• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

News Helldivers 2: Spielt auch ihr den beliebten Koop-Shooter? Und wenn ja, wie?

Ich wollte am Samstag mit einem Kumpel zusammen spielen.
Allerdings wollte das Spiel uns nicht zusammenbringen.
Wir haben gemeinsam eine Mission gestartet und nach kurzer Zeit war das Spiel "asynchron" und jeder halt alleine in der laufenden Mission weitergespielt.
Es war auch nicht möglich das einer von beiden wieder aufs Raumschiff zurück ist und dem anderen joinen wollte.

Wir haben dann versucht einem laufenden Spiel beizutreten und jedesmal sobald der zweite Spieler dazugekommen ist, ist der andere Spieler gekickt worden.

Ganz kurios das Ding. Wir haben dann sogar unsere "Freundschaft" beendet und das nochmal versucht zusammenzukommen aber Helldivers wollte uns nicht zusammen haben.

Habt ihr so was schonmal gehabt und gibts da eine Lösung für?
 
Nein, sowas hatte ich bisher noch nicht. Kann halt sein dass die Server grad Schluckauf hatten, aber imho ist das auch kein bekanntes Problem.

Eben gabs übrigens einen großen Patch mit jeder Menge Balance Anpassungen und Fixes. Nachher dann mal rein schauen.
 
dropback schrieb:
Eben gabs übrigens einen großen Patch
damn, schon wieder :)

Die machen echt keine halben Sachen mit ihrem kleinen Entwicklerteam... in ~3 Wochen wird ja auch schon wieder der nächste Warbond kommen...
 
Wer schon mal bisschen schmökern will :D
# 🛠️ PATCH 01.000.300 ⚙️
  1. For this patch, we have made improvements and changes to the following areas:
    • Balance changes to weapons, stratagems, and enemies
    • Change to the Spread Democracy mission

    Balancing​

    General
    • Armors with armor rating above 100 now also reduce damage on headshots.
    • Victory poses will now only play for the extracted. (No stolen valor on my ship.)
    Primary, Secondary, & Support Weapons
    • CB-9 Exploding Crossbow
      • Slightly smaller explosion
      • Increased stagger
      • Decreased number of maximum mags from 12 to 8
      • Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8
      • Slight reduction in ergonomics
      • Muzzle velocity increased
    • LAS-99 Quasar Cannon
      • Increased recharge time by 5 seconds
    • BR-14 Adjudicator
      • Full auto is now the default fire mode
      • Reduced recoil
      • Increased maximum mags from 6 to 8
      • Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8
      • Now placed amongst assault rifles
    • Laser Cannon
      • Slightly increased damage
      • Slightly reduced damage versus large volume bodies
    • SG-8P Punisher Plasma
      • Decreased maximum mags from 12 to 8
      • Increased amount of magazines received from resupply from 6 to 8
      • Increased projectile speed, but will still keep a similar range
      • Decreased damage falloff on the explosion
      • Now placed in the energy weapons category
    • ARC-12 Blitzer
      • Increased shots per minute from 30 to 45
      • Now placed in the energy weapons category
    • R-36 Eruptor
      • Decreased number of maximum mags from 12 to 6
      • Explosion damage drops off slightly faster
    • LAS-16 Sickle
      • Decreased amount of magazines from 6 down to 3
    • Scythe
      • Increased damage from 300 to 350
      • Decreased max number of mags from 6 down to 4
    • Railgun
      • Increased armor penetration in both safe mode and unsafe mode
      • Stagger force slightly reduced
    • MG-101 Heavy Machine Gun
      • Third person crosshair enabled
    • Diligence Counter Sniper
      • Damage increased from 128 to 140
      • Ergonomics improved
    • Diligence
      • Damage increased from 112 to 125
    • P-19 Redeemer
      • Slight increase in recoil
    • Peacemaker
      • Increased damage from 60 to 75
    • Senator
      • Increased damage from 150 to 175
      • Speedloader added when reloading on an empty cylinder–speeds up reload on empty considerably
    • Dagger
      • Increased damage from 150 to 200
    • Liberator
      • Damage increased from 55 to 60
    • Liberator Concussive
      • Damage increased from 55 to 65
    • Dominator
      • Damage decreased from 300 to 275
    • Guard Dog Rover
      • Decreased damage by 30%
    • Guard Dog
      • Slight increase in damage
    • Burning damage reduced by 15%
    (Bearbeitet)

