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BF5 Community Talk - Battlefield V

@AnkH
Die offensive Spielweise hat mich am Anfang echt vor Probleme gestellt. In BF1 konnte man ja noch einige Treffer aushalten und die letzten Monate bin ich da nur noch mit der SMG 08/18 rumgerannt und hab alles weggesprayt.
Dementsprechend bin ich in BF5 am Anfang auch reingegangen und habe dann auch nur auf die Schnauze bekommen :hammer_alt:
Mittlerweile bin ich wieder deutlich offensiver geworden aber immer noch nicht soviel wie in BF1. Habe aber auch sowohl beim Assault als auch beim Versorger alle Waffen mit 3er Scope ausgerüstet. Damit killt man auf mittlerer Distanz schon echt gut und muss nicht ganz vorn rein.
 
also ich hab von Anfang an offensiv gespielt und hatte nie Probleme damit sondern war immer vorne mit dabei.
Naja mir liegt der Spielstil eben besser.
Aber wenns anfangs nicht klappt einfach weiter üben... jeder wird irgendwann besser
 
hab grade gelesen dass mit Griechenland nur eine Map kommen wird.
Somit sind wir auf 10 Maps. Gleich viel wie BF4 zu release.
Zu diesem Zeitpunkt wo sich BF5 jetzt befindet waren für BF4 aber bereits 12 weitere DLC Maps zur Verfügung... sprich 22 Maps.
naja...
 
Jo, bei mir war es am Anfang wirklich auch zu offensiv und ich kam, wie bei jedem BF Teil, mit den meiner Meinung nach lausigen Startwaffen einfach nicht klar. Plus die fehlende Übung nach fast einem Jahr BF-Abstinenz. Jetzt, mit 50h Übung und schlauen Waffen, läuft es wieder fast wie in BF1 und zuvor. Damit ist für mich auch der Spass am Spiel zurück...
 
Battlefield 5 Update Version 1.10 – Patch Notes

Vehicles

  • Inconsistency fixed between the length of the visual effect of the Churchill Crocodiletank’s flamethrower when viewing it in third person versus first person.

Weapons, Gadgets, and Specializations

  • M1907 SF Recoil Buffer Specialization fixed.
  • Fixed an issue where the ZK-383 and Selbstlader 1916 had wrong zoom level with some sights.

Tweaked shotgun balance:

  • Increased damage drop-off start distance for buckshot and slug ammo by 1 m.
  • 12g Automatic and M1897: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 7.2.
  • M30 Drilling: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 6.3.

Maps and Modes

  • Practice Range: Issues regarding “Redeploy” or “Restart Practice Range” function bugs have been resolved.
  • Combined Arms: Correct number of soldiers required to advance the objective are now spawned on Hot Pursuit.
  • War Stories: Fixed an issue where players would run into a freeze on The Last Tiger during the section Reach German Forward Base.

• Controller vibration function fixed for some maps on Grand Operations.

UI/HUD/Options/Assignments

  • The flickering issue, which sometimes occurred on the squad redeploy screen has been fixed.
  • All subtitles in the Combined Arms intro are now triggering correctly.
  • From level 49 to 50 now properly shows the correct level on the End of Round screen.
  • Additional fixes for the End of Round Company Coin counter.

Stability

• Multiple crash fixes and stability improvements.

PC-Specific Improvements

  • Crashed fixed where players changed the resolution multiple times in a row while DLSS is enabled.
  • Due to stability issues, DLSS has been disabled when using DX11.

Xbox One & PS4 Improvements

• Issue fixed where shotguns dealt less damage than intended.

PS4 Specific Improvements

• If the network cable happens to be removed from the console during the map loading screen, you will once again be able to connect to EA Online without having to restart the game.

Hier auch als PDF
 
Austrokraftwerk schrieb:
Kritik an Battlefield 5:
Geht das nur mir so? Ich fand BF1 besser und es hat mir auch mehr Spaß gemacht als BF5.
Ich verrecke ständig in BF5 und bin richtig schlecht. In BF1 bin ich eigentlich immer unter den Top 3-5 Spielern. (Eroberung)

Die Maps von BF5 sind zwar grafisch top, aber spielerisch find ichs eine Katastrophe. Chaotisch, keine richtigen Frontlinien erkennbar und ständig wird man von irgendwelchen Snipern gekillt. Selten, dass ich mal eine Minute am Leben bleibe. Das Problem konnte ich reduzieren indem ich Deathmatch (also kleinere Map mit weniger Leuten) gespielt hab. Aber immer noch weit schlechter als BF1 im Score. Das macht mir nicht viel Spaß weil ich immer nur Eroberung spiele normalerweise.

