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Borderlands [Sammelthread] Borderlands 2

Hey
Hätte jemand bock mich durch den Normal Mode zu ziehe:D
Bin Story Quest 17 oder so blos will fix den Normal Mode fertig haben...
Solo ist net so meins^^ und Online machen se immer alles andere als de HQ-.-
Zu den Goldenen Keys hab ich auch 10 bekommen ka für was.
Die sollte man besser mit lvl 50/61 nehme oder?
Geht das noch?
http://www.computerbild.de/artikel/cbs-News-PC-Borderlands-2-Powerleveling-Level-61-8479310.html
Wer da mal Zeit hätte^^
Bei mir gehts aber nur bis 50 Addon kann ich frühstens Morgen kaufe.
Einfach hier melden Steam name gibbets dann oder ihr Postet mir euren.
 
Zuletzt bearbeitet:
Mal eine Frage zum wahrer Kammerjäger Modus, das hab ich noch nicht so ganz kapiert...
Wenn man den Krieger in der normalen story besiegt hat und level 30 ist, ist man gezwungen in den Kammerjäger Modus zu wecheln und wieder von vorne anzufangen (da die Gegner und Waffen nicht mehr größer level 30 werden) und wenn man level 51 erreicht hat muss man in den ultimativen Kammerjäger Modus wechseln und wieder von vorne anfangen da Gegner und Waffen nicht mehr größer Level 51 werden?
Ich hab jetzt mit dem ersten dlc angefangen und mich gewundert das die Aufträge durchgehend bei level 30 hängen oder Level 50 sind....
 
Falls ich mich recht erinner,sonst bitte korrigieren:
Normal: Storyquest hat steigenden Schwierigkeit, andere Quest bleiben Gleich.
Wahrer: Storyquest hat steigenden Schwierigkeit, andere Quest leveln mit.
Ultimativer: Schwierigkeit auf dem Level des stärksten Spielers.
Wenn du die DLCs im passenden Level spielen willst, solltest du den wahren Kammerjägermodus spielen.

Spiele nur noch im Ultimativen Modus, deswegen bin ich mir nicht 100% sicher.
 
Hey
Welches DLC muss ich denn kaufen um auf lvl 61 lvln zu können gibt ja sovieleoO
 
ok, dann muss ich wohl oder übel zumindest die Story nochmal im Kammerjäger Modus durchspielen, sonst hat das Ganze ja absolut keinen Sinn mehr. Kann ich denn in dem Modus über level 51 kommen?
Sollten die dlc´s in einer bestimmten Reihenfolge durchgespielt werden ?
 
suche helfende partner für endboss (XBOX)

hi @ll,

ich habe mühe mit den jeweils letzten 3 endquests der dlcs:

- master gee
- voracious
- die vier drachen

wer hat lust zu helfen und ein bisschen zu farmen?

bin commando, lvl 52, xbox gamertag xelage86, einfach adden und sagen dass es um bl2 geht

grz und danke im vorraus!

xelage
 
Hätte noch einen Season Pass übrig... könnte ich (man kann sich preislich einigen:D ) abgeben, wenn jemand will...
 
Ich hab auch mal wieder Borderlands rausgekramt :-)

Hab nun mal die Mechromancerin auf Level 32 gespielt bisher ... aber ich muss sagen daß sie mir leider nicht mehr so sehr zusagt... sicherlich macht es Spaß, wenn man denn erst einmal Anarchy aufgebaut hat... bis dahin ist es immer sehr langwährig und ich glaube ich werde noch einen anderen Char hochleveln mit dem man sofort loslegen kann ;-)
..zudem nervt mich Deathtrap teilweise sehr an .. da bin ich von Gegnern umzingelt, welche mich niedermetzeln und er steht neben mir und starrt Löcher in die Luft.

Vorher hatte ich Maya... allerdings werde ich sie wohl auch stoppen weil ich später gerne Raidbosse solo legen möchte... und anscheinend ist sie, zumindest was Raidbosse angeht, wohl eher die Supporter Klasse.

Ich kann mich momentan nicht zwischen Zero / Axton entscheiden..
Habe zwar schon einiges an Guides gelesen und Videos geschaut .. aber so ganz schlüssig bin ich mir da noch nicht.
Wenn man die Foren durchstöbert ließt man immer wieder Dinge wie z.B. : "Das Geschütz macht ab 50 kaum noch Schaden" usw.

