Tino77
Ensign
- Registriert
- Okt. 2010
- Beiträge
- 134
Hallo Leute,
ich brauche mal eure Hilfe zu einem älteren aber wohl wieder aktuellen Problem:
Ich habe mir neue Hardware gekauft, Mainboard (Gigabytw GA-970A-UD3), Prozessor (AMD 1090T und Speicher.
Ich betreibe auf meiner OCZ Vertex2 Windows 7 x64 HomePremium mit SP1 und allen aktuellen Updates.
BIOS und sämtliche Hardwaretreiber sind auf dem aktuellsten Stand.
Zur Installation der ZEngine 25.5.0.30:
Ganz normal FANG angestöpselt, Win erkennt, lädt Treiber. Ich starte die Installation.
Die Installation läuft durch und beim letzten Fenster, beim Klick auf Fertigstellen erhalte ich folgende Fehlermeldung:
"ZEnige: Error DBDE06. A database error has occured. Please exit and restart the Z Engine. If this problem persists, please click the link below to restore the original application data files.
Link: Run cleanup and restoration utility."
Der Link funktioniert nicht, da heisst es dann nur von Windows "ZEngine funktioniert nicht mehr" (Wurde nicht geladen also war es nicht mal im Speicher, kann also nicht funktionieren)
Zum Erscheinen vom SP1 gab es den Fehler, das die ZEngine gar nicht mehr funktionierte, daraufhin schrieb mir der Support folgende Schritte:
1) Go to c:/program files(x86)/ideazon/Zengine/ze_clean_content.exe
2) Double click ze_clean_content.exe and proceed. This will delete the database file and re-launch Z Engine.
3) Close the software (ctrl-alt-delete) -> task manager -> processes tab -> find “zboard.exe” and terminate this process.
4) Start Menu -> All Programs -> Accessories -> Run
Type “%appdata%" then click "Ok"
Find the Ideazon folder and find the SteelSeries folder (if it exists) and delete them.
5) You can uninstall the Zengine by going to c:/program files/ideazon/Zengine/ze_clean_uninstall.exe
6) Delete the remaining folder in directory: c:/program files/ ideazon/
7) Access your Device manager through Control panel. Go to the Keyboards section and right click any applicable keyboard entry -> uninstall -> repeat this process for additional entries. Keep in mind that this will make the keyboard stop working.
8) Unplug the keyboard and restart you computer (keeping the keyboard unplugged). Once you computer boots, replug the keyboard and allow Windows to successfully recognize and install drivers for the device.
9) Re-download the latest Z Engine drivers: www.steelseries.com/support/downloads
10) Right click the Z-Engine installer file -> properties -> compatibility tab -> check “run this program in compatibility mode for” and select “Windows XP SP3” from the dropdown box -> check the “run this program as an administrator” checkbox -> hit apply -> hit ok
11) Right click the installer once more and click “run as administrator”
12) Once installed, close the software (ctrl-alt-delete) -> task manager -> processes tab -> find “zboard.exe” and terminate this process.
13) Access the Zengine folder: c:/program files(x86)/ideazon/Zengine/ -> right click the “Zboard” executable -> properties -> compatibility tab -> check “run this program in compatibility mode for” and select “Windows XP SP3” from the dropdown box -> check the “run this program as an administrator” checkbox -> hit apply -> hit ok
14) Restart your computer and then verify that the settings in the Zboard executable have been saved.
15) Access your Z-Engine -> Tools -> Skins
Select "Do not use skins"
Auch diese Anweisungen bringen kein Ergebnis.
Ich habe inzwischen die verschiedensten Sprachversionen durch: UK, US und DE (in 32 und 63 bit)
Die Deinstallation habe ich stets nach obiger Anleitung durchgeführt und auch den USB-Port geändert. Das Ergebnis ist immer das selbe: Error DBDE06...
Auch die Installation des NET. Framework 1.1 und 2.0 brachten keine Abhilfe.
