Fixed some issues with lighting in custom maps (#189)
Fixed texture data size computation for R16_UNORM textures (#236)
Fixed the HDR screenshot feature (#190)
Fixed the look of smoke effects (#195)
Fixed the range of animated light intensities (#200)
Fixed the replacement textures when multiple materials are used with the same base texture (#222)
Improved light list handling to fix excessive flicker and noise (#234)
Improved material system robustness for games with custom textures (#201)
Improved polygonal light sampling to reduce noise and darkening (#266)
Improved Wayland support (#261, #221)
Integrated several fixes from Q2PRO (#196)
Replaced the single sky_clusters.txt file with per-map files (#219)
Tweaked particles to have more nuanced colors (#197)
Updated SDL2 to 2.26.1 (#252)

https://www.techpowerup.com/download/quake-ii-for-nvidia-rtx/#changes-1-7-0

:D
 
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