  2. [11:05]
    Stratagems
    • Machinegun Sentry
      • Increased health to match other Sentries
    • Tesla Tower
      • Increased health by 33%
    • RL-77 Airburst Rocket Launcher
      • Airburst Rocket Launcher will no longer detonate when shot near stratagems (HMG turret, Sentries, Resupplies) and other Helldivers.
      • Reduced proximity radius
    EnemiesBalancing adjustments have been made to
    • Bile Spewer and Nursing Spewers movespeed slightly reduced
    • Hulks: Force required for them to stagger slightly increased
    • Hulk Scorcher direct flamethrower damage reduced by 20%
    • Devastator fire rate slightly increased (only the standard devastator)
    • Gunships sideways movement slightly increased
    • Scout strider Riders now less vulnerable to explosions
    • Fog Generators health and armor increased
    • Gunship spawners now have a much lower cap on how many gunships they can have active at the same time.
    Enemy Patrols
    • Balancing adjustment to patrol spawning.
    • Patrol spawning has been increased when there are fewer than 4 players. The fewer the players the bigger the change. For 4 player missions there will be no change compared to before.The biggest noticeable change will be for solo players at higher difficulties.

    Gameplay​

    • Made minor level generation improvements to how we distribute locations throughout the mission map. This should improve variation in distance between objectives, and objectives will likely not spawn as far away from each other as often as before.
    • Added setting in the options menu gameplay section to disable automatic climbing and vaulting while sprinting.
    • The Spread Democracy mission otherwise known as “raise the flag” can now be enjoyed on higher difficulties for maximum freedom spreading.
    • When readying up, Helldivers now salute to ensure maximum democratic readiness.
    • Added ambience to the Tremor planetary hazard to underline the severity so Helldivers can react accordingly
    • Shots that ricochet from heavy armored enemies will now properly hit the Helldiver who fired them. Trigger discipline is highly recommended.
    (Bearbeitet)
  3. [11:05]

    Fixes​

    • Crash Fixes.
      • Fixed crash that could occur when host abandoned mission with squad.
      • Fixed crash that could occur if a player tried to enter an occupied EXO-45 Patriot Suit.
      • Fixed crash that could occur for all players after or during mission results screen.
      • Fixed crash that could occur after shooting from the EXO-45 Patriot Suit’s rocket launcher.
      • Fixed crash that could occur for all players apart from the one that rejoined the ongoing mission with different armor and got reinforced.
    • Fixed Superior Packing Methodology ship module not working properly.
    • Fixed Blast Absorption ship module so that it correctly increases sentries’ resistance to explosions.
    • Fixed issue where players could not navigate to the search results in the Social Menu.
    • Fixed some issues where items equipped in a Warbond were not actually equipped.
    • Fixed an exploit that allowed overly eager Helldivers to use grenades excessively.
    • Fixed issue where kills from orbital barrage did not progress Indirect Fire Exercise order.
    • Fixed issue that allowed traitors to try to sabotage the extraction shuttle by deploying sentry stratagems below it.
    • Fixed issue where ion storms incorrectly prevented extraction beacon from deploying.
    • Fixed some stratagem beams using incorrect color-coding.
    • Fixed issue where the left stick on a controller could not be used to navigate the Social menu.
    • Fixed some issues where various UI elements were cut off, off-centered or too close to the edge of the screen on ultrawide displays.
    • Fixed Anti-Materiel Rifle facing away from the Helldiver after deploying it.
    • Fixed bug where player could duplicate rounds by canceling the reload of Anti-Materiel Rifle at a specific time.
    • Fixed bug where Anti-Materiel Rifle would consume an extra magazine after a canceled reload.
    • Fixed bug where Recoilless Rifle would consume an extra shell from the backpack if the reload was canceled just after a shell was i* inserted, but before the reload was completed.
    • Fixed issue where the Sickle and Quasar Cannon could not shoot through foliage.
    • Fixed several issues where weapon thumbnails would disappear when scrolling through Armory.
    • Fixed issues where Automaton Gunships sometimes could not see the player.
    • Fixed incorrect collision being left over after destroying Automaton bunkers or detector towers with hellbombs.
    • Fixed issue where Hellbombs would not deploy on certain missions
    • Fixed certain issues that resulted in Helldivers drowning in deep water upon landing.
    • Fixed issue where Hellpod Space Optimization made ammo go above capacity.
  4. [11:06]
    • Fixed issue where Stalkers became very visible in fog
    • Mines are now pingable for better coordination with your team.
    • Receiving friend requests now gives the player a pop up.
    • Improved readability of prompts and hints displayed in the tutorial and onboarding.
    • Total experience is now visible in the career tab.
    • Added better support for ultrawide monitors by fixing the aspect ratio of menus to 16:9 and adding a setting to control the width of the HUD.
    • Keybinds bound to numpad will no longer reset upon restart.
    • Fixed inconsistent audio when headphones are plugged into the Dual Sense controller while playing on PC.
    • Playing Rock, Paper, Scissors in front of the ship no longer causes player to fall out into space.
    • APW-1 Anti-Material Rifle and MG-206 Heavy Machine Gun now trigger hitmarkers while scoped in.
    • Secondary weapon no longer remains in the Ballistic Shield ADS position after using a stim with the Ballistic Shield Backpack equipped.
    • "Open Text Chat" is now rebindable.
    • Explosive weapons such as R-36 Eruptor, CB-9 Exploding Crossbow. GP-31 Grenade Pistol no longer pulls players inward from the blast.
    • Disabled the squad invites during the tutorial which caused an overlap in the UI.
    • Fixed Primary and Secondary weapons overlapping on the character model in the armory.
    • Fixed UI elements during first boot are cut off on a 21:9 aspect ratio monitor.
    • Report and block player is now visible in the squad menu.
    • Dead Scavengers now stop screaming for help if killed while calling in reinforcements.
    • Fixed Anti Air cannons showing up as "Stratagem Scramblers" in danger warnings.
      • Added reload stage for the Spear reload after the spent missile had been discarded.

