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Starfield [Sammelthread] Starfield

der modder nukem9 (nukem auf dem nexus genannt) hat eine mod entwickelt, mit der AMDs frame generation auch auf 2000/3000er nvidia karten läuft. bislang war ein eintrag in der registry von nöten, aber jetzt reicht es, die eine datei in version.dll umzubenennen und mit der anderen dll ins verzeichnis der starfield.exe zu kopieren, ganz nach anleitung. danach sollte "frame generation" in den grafikoptionen verfügbar sein.

und ich habs ausprobiert und hulda, die waldfee - is das geilo! klappt übrigens auch mit cp77 und hogwarts legacy und vielen anderen spielen. eine liste der unterstützten titel findet sich auf nukems github seite.

meine framerate in cp77 is auf maximum mitt RT ultra und starfield spielt sich auch fabelhaft und sieht super aus. eventuell ist die sache einen versuch wert? eure entscheidung.
 
Hi, ich bekomme seit der Rijuhin Mission in der man den Computer der Chefin hacken musste (Backgroundchecks) dauernd diese Meldung. Auch bei anderen Missionen wird die nun alle paar Sekunden angezeigt. Habt Ihr ne Idee wie ich die wieder wegbekomme?


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Sarxos schrieb:
Eigentlich bekommt man sie tatsächlich erst im zweiten Durchgang
Nope, die habe ich im ersten Durchgang entern können und gleich auf Stufe IV bekommen. Gut möglich das es spielzeit- und/oder stufenabhängig ist oder etwas anderes das triggert, aber es geht.
 
Ich konnte sie im ersten Durchgang nicht betreten, wie auch, das sollte erst als Sternenblut möglich sein.
Und das ist im ersten Durchgang nicht möglich, auch mein level von über 130 zum damaligen Zeitpunkt reichte, um selbst so ein Schiff zu betreten, nicht aus. Also tippe ich eher auf einen Bug.
 
Zuletzt bearbeitet:
MehlstaubtheCat schrieb:
Es ist die Menge die gefixt wird was so unterirdisch wenig ist!
Schau mal die Blizzard Patchnotes an oder von CDPR mit Cyperpunk 2077,
das sind gleich mal viele Din A4 Seiten voll, das ganze richtig regelmäßig,
da ist Anstrengung dahinter.
Sorry, aber das so viele Verbesserungen/Patches notwendig sind, wie in CP 2077, ist ein Armutszeugnis des Entwicklers und das Spiel hätte so gar nicht veröffentlicht gehört.

Und das dass Patchen dann auch noch in den Himmel gelobt wird ist aberwitzig.
Es ist schließlich die verdammte Pflicht des Entwicklers die Sachen zu Patchen und für ein einwandfreies Produkt zu sorgen, denn dafür hat man ja bezahlt.

Egal wo, nirgendwo würde man sich so schlechte Produkte gefallen lassen wie bei PC-Spielen.
Fernseher, Autos, PC-Hardware etc.pp. alles würde man zurück geben/schicken wenn die dazugehörige Software/Treiber nicht sofort bzw. in kürzester Zeit einwandfrei funktionieren.
Niemand würde da 1 bis 2 Jahre nach kauf warten bis da alles gepatcht ist/wird.

Ich habe Starfield jetzt im Winter Steam Sale gekauft, und es hat viel weniger Bugs als CP 2077 nach dem 4ten Patch damals.
In CP 2077 sind mir in den ersten 10 Std. dutzende Bugs/Glitches ins Gesicht gesprungen, wogegen ich in Starfeld in den ersten 10 Std. die Bugs/Glitches die mir ins Gesicht springen an einer Hand abzählen kann.