Kann mir vielleicht einer Starthilfe bei den beiden Klassen geben oder Erfahrungen schreiben ? :-)
 
Kann ich nicht sagen, normal wird das Geschütz mit steigendem Level auch besser (war in BL1 zumindest so). Ich bin selber auch erst 22 mit Axton.
Mir gefiel das Geschütz aus dem ersten besser weil es einen Heilen oder Munition geben konnte, hab bisher keinen Skill gesehen der das macht beim Soldaten in BL2.

Hab aber irgendwie nen Bug gefunden, wenn ich die Goldene Box öffne und dabei Pausenlos X hämmer (Spiele mit nem Xbox Pad) dann geht die Box immer und immer wieder auf aber auch nur im Coop :o
 
Habe immer das Problem, dass BL2 meine fps bei entweder 30 lockt oder es dann normal mit 40-60fps (bei 60 ist dann auch immer Schluss) läuft - gerade das hoch und runter springen zwischen beiden Bereichen nervt, nervt extrem und lässt es so unglaublich zäh wirken :(

Wie in google gefunden:
PhysX habe ich auf meine GTX ausgelagert (im Treiber), Phsik Effekte an sich auf niedrigste Stufe gestellt. Bei den übrigen Settings macht es keinen Unterschied ob max oder low - immer entweder 30 oder angenehmere 40-60.
FPS ist nicht begrenzt im Spiel...

Treiber sind die neusten drauf, das System aus der Sig wird mit Win7 Pro betrieben...

Hoffe jemand hat noch Rat :)
 
Habs gerade nochmal ein wenig mit Gaige probiert .. aber man stirbt ja doch mal .. und alle Anarchy-Stacks sind ja dann flöten .. sie wieder erneut aufzubauen dauert einfach zu lange .. natürlich könnte man an dem Opfer in Marcus Waffenladen jedesmal die Stacks neu aufbauen.. aber ich glaube ich switche lieber auf einen Char mit dem ich "sofort" loslegen kann und nicht auf die Anarchy Stacks angewiesen bin

Der Shock-Baum sagt mir leider auch nicht wirklich zu .. ist ja ziemlich mächtig aber vor lauter Stromeffekten bekommt man kaum noch was zu sehen auf dem Bildschirm dann :-/

Viele mögen die kleine Mechromancerin ja und ihre Sprüche und Deathtrap sind auch wirklich sehr cool.. aber ich werde mich wohl doch auf Axton konzentrieren .. da ich auf Level 43 nun im Kammerjägermodus doch ein wenig verzweifel mit der süßen Maus.
 
1.
Die GotY wurde angekündigt:
Borderlands 2 Game of the Year Edition Announced - Gearbox Software

Aber, alle kommenden DLCs fehlen.

2.
Ein neues Update wird heute veröffentlicht:

Update v1.6.0 (Released August 29, 2013)

