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SUNAGE, neuer Strategiekracher?

Shagrath schrieb:
"USA Kanada Spanien Frankreich Russland Polen und Deutschland [... sind] die wichtigsten Communties [...] in der RTS Welt."

Dann musst Du auch Fernost nennen, dort wird mehr und intensiver RTS gespielt als in den sieben anderen Ländern. Erscheint das dort überhaupt?
Der große Coup -> In Asien erfolgreich zu sein ist zwar sicherlich ein Ziel aber derzeit liegt das Primärziel daran erst einmal eine solide Basis für einen solchen Schritt zu schaffen.

Derzeit feilen die Entwickler an allen Ecken und Enden. Fehler die bereits im ersten Patch behoben sein sollten, die es aber leider noch immer gibt, gehören hoffentlich bald entgültig der Vergangenheit an und ebenso das Kernstück des Spiels und für viele von uns sehr wichtige Part, der Multiplayer Modus, gehört endlich auf Vordermann gebracht.

Blizzard & Co hat sich mit den Versionen für den asiatischen Markt einst auch Zeit gelassen bis sie hier den Sprung über den großen Teich gewagt haben. Diesbezüglich wird es bei Vertex4 nicht anders sein.

Was Vertex4 sich auf keinen Fall leisten kann ist eine, verbugte, deutschsprachige Version auf den Markt zu werfen.

Zu sehr hat die deutschsprachige Community durch Entwickler wie Piranha Bytes und ähnliche Konsorten gelitten.
 
Wohl gesprochen. Hoffentlich sehen die Entwickler das genau so; denn auch wenn der asiatische Markt ein Juwel sein mag (Stichwort Progaming), so bedienen wir uns doch am europäischen Markt.
 
PATCH/HOTFIX 1.06 Informationen:


Vorab schon einmal einige Informationen zum Patch der, sollte es keine weiteren Probleme geben, am Freitag den21.12.2007 erscheinen soll:

Code:
General fixes: 
=========================================== 
- Liberator alt mode. 
- Skimmer alt mode. 
- BMR - lights remaining on ground after entering Harbinger. 
- BMR - building / repairing when in AM. removed. 
- Golgotha alt mode. 
- Cougar glitch when switching to AM and being on frame 31. 
- Shortcut-Selection (eg. W) of unbuilt units/buildings. 
- Corrupted Pathing after loading a savegame 
- Errormessage on saving: OPSID ... not found... - removed 
- S stops squads IMMEDIATELY now 
- sometimes crash when starting a MP-session after playing a campaign mission. 
- Squad-Shortcuts now also saved with savegames 
- Batchmode-glitch  (last frame of the cursor = wrong icon) 
- Trying to use 128 MB on the gfx-card when available - scroll - performance improvement on most systems. 
- Fixed a slight loss of Resource (Federals & Sentinel only). 
- Fixed the invisible but still active GUI (loadgame) - panes after a savegame has been loaded which caused the user to accidentally delete or load their savegames ingame. 
- Fixed an issue where the game would sometimes-freeze on single-soldier-grouping actions with commanders. 

General changes: 
=========================================== 
- Building placing by LMB / - RMB cancels (in both LMB and RMB style) 
- Whiteframe as clearly visibly border for the current viewport. 
- Instant squad reaction on commands. (That one really rocks, i have to say, damned i could have tried this before.) 
- Mines now display resources remaining in deposit. 
- Federal BMR can no longer build / repair while in alternate mode. 


Map / Script errors: 
=========================================== 
- Tunnel-crash in line 1614: fixed. 

New Features 
=========================================== 
 - Improved Formation-Dragging 
 - Deconstruction of own buildings (via DELETE) 
 - New standard handling for bomber-units (Icarus Bomber & Dominator) - units fly directly over 
   targets.

Ebenso werden noch einige Anpassungen am Multi - Player Modus durchgeführt werden.

Diesbezüglich schon einmal der Hinweis das im offiziellen Forum dazu wie üblich mehr Informationen verfügbar sind.


Thread über den kommmenden Patch 1.06:




Hebbocher schrieb:
@papr: Du meintest wohl Stand 1.05 ;)


Richtig. Danke für den Hinweis :)


Sunage - Der Thread Update 22.12.2007:


Patch 1.06 released!


Change Log:


Code:
=================================================================================================== 
SunAge v1.06 - Change Log 
=================================================================================================== 
- Fixed: Mouse cursor hiding behind minimap when spectating a mp-game. 
- Fixed: Squads not shown on minimap in Multiplayer games on the client side. 
- Fixed: Lost Squad-Shortcuts when re-dragging a selection rect over a squad / partial squad. 
- Fixed: Raakzun Mines didn't show resources. 
- Fixed: Slight loss of Resource (Federals & Sentinel only). 
- Fixed: Invisible but still active GUI (loadgame) - panes after a savegame has been loaded. 
- Fixed: Buildbot could build / repair while in alternate mode. 
- Fixed: Sometimes-freeze on single-soldier-grouping actions with commanders. 
- Fixed: Liberator alt mode. 
- Fixed: Skimmer alt mode. 
- Fixed: BMR - lights remaining on ground after entering Harbinger. 
- Fixed: BMR - building / repairing when in AM. removed. 
- Fixed: Golgotha alt mode. 
- Fixed: Cougar glitch when switching to AM and being on frame 31. 
- Fixed: Shortcut-Selection (eg. W) of unbuilt units/buildings. 
- Fixed: Corrupted Pathing after loading a savegame 
- Fixed: Errormessage on saving: OPSID ... not found... - removed 
- Fixed: sometimes crash when starting a MP-session after playing a campaign mission. 
- Fixed: Squad-Shortcuts now also saved with savegames 
- Fixed: Batchmode-glitch (last frame of the cursor = wrong icon) 

- Added: Difficulty Settings for Campaign missions. 
- Added: Improved "boxing" of units 
- Added: Support for Laptops with \u201cSpeedStep\u201d technology. 
- Added: Improved Formation-Dragging feature 
- Added: Deconstruction of own buildings (via DELETE) 
- Added: New standard handling for bomber-units (Icarus Bomber & Dominator) - units fly directly over 
targets. 
- Added: Better performing scrolling (128 MB - allocation used instead of 64 MB) 
- Added: "S" stops squads IMMEDIATELY now 
- Added: 3rd Mousehandling style added: "RMB Style(alt)" - Building placing by LMB / - RMB cancels 
- Added: Whiteframe as clearly visibly border for the current viewport. 
- Added: Instant squad reaction on commands. 
- Added: increased squad-overlapping-tolerance. 
- Added: Standard - Session Port set to 27960. 

- Optimized: learning curve of the first 4 level.


Download Link:




Sunage - Der Thread Update 25.12.2007:


Hotfix 1.06.1 released!


Changelog:


Code:
================================================================================================
SunAge v1.06.1 - ChangeLog
================================================================================================
 - Fixed: crash on savegame in "reboot" 
 - Fixed: scripting bug on "reboot"
 - Fixed: AI building up too slow

 - Added: Safe video skip on codec - issues.


Download - Link:


 
Zuletzt bearbeitet: (Hotfix 1.06.1 Download - Links hinzugefügt)
Nächste Woche kommt das Spiel in Deutschland raus.
Patch 1.08 mit funktionierendem Multiplayer Part wurde schon released für die Länder die es schon anbieten.
 
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