    Known Issues​

    These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
    • Damage-over-time effects may only apply when dealt by the host. We expect to have this fixed in the next patch.
    • Reinforcement may not be available for some players who join a game in progress.
    • Helldiver may be unable to stand up from crouching when surrounded by enemies.
    • Game may crash if the host leaves while dead and rejoins the same play session.
    • Game may crash if the player changes the text language while on a mission.
    • Various issues involving friend invites and cross-play:
      • Friend Request cannot be accepted when the requesting player changed their username before the request was accepted.
      • Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
      • Players cannot unfriend players befriended via friend code.
      • Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
      • Players may experience delays in Medals and Super Credits payouts.
    • Enemies that bleed out do not progress Personal Orders and Eradicate missions.
    • Scopes on some weapons such as the Anti-Materiel Rifle are slightly misaligned.
    • Arc weapons sometimes behave inconsistently and sometimes misfire.
    • Spear’s targeting is inconsistent, making it hard to lock-on to larger enemies.
    • Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
    • Explosions do not break your limbs (except for when you fly into a rock).
    • Area around Automaton Detector Tower makes blue stratagems such as the Hellbomb bounce and be repelled when trying to call them down close to the tower.
    • Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
 
Patchnotes
R-36 Eruptor
  • Decreased number of maximum mags from 12 to 6
  • Explosion damage drops off slightly faster
Nooooooooooo, ich hab sie erst diese Wochenende freigeschaltet. Aber Ammo war wirklich bisher selten ein Problem.
Senator und Counter Sniper buffs, yayah!
Added setting in the options menu gameplay section to disable automatic climbing and vaulting while sprinting.
Best change! Kein rumgekletter auf Supplydrops (hoffentlich) mehr.

@SavageSkull
Ich hatte ein ähnliches Problem zum ersten mal dieses Wochenende das plötzlich alle Mitspieler aus meiner laufenden Partie geflogen sind und ich allein verblieben in. Ich glaube die Mitspieler waren dann auch in ihrer eigenen Session.

Entweder eines der neuesten Updates verantwortlich oder die Server einfach etwas überlastet.
 
Zuletzt bearbeitet:
Enemy Patrols
  • Balancing adjustment to patrol spawning.
  • Patrol spawning has been increased when there are fewer than 4 players. The fewer the players the bigger the change. For 4 player missions there will be no change compared to before.The biggest noticeable change will be for solo players at higher difficulties.

Ich spiele meistens mit einem Kumpel zusammen. Das wird uns sicher zu schaffen machen, wenn wir nun mit stark erhöhtem Aufkommen an Patrols rechnen müssen.
 
Ich habe eben mal ne kurze Test Runde gemacht und habe für die Spore Spewers 2 Schüsse mit der Quasar gebraucht.
Keine Ahnung ob das jetzt nur Zufall war oder ob das Ding doch weniger Schaden macht. Vorher waren die jedenfalls immer mit 1 Schuss weg, nur die Shrieker Nester haben 2 gebraucht.
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: GeCKo127
adjudicator buff find ich gut, eruptor nerf is schade... quasar ist bei mir auch im standard loadout, eben um spores und shrieker aus sicherer Entfernung zu neutralisieren/demokratisieren... schaun wir heut Abend mal...
dropback schrieb:
  • Helldiver may be unable to stand up from crouching when surrounded by enemies.
ja das liegt daran, dass man dann tot ist x)
 
dropback schrieb:
Ich habe eben mal ne kurze Test Runde gemacht und habe für die Spore Spewers 2 Schüsse mit der Quasar gebraucht.
Keine Ahnung ob das jetzt nur Zufall war oder ob das Ding doch weniger Schaden macht. Vorher waren die jedenfalls immer mit 1 Schuss weg, nur die Shrieker Nester haben 2 gebraucht.
TIL dass man Shrieker-Nester mit der Quasar wegballern kann. Bisher habe ich das immer mit einer Hellbomb gemacht.
 