Man kann BFV nicht wie BF1 spielen, allein schon wegen der TTK. Spiel ein bisschen defensiver, hatte am Anfang auch das Problem!
 
Wann kommt nochmals der BR?
 
Neu Map Leak

 
Warum hab ich Ingame im Profil 55h Spielzeit und in Origin 147h in BF5?
 
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Ist mir auch aufgefallen, denke, dass ist die reale Spielzeit - die andere (die Höhere) kommt zusammen, weil man im Menü rumhängt - somit hab ich nämlich auch nur 270h - statt 400.
 
SapphireXP schrieb:
hab grade gelesen dass mit Griechenland nur eine Map kommen wird.
Somit sind wir auf 10 Maps. Gleich viel wie BF4 zu release.
Zu diesem Zeitpunkt wo sich BF5 jetzt befindet waren für BF4 aber bereits 12 weitere DLC Maps zur Verfügung... sprich 22 Maps.
naja...

Mir würden ja schon ein paar Maps reichen die sich gut spielen lassen, dafür muss der Rest vom Gameplay aber auch reibungslos funktionieren und da hat BFV ja leider mehr als genügend Baustellen welche durch die zahlreichen hin- und her Patches ja leider auch keine besserung finden oder sogar neue Probleme mit ins Spiel gebracht werden.

Anfangs hat mir BFV genau wie BF1 viel Spaß gemacht, bis das gepatche losging und man sich einfach nicht mehr einspielen konnte da ständig irgendetwas verändert wurde an das man sich erst gewöhnt hatte.

Jedes Spiel hat seine Kinderkrankheiten, aber bei BFV sehe ich leider keine Besserungen... im Gegenteil zumal grundledende Funktionen ja leider immernoch fehlen oder einfach nicht funktionieren.

Naja wie dem auch sei, ich gebe BFV erstmal noch Zeit zum "reifen", in der Hoffnung den besten Zeitpunkt nicht zu verpassen :D
 
BF I hatte zu dem Zeitpunkt auch nicht mehr Content als BF V jetzt
 
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Gibt mal wieder einen Leak, diesmal über Firestorm!


Quelle: https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/




Im Squadleader Menü kann man jetzt eine Rauchwand und Artillerie anfordern!


D1DPm8IXQAEIhmN.jpg



Quelle:https://twitter.com/MrProWestie/status/1103624994314174465
 
Eine Rauchwand könnte taktisch mal echt nützlich sein. Aktuell fordert man ja auschließlich die V-Rocket an, die anderen Sachen machen irgendwie kaum Sinn.
 
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Hier mal Nebelwand und Artillerie im Einsatz :)




Hab es mir schon ein bisschen anders vorgestellt, ungefähr so:

large_000000.jpg






Firestorm Leak im Detail:

Battlefield Firestorm



"Do whatever it takes to survive. Compete solo or in a team to be the last one standing in a vast and dangerous world. Scavenge for supplies, outrun the Firestorm, and fight your way to victory."

(snippet: ID_SPARTA_CASABLANCA_ROYALE_DESCRIPTION)



General info and game mode start


•three variants: solo, duo (2 player teams), squad (4 player teams) with a player maximum of 64 per match
•typical Battlefield classes will be present / choosable (snippet: ui/shared/widgets/classinforenderwidget)
•code shows signs of an LFG system and "backfilling" entries
•will have a separate ranking system
•will (probably) occur in Tides of War - at least the code for a connection is already there
•takes place in Norway (snippet: "/sparta/casablanca/royale/dk_norway-bd00e4f9.png" - also the level name itself contains the word "norway")
•you parachute from a plane into the war zone (snippet: Paradrop_Exit)
•your hud will show an altimeter during the free fall / flight (snippet: ui/ingame/hud/widgets/parachutealtimeter)



Gameplay


•if you get shot by an enemy you enter a "downed" state where you can crawl (but probably not fight) (snippet: DownedState_Crawl_LEFT_3)
•there are various hints to a 3rd person camera angle but they are always tacked to the parachute start or when you get downed / killed
•you have an inventory where you can store loot you find (snippet: UI/Ingame/Hud/Minimap/Inventroy - btw the typo is directly taken from the code)
•loot has four types of "rarity" (snippet: ui/rarityselection; UI/s/HUD/Loot/RarityOne, UI/s/HUD/Loot/RarityTwo, ...)
•you can find better backpacks (three tiers) to extend your inventory
•the map features safes that can be opened (this will be tracked in your stats) (snippet: safesOpened: w(t.royale.safesOpened, 0))
•there are dynamic objectives on the map which you can capture (e.g. "resupply points" as mentioned later)
•dynamic objectives may also be connected to "lockups" / "vehicle breakouts" mentioned in the code (snippet: w(t.royale.vehicleBreakoutsOpened, 0))



