Habe eben mit Dell telefoniert und einen Techniker dran gehabt - der sagte steif und fest, dass die Garantie erlischt, sollte man die Festplatte bei diesem Modell selbst tauschen.
Würde es ein zertfiz. Techniker von Dell übernehmen, bliebe sie bestehen. Man würde ja das komplette Gerät auseinanderbauen müssen etc..
Das Gerät ist echt Top von der Größe her etc. aber naja.. mein alter Rechner is mit der SSD doch wesentlich schneller trotz nur C2D 2GHz 2GB Ram und 8600M .... viel besseres Work-Flow..
Hat jemand was Gegenteiliges, schriftlich von Dell erhalten? Ich würde mir den Tausch schon zutrauen aber wenn ich dann die 3 Jahre VOS verliere...
Vor dem Kauf hatte ich extra telefonisch nachgefragt und da hieß es, wenn sie nichts zerstören ist die Garantie noch erhalen nur wenn etwas kaputt geht, soll ich die alte FP wieder einbauen. Das ärger mich gerade dermaßen !
"Hello Dell,
I'm not very happy about ur threading with customers. Here's my story: I called dell twice (2!) before buying my system (Dell Vostro 3450) and was asking about changing the hard drive disk. The reason is i have a SSD from my old Dell one and wanted to transfer it to the new one. The vendor on the phone said "Well it's all right u might be able to change the HDD vs. your SSD and the guarantee will stay, if you don't hurt the system". The thing is, if you want to change the HDD of the Dell Vostro 3450, you have to turn the whole inside of the laptop outside - even the motherboard.
Monday, I received my laptop and today I called again the technical support because of the question, if the SSD will fit. It fits. But he also said i will loose guarantee if I will do this on my own.
Is Dell kidding to me??
He said i should contact the service and a tech will come to change but for money, because this is no case of guarantee.
So they sold me a product under false conditions - well I have many Dell pcs and my business is buying a lot of them but after such handling - I don't know if this "relationship" will go on.
An unhappy customer,
greetings"
Würde es ein zertfiz. Techniker von Dell übernehmen, bliebe sie bestehen. Man würde ja das komplette Gerät auseinanderbauen müssen etc..
Das Gerät ist echt Top von der Größe her etc. aber naja.. mein alter Rechner is mit der SSD doch wesentlich schneller trotz nur C2D 2GHz 2GB Ram und 8600M .... viel besseres Work-Flow..
Hat jemand was Gegenteiliges, schriftlich von Dell erhalten? Ich würde mir den Tausch schon zutrauen aber wenn ich dann die 3 Jahre VOS verliere...
Vor dem Kauf hatte ich extra telefonisch nachgefragt und da hieß es, wenn sie nichts zerstören ist die Garantie noch erhalen nur wenn etwas kaputt geht, soll ich die alte FP wieder einbauen. Das ärger mich gerade dermaßen !
"Hello Dell,
I'm not very happy about ur threading with customers. Here's my story: I called dell twice (2!) before buying my system (Dell Vostro 3450) and was asking about changing the hard drive disk. The reason is i have a SSD from my old Dell one and wanted to transfer it to the new one. The vendor on the phone said "Well it's all right u might be able to change the HDD vs. your SSD and the guarantee will stay, if you don't hurt the system". The thing is, if you want to change the HDD of the Dell Vostro 3450, you have to turn the whole inside of the laptop outside - even the motherboard.
Monday, I received my laptop and today I called again the technical support because of the question, if the SSD will fit. It fits. But he also said i will loose guarantee if I will do this on my own.
Is Dell kidding to me??
He said i should contact the service and a tech will come to change but for money, because this is no case of guarantee.
So they sold me a product under false conditions - well I have many Dell pcs and my business is buying a lot of them but after such handling - I don't know if this "relationship" will go on.
An unhappy customer,
greetings"
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