General

  • Added new items to the Black Market:
  • One additional ammo upgrade for each ammo type, at 100 Eridium each
  • Two more backpack storage space upgrades, at 150 and 200 Eridium respectively.
  • Two more bank storage space upgrades, at 150 and 200 Eridium respectively.
  • Increased the maximum amount of Eridium players can hold from 500 to 999.
  • Added Zoom amount to weapon cards.
  • Rarity of loot drop rates have been increased for enemies level 61 and above
  • Enemy health regen in Ultimate Vault Hunter Mode increased for enemies level 61 and above.
  • Addressed an issue that could cause credits music to continue for some players when the credits were exited early.
  • Set the "Surprise!" challenge to be visible for everyone instead of unlocking after completing another challenge.
  • Addressed an issue that could cause loot dropped from Terramorphous to not be pick-up-able or visible to all players.
  • Addressed an issue where the user could lose functionality of their weapon as a Psycho when activating Buzz Axe Rampage and Hellfire Halitosis simultaneously right before being killed.
  • Addressed an issue that would sometimes grant players two sets of rewards for completing one mission.
  • Addressed an exploit that allowed players to "win" a duel by killing themselves with environmental damage.
  • Addressed an issue that could prevent the ìThresher Thrashedî achievement/trophy from being unlocked in a split-screen game.
  • Addressed an issue that could cause players to be unable to complete the "Can You Hear Me Now" and "Big Guns" challenges.
  • Addressed an issue causing the Death Mark symbol on the Sheriff of Lynchwood to appear in the wrong location.
  • Addressed an exploit that could allow players to increase their skill points beyond intended amounts.
  • Addressed an issue sometimes causing Flynt not drop any unique loot in True Vault Hunter Mode and Ultimate Vault Hunter Mode.
  • Added safeguards to better protect players against hacked items and weapons -- invalid items will now be automatically removed from a player's inventory.
  • Addressed an issue that stopped players from loading inside the Natural Selection Annex if they saved and quit there without completing a specific objective of the Wildlife Preservation mission.
  • Disabled the daily lockout for raid bosses
  • Shoved The Warrior off into the abyss after he dies so that players can always grab loot that he might otherwise have been sitting on.
  • Addressed an issue that could cause players to lose control of their characters when using certain telescopes simultaneously in a multiplayer game.
  • Addressed a few issues that could cause BNK-3R to get stuck or otherwise not complete his death animation properly.
  • Addressed an issue causing E-Tech weapons given as mission rewards to show up as the wrong rarity.
  • Increased Voracidous's shield to intended levels in Ultimate Vault Hunter Mode.
  • Increased the Eridium required to enter Terramorphous's den.
  • Addressed an issue causing Flynt to sometimes not jump down and engage the player.
  • Saved the player's vehicle skin choice so that it doesn't have to be re-chosen in each new play session.
  • Addressed an issue causing the earned/total customization count in a customization station to be incorrect.
  • Addressed an issue that could sometimes cause items acquired via SHiFT to be capped incorrectly at level 50.
  • Addressed an issue where Seraph and Torgue vending machines were unresponsive to mouse input.
  • Addressed an exploit where clients could dupe items in a trade duel.
  • Addressed a problem where the SHiFT account screen would sometimes not respond to input if players were using a gamepad but Steam was not in Big Picture mode.
  • Addressed an issue causing the Home and End keys to not update the customization preview when using a customization station.

Captain Scarlett and her Pirateís Booty

  • (Captain Scarlett DLC) Addressed an issue allowing the treasure room to be re-entered multiple times after defeating the Leviathan.
  • (Captain Scarlett DLC) Addressed an issue that could cause players to be stuck under the world when traveling to a new zone while in the destroyed hovercraft in Captain Scarlett content.

Sir Hammerlock's Big Game Hunt

  • (Sir Hammerlock DLC) Addressed an issue where players could get slowed for the duration of a game session if they left an area after being slowed by a witch doctor.

Tiny Tina's Assault on Dragon Keep

  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing Zer0's critical hit indicator to not display on Mimics.
  • (Tiny Tina DLC) Taught Necromancers how to cast their skeleton-summoning spell more reliably.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the ìA Single Deadly Biteî challenge to not unlock.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue of audio not playing from dwarves at the entry to the mines on the mission Dwarven Allies.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed the timing of some effects when transitioning from bright, sunny skies to dark and brooding ones and vice versa.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause Roland to be holding a sword and a gun in the same hand.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the player to be unable to progress if taking an alternate route to Flamerock Refuge.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing client players in a multiplayer game to not see magical effects when activating the "My Dead Brother" mission.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the "Keep Rollin' Rollin' Rollin'" achievement to not unlock when the player rolls a 20.
  • (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing class mods with "Good" in their name to be detrimental to reloads.
  • (Tiny Tina DLC) Added a third vault symbol to the Dwarven Mines for players to discover.

Missions

  • Addressed issues with the following missions that could cause players to get stuck or not be able to complete them:
  • My First Gun
  • Clan War: Wakey Wakey
  • No Vacancy
  • Shielded Favors
  • Breaking the Bank
  • Toil and Trouble
  • A Train To Catch
  • (Tiny Tina DLC) A Role-Playing Game
  • (Tiny Tina DLC) The Magic of Childhood
  • (Tiny Tina DLC) Denial, Anger, Initiative
  • (Tiny Tina DLC) Dwarven Allies
  • (Tiny Tina DLC) Winter is a Bloody Business
  • Addressed an issue that could cause errant mission indicators to appear above rabid skags when players had not yet accepted any Animal Rescue missions in True Vault Hunter Mode.
  • Addressed an issue that could result in players being stuck at the beginning of the game in True Vault Hunter Mode and unable to complete any missions.
  • Addressed an issue that could cause an incorrect waypoint to be displayed for the mission "Hidden Journals".