Weapons


•weapons will categorized in tiers (1-4 can be found, 0 may be some kind of start equipment)
•the HUD can feature six types of ammo: LMG, Pistol, Rifle, Shotgun, SMG and Sniper (snippet: ui/images/hud/ammo/ammo_lmg)



Weapon Specializations (probably not complete, just the snippets):


•Meta/SpecTree/Primary__Bayonet
•Meta/SpecTree/Primary__Bipod
•Meta/SpecTree/Primary__DetachableMag
•Meta/SpecTree/Primary__ExtendedMag
•Meta/SpecTree/Primary__FastBullets
•Meta/SpecTree/Primary__HeavyLoad
•Meta/SpecTree/Primary__IncendiBullets
•Meta/SpecTree/Primary__QuickADS
•Meta/SpecTree/Primary__Slug



Healing and Armor


•you can find / use bandages and medic bags (small and large) (snippet: s/Meta/Gadget/Medical_Supplies_smallmedpack)
•healing probably takes some time (snippet: MedicBag_Apply_Sequence)
•there are three named tiers of armor vests (snippet: UI/Textures/Icons/HudArmourVestTier1, ...)
•there is a kind of special "armor plate" without any tiers (sounds like very strong armor loot?) (snippet: UI/Textures/Icons/HudArmourPlate)



Vehicles


•various HUD elements give away that vehicles use fuel as a resource and therefore can't be used without limits (probably for balancing) (snippet: ingame/hud/widgets/fuel; gameplay/schematicchannels/sc_vehiclefuel)
•you can get vehicles by opening "vehicle breakouts" (probably the stronger ones...tanks?)
•the tiger and the valentine are (until now) the only tanks I could find with a direct connection to Firestorm
•other vehicles: "Halftracknomag", "Kubelwagen", "Kettenkra", "MH101ctor" (snippet: LaVEH_Halftracknomag)
•one interesting air vehicle snippet: "/Core/Vehicles/Air/VEH_plantuka_AI" - could be an AI controlled Stuka (plane + stuka = plantuka?) as a reinforcement



There is a number of "blue prints" for other vehicles (could be found by opening safes? I don't know...):


•Helicopter (yep!)
•StaffCar
•SportsCar
•Schimmwagon
•PickUpTruck
•Tractor (probably the famous "MH101ctor" mentioned above and seen in the mini teaser)



Reinforcements


•you can unlock and call in reinforcements (snippet: /gameplay/reinforcements/reinforcement_unlocks)
•the following are present:
•Artillery Strike (snippet: Meta/Reinforcements/ArtilleryStrike)
•Vehicle (snippet: Meta/Reinforcements/r_vehicle)
•Danger Zone (any ideas?) (snippet: Meta/Reinforcements/r_dangerzone)
•Supply Drop (snippet: Meta/Reinforcements/r_supplydrop)
•Strafing Run (maybe done by the AI controlled Stuka mentioned above) (snippet: Meta/Reinforcements/r_strafingrun)
•V1 Rocket (snippet: Meta/Reinforcements/r_v1rocket)



Statistics



Personal profile:


•"soloWins"
•"duoWins"
•"squadWins"


•"totalDowns"
•"totalKills"
•"meleeKills"
•"totalTimePlayed"
•"totalRevives"
•"totalHeadshots"


•"optionalObjectivesCompleted"
•"safesOpened"
•"supplyDropsOpened"
•"vehicleBreakoutsOpened"
•"sulisObjectivesTaken"


•"vehiclesDestroyed"
•"totalTanksDestroyed"
•"totalVehicleKills"
•"roadkills"
•"vehicleWeaponKills"


•"averageKillsPerGame"
•"healingDone" (snippet: ID_SPARTA_CASABLANCA_ROYALE_CAREER_HEALING_DONE)



End of round:


•damage
•downs
•gadgetKills
•headshots
•healingDone
•kills
•meleeKills
•optionalObjectivesCompleted
•resupplyPointsCaptured
•revives
•roadkills
•safesOpened
•supplyDropsOpened
•tanksDestroyed
•timePlayed
•vehicleBreakoutsOpened
•vehicleKills
•vehicleWeaponKills
•vehiclesDestroyed



Comparion screen:


•"score"
•"kills"
•"playersDowned"
•"longestHeadshot"
•"teamKills"
•"squadRevives"
•"timesRevived"


Quelle:https://www.reddit.com/r/Battlefiel...irestorm_info_details_what_we_can_learn_from/
 
Zuletzt bearbeitet:
Würde die Nebelwand ja gerne mal auf Fjell sehen im Breakthrough Modus, da könnte die ganz nett sein, falls man als Angreifer nicht weiter kommt beim ersten Punkt.
 
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