Hat sonst noch jemand eine Idee?
ich brauche mal eure Hilfe zu einem älteren aber wohl wieder aktuellen Problem:
Ich habe mir neue Hardware gekauft, Mainboard (Gigabytw GA-970A-UD3), Prozessor (AMD 1090T und Speicher.
Ich betreibe auf meiner OCZ Vertex2 Windows 7 x64 HomePremium mit SP1 und allen aktuellen Updates.
BIOS und sämtliche Hardwaretreiber sind auf dem aktuellsten Stand.
Zur Installation der ZEngine 25.5.0.30:
Ganz normal FANG angestöpselt, Win erkennt, lädt Treiber. Ich starte die Installation.
Die Installation läuft durch und beim letzten Fenster, beim Klick auf Fertigstellen erhalte ich folgende Fehlermeldung:
"ZEnige: Error DBDE06. A database error has occured. Please exit and restart the Z Engine. If this problem persists, please click the link below to restore the original application data files.
Link: Run cleanup and restoration utility."
Der Link funktioniert nicht, da heisst es dann nur von Windows "ZEngine funktioniert nicht mehr" (Wurde nicht geladen also war es nicht mal im Speicher, kann also nicht funktionieren)
Zum Erscheinen vom SP1 gab es den Fehler, das die ZEngine gar nicht mehr funktionierte, daraufhin schrieb mir der Support folgende Schritte:
1) Go to c:/program files(x86)/ideazon/Zengine/ze_clean_content.exe
2) Double click ze_clean_content.exe and proceed. This will delete the database file and re-launch Z Engine.
3) Close the software (ctrl-alt-delete) -> task manager -> processes tab -> find “zboard.exe” and terminate this process.
4) Start Menu -> All Programs -> Accessories -> Run
Type “%appdata%" then click "Ok"
Find the Ideazon folder and find the SteelSeries folder (if it exists) and delete them.
5) You can uninstall the Zengine by going to c:/program files/ideazon/Zengine/ze_clean_uninstall.exe
6) Delete the remaining folder in directory: c:/program files/ ideazon/
7) Access your Device manager through Control panel. Go to the Keyboards section and right click any applicable keyboard entry -> uninstall -> repeat this process for additional entries. Keep in mind that this will make the keyboard stop working.
8) Unplug the keyboard and restart you computer (keeping the keyboard unplugged). Once you computer boots, replug the keyboard and allow Windows to successfully recognize and install drivers for the device.
9) Re-download the latest Z Engine drivers: www.steelseries.com/support/downloads
10) Right click the Z-Engine installer file -> properties -> compatibility tab -> check “run this program in compatibility mode for” and select “Windows XP SP3” from the dropdown box -> check the “run this program as an administrator” checkbox -> hit apply -> hit ok
11) Right click the installer once more and click “run as administrator”
12) Once installed, close the software (ctrl-alt-delete) -> task manager -> processes tab -> find “zboard.exe” and terminate this process.
13) Access the Zengine folder: c:/program files(x86)/ideazon/Zengine/ -> right click the “Zboard” executable -> properties -> compatibility tab -> check “run this program in compatibility mode for” and select “Windows XP SP3” from the dropdown box -> check the “run this program as an administrator” checkbox -> hit apply -> hit ok
14) Restart your computer and then verify that the settings in the Zboard executable have been saved.
15) Access your Z-Engine -> Tools -> Skins
Select "Do not use skins"
Auch diese Anweisungen bringen kein Ergebnis.
Ich habe inzwischen die verschiedensten Sprachversionen durch: UK, US und DE (in 32 und 63 bit)
Die Deinstallation habe ich stets nach obiger Anleitung durchgeführt und auch den USB-Port geändert. Das Ergebnis ist immer das selbe: Error DBDE06...
Auch die Installation des NET. Framework 1.1 und 2.0 brachten keine Abhilfe.
Hat sonst noch jemand eine Idee?