Equipment

  • Addressed the Pot'O'Gold shield to drop items correctly when the player is damaged while wearing it.
  • Addressed audio from Booster and Adaptive shields not playing during co-op games.
  • Addressed certain projectiles (such as rockets fired from a Tunguska) sometimes passing through objects instead of detonating on them.
  • Addressed an issue causing some assault rifle barrels to give lower damage bonuses than intended.
  • Addressed the Blood of Terramorphous and Blood of the Seraphs relics to no longer be capped at level 50.
  • Addressed an issue causing item cards to sometimes show incorrect critical hit modifiers for weapons.
  • Addressed an issue causing alignment of sights on certain pistols to be incorrect when zoomed in.
  • Addressed the "Breath of the Seraphs" relic to scale above level 50.

Characters

  • Addressed an issue where the Psycho could get stuck and not animate when killed in a certain way.
  • Addressed an issue where client Psycho players would sometimes not play the fire breathing animation when activating Hellfire Halitosis and Buzz Axe Rampage at the same time.
  • Addressed an issue that could cause clients playing as Psychos to retain the buzzaxe in their hands if the action skill ended while they were on a ladder.
  • Addressed an exploit causing Mechromancer's Discord skill to stay active after respeccing.
  • Addressed Zer0's Kunai skill stacking to higher damage amounts that intended under certain conditions.
  • Addressed an issue that could cause the Gunzerker to have two weapons attached to his right hand when his action skill was deactivated in a certain way.
  • Addressed an issue causing Psychos using the Raving Retribution skill to be chattier than intended.
  • Addressed an issue where the Psycho would sometimes not be put into the down state when applying the "Redeem the Soul" skill.
  • Removed some challenges Psycho players are unable to complete due to Krieg's heft.
  • Addressed players using alternate control schemes being unable to perform certain actions such as the Psycho's dynamite toss or the Assassin's action skill melee.
  • Addressed an issue causing the Psycho's Buzz Axe Bombardier skill to block stacks of Taste of Blood from accruing.
  • Addressed an issue that could cause the Psycho's Hellfire Halitosis visual effects to persist indefinitely.
  • Addressed the Reset Skill Tree prompt in customization stations showing incorrect totals for the Psycho.
PC Update / Hot Fix Information : Gearbox Software Support
 
'nabend @ Alle,

Ich habe folgendes Problem: Ich habe mir bei Steam den Season Pass gekauft für diverse DLCs und kann diese jetzt aber nirgends finden.

Angezeigt werden sie mir als "gekauft" bei Steam (habe auch per E-Mail die Nachricht erhalten dass ich ich den Season Pass gekauft habe) und Im Startbildschirm von Borderlands 2 unter dem Punkt "Inhalte zum herunterladen" werdn mir die einzelnen DLCs auch als "gekauft" und "installiert" angezeigt.

Aber wo finde ich nun die DLCs? Wie kann ich sie ansteuern um sie zu spielen? Wenn jemand Antworten auf meine Fragen hat und mir diese mitteilt wäre ich sehr froh. :)
 
An der Schnellreisestation wirst du neue Reisepunkte finden die zu den jeweiligen DLC Gebieten führen. Einfach auswählen, hinreisen und dann werden normalerweise die DLC Quests automatisch gestartet.
 
Jo, vielen Dank, ist genauso wie du es geschrieben hast. Ich glaube da wäre ich noch tagelang nicht drauf gekommen da diese neuen Orte ja auch nicht anders angezeigt werden als die Orte die man schon besucht hat. Supi dass du mir so schnell geholfen hast! *gg*
 
Hab nun den "wahren Kammerjäger Modus" incl. Warrior durch ...
Habe gelesen daß viele empfehlen nun erstmal in genau diesem Modus weiterzuleveln bevor man in den Ultimativen wechselt ... kann dies jemand so bestätigen ? :-)

@Hoot :
Das Problem habe ich auch immer noch .. ich spiele mit PhysX Effekten auf "niedrig" .. aber wenn viel los ist habe ich teilweise heftige Einbrüche .. Bin schon ein wenig enttäuscht daß mein System anscheinend nicht ausreicht.. wobei zu keinem Zeitpunkt die CPU oder die GPU voll ausgelastet ist wenn es zu den Einbrüchen kommt.. deswegen kann ich es nicht nachvollziehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich hab vor paar Tagen das selbe geschafft, war aber schon Level53 und damit ist der einstig in den Ultimate VaultHunter Mode relativ einfach. Hab aber auch ein Legendary Level50 Classmod gefunden. :D
 
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