In iR sind alle Wagen der gewĂ€hlten Klassen als KI verfĂŒgbar auch ohne sie gekauft zu haben, auch fĂŒr Multiplayer Sessions mit Freunden.
Die KI Fahrer sind einzeln anpassbar in Namen, Wagen, Lackierung, Anzug, Helm und 6 grundlegende Charaktereigenschaften...
Davon ab fahren sie nicht auffĂ€llig wie ein Computer, das sieht man sofort wenn man sie beobachtet und im Cockpit mitfĂ€hrt. Allein wie Pedal und Lenkeingaben gemacht werden wo woanders teilweise noch extrem ruckelig Lenkung Gas und Bremse betĂ€tigt werden um sich an seiner Linie durch die Kurve zu bringen was dann richtig aussieht wie đ€
Ja zur Hölle sie testen scheinbar das Limit des Wagens zu den Streckenbedingungen sodaĂ auch mal das Heck ausbricht, korrigiert wird oder es eben auch mal ĂŒber die Wiese geht weil sich verbremst wurde. Oder es wird NĂŒrb GP letzte Kurve die Planke gekĂŒsst was mir auch schon 69x passiert is wenn man zu eng rum will, und dann wird mit krummer Lenkung und am Streckenrand in die Box geeiert.
Als ich diesen Einstellungen das erste Mal gesehen habe war ich sprachlos ĂŒberwĂ€ltigt:
Each AI Driver Attribute influences the AI Driver during AI Events as follows:
- Relative Skill â A measure of how skillful this AI Driver is compared to the other AI Drivers in this AI Opponent Roster. A lower value results in slower cornering speeds and a less optimum driving line. A higher value results in faster cornering speeds and a more optimum driving line.
- Aggression â A measure of the AI Driverâs behavior when interacting with other cars. Low Aggression encourages more car spacing and less overtake attempts. High Aggression encourages tighter car spacing and more overtake attempts.
- Optimism â A measure of the AI Driverâs confidence in their own skill. A lower value results in more conservative throttle and braking behavior, such as lift and coast into a braking zone. A higher value results in more confident throttle and brake behavior, such as aiming for optimal acceleration and braking marks more often.
- Smoothness â A measure of the AI Driverâs steering behavior. A lower value results in more oversteer. A higher value results in more understeer.
- Age â The simulated age in years of the AI Driver. A value closer to prime racing age results in faster reaction times. As age increases, it also provides racing experience that can slightly improve overall performance.
- Pit Crew Skill â A measure of the training and consistency of the AI Driverâs pit crew. A lower value results in slower pit service times. A higher value results in optimal pit service times.
- Pitting Strategy Riskiness â A measure of the AI Driverâs likelihood to gamble with pit service. A lower value results in conservative pitting strategy. A higher value results in pushing the car to avoid pitting.
Alle Details:
https://www.iracing.com/how-to-use-iracing-ai/
https://www.iracing.com/ai-rosters/