Und wenn man sich hier aufregt das so wenig Patches bzw. die Patchnotes bei Starfield im gegensatz zu D IV und CP 2077 so gering ausfallen, sollte jeder bedenken das es in Starfield viel viel mehr Quests gibt und diese auch viel viel mehr Konsequenzen haben als bei D IV und CP 2077.
Da muß jede Änderung an einer Quest viel sorgfältiger überprüft werden, ob diese Änderung nicht doch noch später wieder negative Konsequenzen in anderen Quests verursacht.
Denn wenn das eintrifft, wäret ihr doch wieder die ersten die sich dann wieder über Bethesda über mangelnde Qualitätssicherung bei den Patches beschweren würden.

Da nehme ich doch lieber seltenere Patches mit weniger Patchnotesanzahl in kauf die dann wenigstens keine neuen Probleme verursachen, als jede Woche ein neuer Patch mit 1000 Patchnotes der dann wieder nur neue Probleme verursacht weil alles nur schnell gemacht wurde.
 
Zuletzt bearbeitet:
Technisch ist Starfield durchaus o.k. Die Performance ist nach den ersten Patches auch deutlich besser. Stabil lief es ab Release auch. Hier sehe ich keine großen Probleme. Da tat sich Cyberpunk damals tatsächlich deutlich schwerer.

Es ist das Gameplay und das Storytelling, das Starfield nicht richtig aus dem Knick kommen lässt. Und das zu ändern, dürfte schwieriger und langwieriger sein, als Bugfixing. Sofern überhaupt gewollt.
 
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Ja so sehe ich das auch. Habe mitm Release Starfield gezockt und die Performance war durchaus OK mit net 4090. Habe damals noch den Ray tracing reshade und HDR Mod drüber gebügelt für ein bisschen mehr grafische Atmosphäre und konnte 4k 60fps gerade so halten. Optisch sah das Game danach wirklich lecker aus.

Hab's aber trotzdem nach geschätzten 20% durchspielen dann zur Seite gelegt (erster Tempel + eine paar Nebenquests und Erkundungen), weil mir die sich wiederholenden, leeren Copy Paste Welten sauer aufgestoßen sind.

Ich werde mal nach dem Erscheinen vom ersten DLC nochmal reinschauen und prüfen, ob sich bei dem Game und auch Mods was getan hat um ein weiterspielen zu rechtfertigen.
 
@Kartoffel! Moderne Spieleentwicklung ist enorm aufwändig und komplex. Die Games müssen oft auf mehreren Plattformen und unterschiedlichst konfigurierten PCs laufen. Je komplexer und größer das Spiel, je ambitionierter das Projekt, desto schwieriger wird es dann auch einfach, Bugs und sonstige Problemchen zu vermeiden. Entwickler reagieren dann oft mit Patches wenn das Game schon released ist. Dann kann man hald mit Patches einiges beheben. Patches sind nicht zwingend ein Zeichen für schlechte Spieleentwicklung. Natürlich war es im Falle von Cp2077 unvermeidbar und essentiell für den Ruf von CD Projekt, aber vor allem für die Spieler, dass das Game repariert wurde. Manchmal reparieren Patches hald nur Kleinigkeiten, die nur bei einer kleinen Prozentzahl der Spielern Auftritt. Und wir Spieler haben es übrigens selbst in der Hand, welche Spiele wir WANN kaufen, denn meistens sind kurz nach release schon Tests, gameplays etc online, um sich ein Bild vom Zustand des Spiels zu machen. Da Cp2077 damals in keinem guten Zustand war, hab ich Monate gewartet und erst dann gekauft, als es in gutem Zustand war... Obwohl ich mich lange auf das Spiel gefreut habe. Wenn man mehr mit Hirn kauft, spart man sich meistens viel Ärger.
 
Hat, wer 'nen Tipp? nach über 30 stunden Spielzeit zeigt, das spiel nur noch mit Quest Markern zum Raumschiff,
wen ich eine Quest auswähle, zeigt der halt nicht mehr auf die Person oder Ort wo ich hinlaufen soll .

Klar kann ich mit F den Scanner bemühen aber die Pfeile am Boden verschwinden oder erscheinen wie sie wollen . Ich habe ein altes Save Game geladen da geht alles nur leider weiß ich nicht mehr wann das angefangen hat zum Spinnen noch habe ich ein älteres Save Game, ohne über 10 stunden Spielzeit zu verlieren .

