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Andere [Sammelthread] The Forever Winter

Das mit der Drohne bei unter 2000 HP ist gold wert, wusste ich gar nicht. An sich bin ich nicht so tief drin im Game und habe mich mit vielen Dingen noch nicht befasst, da fast immer auf der selben Map unterwegs und erst mal hochzuleveln bevor ich mich mit den anderen Maps beschäftige.

Irgendwie scheint das Spiel den Braten auch zu riechen, denn wenn ich genug Granaten mitnehme für die Mechs, dann erscheinen die oft gar nicht mehr. Nehme ich den Granatwerfer aber mal eine Runde nicht mit ist alles voller Mechs. Gefällt mir aber sehr gut den Weg den es einschlägt, war mir inzwischen viel zu leicht geworden.

Edit: Mit dem heutigen Update (29.07) bekomm ich die Medium Mechs nicht mehr mit dem Granatwerfer gekillt. Sonst sind es um die 15 Treffer gewesen, jetzt reichen nicht mal mehr 40.
 
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Wer nicht im Discord ist, Fundog hat dort jetzt quasi einen kleinen Dev Blog gestartet.

Here at Fun Dog, the animation team has been busy cooking up some new ways to keep your time in The Forever Winter intense, immersive, and just a little bit heavier to reinforce immersion and the player scav experience.
Our two main goals right now are:

Making consumables more engaging and interactive.
Bringing you closer to the raw, destructive power of the factions fighting around you.
This month, we’ve been laser-focused on enhancing the consumable experience. Player characters will now perform unique actions depending on the type of consumable you’re using. We’ve designed these animations to stay visible without getting in your way—most will play on the upper body only, so you can keep moving freely while still feeling the tactile impact of what you’ve picked up. This will slow gameplay down a bit, but it should also reinforce the "you are not that guy", because it requires strategy on when your safe enough to use healing items.

On top of that, we’re building a new system that lets different factions use synced animations to annihilate each other in the most gruesome and brutal ways possible. We work hard to keep a strong, readable silhouette so these moments are clear and dramatic, even from a distance. Each sequence is designed to tell the full story of the kill, from the initial clash to the final blow. Once the action is over, we make sure larger characters don’t linger on the battlefield or get into stomp fests—this helps keep AI pathing smooth and prevents blocking player movement, so the fight keeps flowing.

In true Forever Winter fashion, the battlefield should feel alive—chaotic, and dangerous. We can’t wait for you to be dodging through warzones while giant mechs tear each other apart right in front of you. Good luck out there… you’re gonna need it! (edited)

-Craig
 
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Mir hats es ziemlich den Spass geraubt durch das neue Update, aber wer sich mit dem Stamina anfreunden kann, bekommt in der Zwischenzeit ein relativ ansehnliches Spiel. Potente Hardware vorrausgesetz. Und auch die Bugs sind sehr viel weniger geworden, wenn auch nicht ganz weg.
Im Moment im Sale und ne Demo gibts auch. Also wer mit Shooter was anfangen kann und mal was wirklich neues erleben will, sollte dem Ganzen eine Chance geben.
 
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