"Fog Generators health and armor increased"
Deshalb geht das nicht mehr mit 1 Schuss bei den Spore Spewern. Wäre einfacher gewesen wenn sie die Teile beim richtigen Namen genannt hätten :daumen:

@GeCKo127
Hellbomb geht natürlich auch, aber so kann man das schön aus der Entfernung machen. Mit den EAT geht das genauso gut.
500Kg geht auch wenn sie richtig trifft.
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: GeCKo127
Das Update ist wirklich gut und auch die Magazin-Nerfs sind imho absolut ok. Gut, ok ... der Sickle hätten vier Mags ganz gut getan und die 12 der Eruptor habe ich noch nie verballert. :D

Einzig die Stabilität suckt ein wenig. Wir hatten über die letzten Stunden ähnliche Probleme wie vor 2-3 Wochen vor dem Fix.

Die neuen Blitz-Missionen sind ganz cool. :D

Sehr cooler Patch.
 
GeCKo127 schrieb:
TIL dass man Shrieker-Nester mit der Quasar wegballern kann.
Die, genauso wie die Spore spewer, oder auch diesen illegal Broadcast Satelliten kann man mit einigen Waffen schön aus der Entfernung wegballern. Quasar, EAT, recoilless, Auto Cannon, und bestimmt noch mehr.



Das mit den mehr Patrouillen bei weniger Spielern... Ich weiß ja nicht. Ist ja so schon echt schwer mit kleineren Teams.
 
Sneaken reguliert sehr stark. :D
 
Zuletzt bearbeitet:
Was ist eigentlich der Sinn dahinter das Spiel noch schwerer zu machen für Solospieler? Soweit ich weiß war es ja bisher so, dass das Gegneraufkommen für Mehrspieler exakt das Gleiche ist wie bei Solospielern. Nun noch das ganze weiter zu erschweren erschließt sich mir nicht?

Finde den Patch auch gut. Ich weiß nicht obs nur an der neuen Mission liegt, aber die Lichtverhältnisse spielen jetzt eine viel größere Rolle. Ohne Taschenlampe hast du keine Chance stellenweise. Auch ist es geil wenn man nur hört das irgendwo ein Charger angerannt kommt, aber nichts davon sieht... :D
 
Snakeeater schrieb:
die Lichtverhältnisse spielen jetzt eine viel größere Rolle.
Das war schon von Anfang an so. An der Grafik und den Lichtverhältnissen hat sich nichts geändert. o_O*
 
Angeblich war das Aufkommen der Patrouillen zu niedrig. Sollte bei einem Spieler ja 1/4 sein, war aber wohl nur 1/6.
Deshalb würde es jetzt so korrigiert wie es eigentlich gedacht war
 
coxon schrieb:
Das war schon von Anfang an so. An der Grafik und den Lichtverhältnissen hat sich nichts geändert. o_O*
jetzt gibt es aber bei den neuen Missionen viel mehr Nebel, die Sicht ist erheblich eingeschränkt
 
Verstehe ich nicht, ehrlich. Es gab von Anfang an Planeten mit purer Finsterniss und extremem Nebel. Beides ist nicht heftiger als zuvor und immer abhängig vom Planeten und der Tageszeit.
 
Das mag sein, deswegen habe ich es auch so formuliert das es mir erst jetzt so stark auffällt, ich habe nur zweistellige Spielstunden bisher. Gut möglich das ich einfach bisher nie auf einem wirklich dunklen Planeten gespielt habe.

Aber besonders der neue Missionstyp spielt hauptsächlich auf diesem dunklen Planeten, daher fiel es mir besonders auf.
 
Snakeeater schrieb:
ich habe nur zweistellige Spielstunden bisher. Gut möglich das ich einfach bisher nie auf einem wirklich dunklen Planeten gespielt habe.
Ich kann dir versichern, der Nebel und die Dunkelheit waren von Anfang an da. :)
Habe 200h+ und spiele nahezu täglich.

Was mir derzeit richtige Chills verpasst, ist die überarbeitete Tarnung der Stalker/Pirscher! Vor dem Patch waren sie ein grauer Fleck den du bereits aus der Entfernung wahrgenommen hast, egal ob nebel oder nicht. Aber jetzt haben diese Biester eine echte Kyo-Re Tarnung! Ich hatte gestern nen richtigen Jumpscare als zwei gleichzeitig auftauchten. :D
 
Zurück
Oben