MFG
 
Da ist doch glatt ein Update online. Einmal mehr, keine Ahnung, ob ich meine Nexusmods noch nutzen kann, oder nicht...
 
Bestimmt nur Rechtschreibfehler in der Textausgabe gefixed ;)

Oh, recht viel. Sehr viele Grafikverbesserungen und Questfixes wie's aussieht.
Code:
Starfield - Patch 1.9.51.0 - Release Notes
FIXES AND IMPROVEMENTS

ANIMATION

    Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
    Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.

CREATURES AND ENEMIES

    Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
    Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.

CREW AND COMPANIONS

    Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
    Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.

GENERAL

    [ADDED TO 1.9.51] Addressed a crash that could occur when changing from Fullscreen to Windowed mode. (PC)
    Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
    Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
    Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
    Fixed player marker following the camera on the surface map.
    Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
    Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
    Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
    Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
    Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
    Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
    Improved how crowds behave when desired target is reserved.
    Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
    Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
    Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
    Various stability improvements.

GRAPHICS

    Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
    Added support for stars displaying sun disk geometry.
    Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
    Improved eyes and skin on crowd characters.
    Improved reflection on water.
    Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
    Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
    Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
    Improved lighting in character generation menu.
    Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
    Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
    Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
    Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
    Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
    Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
    Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
    Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
    Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
    Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
    Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
    Improved the appearance of clouds during weather transitions.
    Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
    Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
    Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
    Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
    Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
    Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
    Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
    Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
    Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
    Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
    Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
    Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
    Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
    Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
    Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
    Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
    Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
    Improved lighting at 73 locations.
    Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.

OUTPOSTS

    Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
    Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
    Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
    Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
    Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.

POWERS

    Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
    Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
    Solar Flare Power now accounts for critical hits.

QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS

    Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
    Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
    Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
    Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
    Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
    Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
    Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
    Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
    Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
    Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
    Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
    Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
    Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
    Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
    Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
    Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
    Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
    Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
    No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
    On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
    On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
    One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
    Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
    Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
    Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
    Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
    Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
    Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
    The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
    The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
    The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
    The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
    Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
    War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
    Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.

SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION

    Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
    Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
    Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
    Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
    Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
    Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
    Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
    Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
    Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
    Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
    Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.

SKILLS

    REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
    SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
    TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.

WEAPONS AND ITEMS

    Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
    Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
    Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
    Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
    Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load.
 
Zuletzt bearbeitet:
Habs gestern nach dem Update kurz angeworfen, auf den ersten Blick mit Reshade, NaturaLUTs und HD Reworked Texturen immer noch völlig in Ordnung, scheint somit keine Issues mit den von mir installierten Mods zu geben.
 
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Ich bin nicht mal motiviert das Update zu testen.
Wenn das Gameplay nicht stimmt, dann bringt auch bessere Grafik oder Bugfixes nichts. Eigentlich habe ich es schon abgehakt, da müsste schon ein extremes Update mit Gameplay Richtung Fallout kommen...
 
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Darauf hoffe ich auch ein wenig. Offizieller Mod-Support, Gameplay-Änderungen, Content-Ergänzungen... mal schauen, wie es sich dieses Jahr entwickelt.
 
Ich bin heil froh dass ich mich von Publisher und Entwicklern nicht mehr hypen lasse sofort bei Release zu kaufen. Vielleicht ist das Game in einem Jahr ja gut. Doch mich überzeugt starfield immer noch kein Stück. Da müssen gravierende Veränderungen passieren. Bis dahin gibt's zu viel andere interessante Games. Vor allem - einmal im Sog von BG3 - dem kann man eh nicht entkommen... und selbst BG3 hab ich erst im Dezember gekauft. Trotzdem gilt mein Dank natürlich allen, denen das egal ist, die Entwickler brauchen ja von irgendwo Geld, um weiter am Spiel zu arbeiten 😅
 
FSR3.JPG

hat RMJ bei PCGH gefunden

btw.
Da fehlt dann nur noch das offizielle Modden.
Es geht Voran!
 
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